چگونه گوشی های هوشمند را تمیز کنیم پیام بگذارید

تمیز کردن گوشی هوشمند برای افزایش عمر آن ضروری است اما با توجه به حساس بودن لوازم الکترونیکی نمی توان برای تمیز کردن گوشی های هوشمند به هر روشی دست زد.

تا مدت ها قبل پول نقد را جزو کثیف ترین اشیایی می دانستند که انسان ها به طور دائم با آن ها سر و کار دارند اما امروز، خطری بزرگتر کاربران را تهدید می کند! اگرچه برخلاف پول نقد گوشی هوشمند در دستان افراد مختلف جابجا نشده و تنها در اختیار یک فرد مشخص قرار دارد اما به دلیل استفاده مدام و لمس دائمی آن بدنه دستگاه همواره مملو از باکتری های خطرناک و بیماری زا است.

پیچیدگی تمیز کردن گوشی هوشمند

از طرفی دیگر، تمیز کردن گوشی هوشمند به راحتی شستن دست نیست. تعداد کمی از گوشی های هوشمند دارای قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب بوده و می توان آن ها را با بردن زیر شیر آب به وسیله ماده های تمیزکننده عادی شست. برای سایر دستگاه ها این کار مساوی با مرخص شدن همیشگی گوشی از سرویس دهی است!

بیشتر کاربران می توانستند با خارج کردن در پشت گوشی که بیشترین ارتباط را با دست دارد آن را به صورت جداگانه و با استفاده از مواد شوینده عادی ضد عفونی کنند اما امروز بیش از 90 درصد گوشی های هوشمند دارای در پشتی غیرقابل جداسازی هستند. پس این گزینه نیز منتفی می شود!

به منظور تمیز کردن گوشی هوشمند باید برای خود یک کیت مخصوص درست کرد. یک الکل 70 درصد، سوآب پنبه ای، کمی خلال دندان و یک قوطی حاوی هوای فشرده برای درست کردن یک کیت ضدعفونی کردن گوشی کافی است. می توان از برخی فروشگاه ها پارچه های میکروفیبر که برای تمیز کردن گوشی هوشمند فوق العاده کاربردی هستند را نیز خریداری کرد که این مورد کیت شما را حرفه ای تر و کامل تر می کند.

وجود گلس بر روی نمایشگر گوشی ضدعفونی کردن را آسان تر می کند

پیش از همه در نظر داشته باشید تمیز کردن گوشی هوشمند در زمانی که بر روی نمایشگر آن یک گلس ضخیم قرار دارد، به مراتب راحت تر خواهد بود. پس برای جلوگیری از شکستن نمایشگر و همچنین کمک به تسریع ضد عفونی کردن آن بهتر است حتما یک گلس برای صفحه نمایش گوشی تهیه کنید.

طریقه تمیز کردن گوشی هوشمند

ابتدا یک دستمال میکروفیبر و یا پنبه ای کاملا تمیز برداشته و آن را بر روی سطحی پهن کنید. می توان از یک میز تخت عادی نیز به این منظور بدون نیاز به پهن کردن پارچه استفاده کرد اما باید از تمیز و فاقد گرد و خاک بودن آن مطمئن شد.

پس از قرار دادن گوشی بر روی سطح، قوطی حاوی هوای فشرده را برداشته و آن را نزدیک به درگاه شارژ نگهدارید. به این ترتیب ذرات گرد و غباری که اطراف و درون درگاه قرار گرفته اند، بیرون خواهند آمد. اگر به منظور دیدن قسمت های درونی برای اطمینان از پاکیزه شدن آن مشکل دارید، می توانید بر روی آن ها نور بیندازید.

تمیز کردن حفره های اسپیکر گوشی هوشمند

حفره های اسپیکر محل دیگری است که گرد و غبار به راحتی درون آن جمع می شود. بعد از درگاه شارژ نوبت به آن می رسد تا با استفاده از ظرف حاوی هوای فشرده درونش را تمیز کنیم. اگر احساس می کنید این بخش بیش از حد کثیف بوده و نیاز به ضد عفونی کردن اساسی دارد، باید از خلال دندان و پنبه استفاده کنید. برای این کار دقت کافی داشته باشید چرا که فرو رفتن بیش از حد خلال دندان می تواند باعث آسیب زدن به سخت افزارهای داخلی شود.

پس از اتمام کار ضد عفونی کردن حفره ها با استفاده از هوای فشرده و خلال دندان و پنبه نوبت به سطح رویی بدنه می رسد. باید در اینجا یک تمیز کننده سفارشی برای خود درست کنید. می توان با استفاده از الکل و ترکیب آن با آب یک محلول نه چندان غلیظ اما ضد عفونی کننده و مؤثر ایجاد کرد.

سپس پارچه میکروفیبری و یا پنبه ای را برداشته و بعد از آغشته کردن با محلول، بر روی دستگاه بکشید. بسته به نوع بدنه باید حین تمیز کردن گوشی هوشمند به استفاده و یا عدم استفاده از الکل توجه کرد.

همچنین بعد از فرو بردن دستمال درون محلول آن را به خوبی فشار بدهید تا مایع از درونش چکه نکند، در غیر این صورت احتمال چکه کردن قطره درون حفره های اسپیکر و یا دیگر درگاه ها وجود خواهد داشت. هرگز از محلول بر روی نمایشگر نریخته و تنها به وسیله آغشته کردن پارچه به محلول آن را تمیز کنید.

با استفاده از قاب محافظ فرآیند تمیز کردن گوشی هوشمند به مراتب ساده تر خواهد شد. در این صورت نیاز به استفاده از محلول به منظور ضد عفونی کردن بدنه از بین می رود چرا که بعد از بیرون درآوردن قاب می توان آن را به صورت عادی با استفاده از مواد شوینده ضد عفونی کرد. البته همچنان نیاز به استفاده از هوای فشرده برای حفره ها و پاکیزه سازی نمایشگر وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24