ترفند خلاصی از آهسته شارژ شدن گوشی و تبلت پیام بگذارید

اگر گوشی یا تبلت تان دیر و به آرامی شارژ میشود، توصیه می کنم این مقاله را از دست ندهید، این مطالب دلیل آن را به شما میگوید و راه های سریع شارژ شدن گوشی و تبلت را آموزش میدهد.

علت طولانی شدن زمان شارژ گوشی

همان طور که می دانید شما می توانید گوشی هوشمند یا تبلت خود را با اتصال به لپ تاپ یا رایانه ی شخصی و یا با اتصال به یک پریز برق شهری شارژ نمایید. ممکن است دریافته باشید که زمانی که دستگاه تان را به لپ تاپ یا رایانه وصل می نمایید گاهی اوقات ساعت ها طول می کشد تا شارژ شود اما زمانی که آن را به پریز برق شهری وصل می کنید سریع تر شارژ می گردد. ممکن است تصور کنید به این دلیل است که لپ تاپ یا رایانه ی شما قادر به شارژ سریع تر گوشی نیست اما در واقع این چنین نیست. دستگاه اندروید یا iOS شما به دلایل زیادی ممکن است آهسته شارژ شود که یکی از آن ها ممکن است کابل داده ی معیوب باشد. هم چنین دلایل دیگری وجود دارند که می توانند باعث شارژ آهسته ی دستگاه شوند. در این جا چگونگی شناسایی آن چه که ممکن است باعث شارژ آهسته ی دستگاه شما شود، ارائه می شود.

راه های شارژ سریع گوشی و تبلت

لازم به ذکر است در نسخه ی اندروید 6.0 و بالاتر، هنگامی که دستگاه به طور معمول شارژ می شود، روی صفحه نمایش قفل شده عبارت Charging یا «در حال شارژ» درج می شود و هنگامی که آهسته شارژ می شود، عبارت Charging Slowly یا «شارژ به آرامی» نمایش داده می شود.

موارد آزمون

همچنین بخوانید: آموزش تعمیر شارژر موبایل سامسونگ

  1. لپ تاپ از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند و به برق وصل نیست

این امکان وجود دارد که سیستم عامل و سخت افزار لپ تاپ شما سرعت شارژ دستگاه متصل شده از طریق USB را هنگامی که سیستم از باتری استفاده می کند را محدود نماید. سعی کنید سیستم خود را به پریز برق وصل کنید و مشاهده کنید که آیا سرعت شارژ به حالت عادی افزایش می یابد یا خیر.

  1. پورت USB معیوب و یا آهسته است

اگر پورت USB که دستگاه را به آن متصل کرده اید مشکل داشته باشد، ممکن است شارژ به آرامی انجام گیرد. سعی کنید پورت را تغییر دهید تا پورتی را پیدا کنید که قدرت بیش تری دارد و می تواند دستگاه شما را سریع تر شارژ کند.

  1. لپ تاپ یا سخت افزار مشکل دارد

اگر فرض کنیم پورت USB را تغییر دادیم و لپ تاپ را نیز به یک پریز وصل کردیم اما دستگاه همچنان سریع تر شارژ نمی شود، این امکان وجود دارد که لپ تاپ مشکلی داشته باشد یا این که سخت افزار نمی تواند دستگاه شما را با سرعت لازم شارژ کند. سعی کنید دستگاه خود را به لپ تاپ های مختلف متصل کنید. ما این نظریه را با یک مدل لپ تاپ Dell قدیمی آزمایش کردیم که همواره مشکل منبع تغذیه و سیم کشی داخلی داشته است. لپ تاپ در مواردی به کاربر شوک وارد کرده و با وجود تغییر پورت و اطمینان از این که به یک منبع قدرت متصل شده است، گوشی مورد نظر هم چنان به آهستگی شارژ می شد. سپس دستگاه به یک مدل HPجدیدتر (و به طور جدی عالی) متصل شد. اولین پورتی که ما به آن متصل شدیم منجر به شارژ آهسته شد. پورت را تغییر دادیم و تلفن شروع به شارژ با سرعت نرمال کرد.

  1. گوشی خود را به پریز متصل کنید

اطمینان حاصل کنید که خروجی بر روی یک سیستم UPS اجرا نمی شود و شما آن را به جای اتصال به یک پریز چندگانه به طور مستقیم به پریز دیواری وصل کرده اید. اگر همچنان به آهستگی شارژ می شود، به احتمال زیاد کابل داده ی شما مشکل دارد.

راه حل

اگر دستگاه شما نتواند از طریق همه ی 4 مورد بالا به طور معمول شارژ شود، ممکن است مشکل از کابل داده ی شما باشد. آن را با یک کابل جدید تعویض کنید و سعی کنید از کابلی استفاده کنید که توسط تولیدکننده ی گوشی شما تأیید شده است. چهار مورد آزمون را مجدداً اجرا کنید. کابل تقلبی و و یا با کیفیت پایین به احتمال زیاد همه ی آن ها را با مشکل مواجه کند به طوری که شما نیاز به یک کابل بهتر دارید. پس از تغییر کابل، اگر دستگاه هنگامی که به یک پریز برق متصل می شود مناسب شارژ می شود اما هنوز هم بر روی لپ تاپ شارژ به طور آرام انجام می گیرد، مشکل شارژ آهسته را بایستی بر روی لپ تاپ جستجو کنید.

اخطار

 گاهی اوقات یک دستگاه ممکن است به نظر سریع شارژ شود. شما این موضوع را چیز خوبی قلمداد می کنید اما همیشه باید مراقب باشید که این اتفاق الزاماً یک اتفاق خوب نیست. این موضوع ممکن است نشان دهنده ی افزایش قدرت غیرطبیعی ارسال شده از جانب لپ تاپ یا حتی پریز برق به به دستگاه شما باشد. اگر مورد 3 در بررسی آزمون را به خاطر آورید به یک تجربه ی شخصی اشاره کردیم. زمانی که یک آیفون را به لپ تاپ معیوب Dell متصل کردیم در عرض 30 دقیقه، گوشی 100% شارژ شد. این امر زمانی اتفاق افتاد که یک آداپتور برق جدید خریداری شده بود. اما پس از این شارژ سریع ، گوشی به شدت داغ شد و لپ تاپ نیز دیگر روشن نشد و نیاز به تعمیر پیدا کرد. شارژ بسیار سریع گوشی یا تبلت ممکن است خطرناک باشد و البته ممکن است خطری هم نداشته باشد. بررسی کنید که که هنگامی که دستگاه سریعاً شارژ می شود آیا بیش از حد نیز داغ می شود؟ به خصوص اگر همین منبع تغذیه قبلاً دستگاه را به آرامی شارژ می کرده است. اگر این چنین است از ادامه ی شارژ از این طریق خودداری نمایید، چرا که ممکن است دستگاه شما آسیب جدی ببیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24