دلایلی که سبب تضعیف اینترنت مودم منزل میشوند کدام اند؟ پیام بگذارید

سلام. تا حالا برایتان این مسئله رخ داده که مودم تان را در قسمتی از خانه وصل کنید و نسبت به قسمت های دیگر منزل، آنتن دهی بهتر یا عکس داشته باشد؟. آیا از وسایلی که سبب تضعیف اینترنت مودم شما میشوند آگاهی دارید؟. جهت یافتن دلایل تضعیف اینترنت و انجام کار ها جهت بهبود آن، به این نکته ها توجه کنید!.

  • آینه

همان طور که آینه تصویر زیبای شما را به نمایش میگذارد و بازتاب میدهد، میتواند امواج ایجاد شده توسط اینترنت مودم را نیز بازتاب دهد و مانع زسیدن امواج و سیگنال ها شود. آینه در این مواقع همانند یک دیواره در برابر سیگنال های مودم عمل میکند و ثبات و قدرت این امواج را کاهش میدهد.

  • اثاثیه فلزی

همان طور که میدانید فلز ماده ای رسانا بوده و جریان برق را به خودش جذب میکند. مودم منزل نیز امواج الکترومغناطیس از خود بازتاب میکند و وجود سطوح و لوازم فلزی مانع از رسیدن این امواج به وسایل هوشمند شما میشوند. پیشنهاد میکنیم مودم خود را به دور از این گونه اثاثیه فلزی نگه دارید.

  • آجرو سنگ

بله! دیوار های آجری و سنگی نیز مانند دیوار جلوی عبور امواج الکترومغناطیسی را از اینترنت مودم منزل شما میگیرند و باعث ایجاد اختلال میشوند. پس بهتر است مودم را در جایی قرار دهید که در نزدیکی شما باشد و هیچ گونه سنگ مرر، سیمان، بتن، گچ و آجری در بین شما و مودم حضور نیابد!.

  • ماشین لباسشویی و یخچال

این دو دستگاه و در کنار آن دو، هر گونه وسیله دیگری که دارای لوله آب باشد همانند ماشین ظرف شویی نیز سبب تضعیف اینترنت مودم منزل میشود. چراکه لوله های آب تمایل به جذب امواج و ذخیره سازی آن ها دارند و باعث میشوند بخش زیادی از سرعت و آنتن دهی اینترنت مودم شما را کاهش دهند.

  • مایکروفر

مایکروفر داری طیفی شبیه به طیف الکترومغناطیسی بازتاب شونده از اینترنت مودم است و به همین علت، تأثیر بدی بر روی اینترنت شما میگذارد. بهتر است جهت بهبود سیگنال اگر مجبور به قرار دادن مودم در نزدیکی مایکروفر هستید، آن را در ارتفاعی بالا تر از سطح مایکروفر قرار دهید.

  • اسباب بازی های کنترلی

این گونه اسباب بازی های کنترلی دارای فرکانسی معادل با 2.4 GHz هستند که مسبب ایحاد تداخل در امواج مودم میشوند. البته همه ی اسباب بازی ها چنین فرکانسی را تولید نمیکنند!.

  • ریسه های نور

ریسه های نوری که به تازگی در بیشتر اتاق ها حضور دارند، در قسمت نزدیک به پریز برق یا باتری دارای یک تراشه جهت انجام پروسه چشمک زدن لامپ ها هستند. این تراشه به دلیل ایجاد میدان مغناطیسی ممکن است امواج مودم را به خود جذب و سبب تضعیف اینترنت مودم شود.

  • وسایل دارای صفحه نمایش کوچک

این گونه وسایل دارای Wi-Fi فرکانسی در حدود 2.4 GHz جهت تداخل با امواج الکترومغناطیس خروجی از مودم ایجاد میکنند. در واقع اگر دو یا حتی تعداد بیشتری از این دستگاه ها در کنار هم قرار بگیرند، مسلماً از هوا برای انتقال داده های خود استفاده میکنند که همانند ارتباط بیسیم میماند؛ پس پیشنهاد میکنیم این گونه وسایل را در نزدیکی مودم خود قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24