نحوه ریست فکتوری گوشی اندروید پیام بگذارید

چگونه گوشی اندرویدمان را ریست فکتوری کنیم

وقتی از اطرافمان می‌ شنویم که یک نفر موبایلش را ریست فکتوری کرده، مسلما طوری رفتار نمی ‌کنیم که انگار چیز عجیب و غریبی به گوشمان خورده. همه ما موبایل‌هایمان را حداقل چند باری ریست فکتوری کرده‌ ایم و دیگر می ‌دانیم که این کار چه معنا و مفهومی دارد.

اما با این وجود هنوز هم خیلی‌ ها پیدا می‌ شوند که نمی ‌دانند تنظیمات ریست فکتوری موبایلشان در کجای تنظیمات پنهان شده و سردرگم به دنبال آن می‌ گردند. به همین خاطر موضوع این مطلب را ریست فکتوری کردن گوشی ‌های اندرویدی قرار دادیم و به شما می ‌گوییم که موبایلتان را چطور به تنظیمات کارخانه باز گرانید.

ریست فکتوری از طریق تنظیمات

همانطور که احتمالا می ‌دانید در اغلب اوقات ریست فکتوری موبایل ‌ها از طریق تنظیمات سیستم عامل صورت می‌گیرد. پس به همین منظور ابتدا به تنظیمات موبایلتان بروید و وارد منو System  شوید. سپس گزینه Reset options را انتخاب کنید و وارد آن شوید.

با ورود به این پنجره گزینه Erase all data (factory reset)  را خواهید دید. آن را بفشارید و با باز شدن پنجره آن به انتهای صفحه بروید. در انتهای صفحه کلید Reset Phone را خواهید دید که با فشردن آن موبایلتان از شما پس کد یا الگوی عبور را درخواست می‌ کند.

فقط کافیست تا این رمز یا الگوی عبور را وارد کنید تا به صفحه ‌ای ارجاع داده شوید که در آن کلید Erase Everything  وجود دارد. این کلید را بفشارید تا پروسه بازگردانی تنظیمات موبایلتان به حالت کارخانه شروع شود.

البته بدیهی است که تنظیمات هر موبایلی با گوشی‌ دیگر برند‌ها فرق می ‌کند و احتمالا کمی باید در منوی موبایلتان بچرخید تا نهایتا به گزینه Factory data reset  برسید. به همین خاطر در ادامه، روش رسیدن به این گزینه را روی موبایل‌های چند برند‌ معروف توضیح خواهیم داد.

پیکسل

پس از ورود به تنظیمات پیکسل‌ ها وارد منو reset & Backup  شوید. سپس به سراغ گزینه Factory data reset  بروید و در انتهای صفحه کلید RESET PHONE  را بفشارید.

سامسونگ

برای ریست کردن موبایل‌ های شرکت سامسونگ ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس مسیر General، Factory data reset>Reset>General Management  را طی کنید. با پیمودن این مسیر به صفحه ‌ای ارجاع داده می‌ شوید که در انتهای آن کلید Reset  قرار دارد. آن را بفشارید تا موبایلتان مراحل بازگردانی تنظیمات کارخانه را شروع کند.

هوآوی

اگر یک موبایل از برند هواوی در دست دارید، ابتدا وارد تنظیمات آن شوید و از میان گزینه‌های موجود در آن به سراغ System  بروید. سپس گزینه Reset  را انتخاب کنید تا به صفحه مربوط به آن ارجاع داده شوید. حالا از میان سه گزینه موجود در منو Reset  ، گزینه Factory data reset  را انتخاب کنید و در نهایت کلید RESET PHONE  را در پنجره بعدی بفشارید.

ال جی

برای ریست فکتوری موبایل‌های شرکت الجی باید به تنظیمات بروید و از طریق منو General  گزینه Backup and Reset  را انتخاب کنید. سپس از میان گزینه‌های موجود وارد Factory Data Reset  شوید و کلید Reset را بفشارید.

اچ تی سی

موبایل‌های برند HTC را نیز می‌توان خیلی راحت از طریق مسیر reset & Backup < Settings   ریست فکتوری کرد. فقط کافیست پس از پیمودن این مسیر وارد منو Factory data reset شد تا با انتخاب گزینه Reset Phone  موبایلتان ریست شود.

شیائومی

برای ریست کردن موبایل‌های شرکت شیائومی باید ابتدا وارد تنظیمات شوید و به سراغ تنظیمات بیشتر بروید. سپس پنجره  Backup and Reset  را باز کنید و وارد Factory Data Reset شوید. در نهایت کلید Reset phone را بفشارید تا پروسه ریست فکتوری کامل شود.

نوکیا

ریست فکتوری موبایل‌های برند نوکیا هم تقریبا شبیه مابقی گوشی‌های موجود در بازار است. برای فکتوری ریست موبایل‌های نوکیا نیز ابتدا باید وارد تنظیمات شوید و گزینه Backup and Reset را انتخاب کنید. سپس با ورود به منو Factory data reset گزینه Reset Device را بفشارید تا موبایلتان ریست شود.

ریست فکتوری از طریق کلید‌ها

اگرچه ریست فکتوری موبایل اغلب از طریق تنظیمات انجام می ‌شود اما گاهی پیش می‌ آید که موبایل به طور مرموزی از کار می ‌افتد و نسبت به هیچ چیز عکس العمل نشان نمی ‌دهد. در این شرایط دیگر ریست فکتوری موبایل اندرویدی از طریق منوهای موجود در تنظیمات قابل اجرا نیست و فقط می ‌توان آن را با استفاده از کلیدها به تنظیمات کارخانه بازگرداند.

برای این کار ابتدا موبایل خود را خاموش کنید. سپس کلیدهای کم کننده صدا و پاور را برای چند ثانیه با هم نگه دارید.

در مرحله بعد وارد بوت لودر می ‌شوید که امکان جا به جایی در آن تنها از طریق کلید‌های ولوم ممکن است. از این طریق خود را به گزینه Recovery برسانید و با استفاده از کلید پاور آن را انتخاب کنید.

با این کار به صفحه ‌ای برده می ‌شوید که در آن نماد اندروید دیده می شود. به این صفحه که برخورد کردید، همزمان کلید‌های زیاد کننده صدا و پاور را برای یک بار فشار دهید. با اعمال این حرکت به صفحه دیگری وارد می ‌شوید که Wipe Data / Factory Reset یکی از گزینه‌ های موجود در آن است.

این گزینه را همانطور که پیشتر توضیح دادم انتخاب کنید و در مرحله بعدی به سراغ گزینه Yes — Delete All User Data option بروید. با انتخاب این گزینه کمی صبر پیشه کنید و در نهایت با انتخاب گزینه Reboot، موبایل اندرویدی خود را به حالت کارخانه بازگردانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24