شارژ اولیه گوشی را چگونه انجام دهیم

شارژ اولیه گوشی را چگونه انجام دهیم ؟ 3

 

شارژ اولیه گوشی مهم‌ترین اقدام شما پس از خرید گوشی است که در قدم اول باید به درستی انجام دهید، در غیر این صورت بعد از مدت نسبتا کوتاهی تمام هزینه‌ای که بابت خرید گوشی پرداخت کردید تلف می‌شود.

برای اینکه نحوه‌ شارژ اولیه موبایل نو را بهتر متوجه شوید لازم است انواع باتری گوشی را بشناسید. باتری‌های نسل قدیم و جدید گوشی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ نیکل کادمیومی و لیتیومی.

البته نحوه شارژ اولیه موبایل، بیشتر درمورد باتری‌های کادمیومی مهم بود و در ساعت‌های اولیه خرید، لازم بود گوشی را به مدت طولانی به شارژ وصل کنیم. ولی امروزه که بیشتر باتری‌ها از نوع لیتیومی هستند، اهمیت شارژ اولیه گوشی کمرنگ‌‌تر شده است.

یکی از مشکلاتی که باتری‌‌های نسل قدیم داشتند این بود که باتری باید به طور کامل و 100% شارژ می‌شد، چون امکان خالی شدن باتری زیاد بود.

نکته: در مورد علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بیشتر بخوانید.

ولی باتری‌های نسل جدید یا لیتیومی، ترجیحا نباید به طور کامل پر شوند. البته‌گوشی‌های جدیدی که متناسب با تکنولوژی روز دنیا کار می‌کنند به صورت خودکار پس از پر شدن باتری، شارژر را قطع می‌کنند، پس اگر از این نوع گوشی‌ها استفاده می‌کنید جای هیچ نگران وجود ندارد.

اگر باتری گوشی آیفون، سامسونگ و هواوی شما خراب شده و دیگر مانند سابق کار نمی‌کند، نگران نباشید. همین حالا می‌توانید باتری اصل گوشی خود را از فروشگاه جی اس کالا سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت باتری اصل آیفون  حتما به صفحه محصولات جی اس کالا مراجعه کنید.

شارژ اولیه باتری جدید موبایل، چه مدت است؟

سوالی که اغلب کاربران از ما می‌پرسند این است که آیا گوشی های جدید شارژ اولیه میخواهند؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت شما بگوییم بله، ولی برای اینکه بدانید مدت زمان شارژ اولیه گوشی چقدر باید باشد، لازم است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اگر از گوشی‌هایی که باتری لیتیومی دارند استفاده کرده باشید، حتما هنگام خرید گوشی متوجه شدید که شارژ باتری گوشی‌ها بین 40% الی 50% پر هستند و شما باید این شارژ را استفاده کنید.

همانطور که خدمت شما گفتیم باتری‌هایی که لیتیومی هستند، نباید به طور کامل و 100% پر شوند؛ زیرا باعث کوتاه شدن عمر باتری می‌شوند. به همین منظور کمپانی‌های سازنده گوشی، هنگامی که گوشی‌های خود را به بازار جهان عرضه می‌کنند، باتری‌ها را به صورت کامل پر نمی‌کنند تا شما هم از 100% پر کردن آن خودداری کنید.

طریقه شارژ اولیه تلفن همراه به این صورت است که ابتدا باید گوشی که خریداری کردید را استفاده کنید تا باتری آن تمام شده و خاموش شود، سپس بهترین زمان برای شارژ اولیه تلفن همراه همین لحظه است! گوشی را به شارژ بزنید و زمانی که باتری پر شد ولی نه به طور کامل، شارژر را از آن جدا کنید.

شارژ اولیه باتری جدید موبایل

نکته:  هزگر اجازه ندهید شارژ گوشی به صفر برسد، زمانی که هشدار کاهش میزان باتری را مشاهده کردید یا میزان شارژ باتری به 20% نزدیک شد، باتری را شارژ کنید.

هشدار کاهش میزان باتری برای شارژ کردن

باتری‌های موبایل متنوع هستند و ظرفیت‌های مختلفی هم دارند؛ بنابراین شما باید بهترین روش شارژ اولیه گوشی را برای موبایل خود انتخاب کنید، به همین دلیل هم ما تصمیم داریم شما را بانحوه شارژ اولیه گوشی در برخی از مدل‌های پرطرفدار آشنا کنیم.

شارژ اولیه باتری گوشی سامسونگ چگونه است؟

باتری گوشی مهم‌ترین قسمت موبایل است که عمر آن بستگی به استفاده ما از باتری و نحوه شارژ اولیه موبایل سامسونگ دارد. اما در این قسمت مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین مسئله که باعث طول عمر باتری شما می‌شود، همان نحوه شارژ اولیه گوشی های سامسونگ است. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که از موبایل سامسونگ استفاده می‌کنید، این مقاله را از دست ندهید.

اگر تجربه خرید گوشی‌های سامسونگ را داشته باشید پس از خرید و روشن کردن موبایل متوجه شدید که شارژ اولیه گوشی نو حدودا 40% است. اگر در این حالت گوشی را به شارژر وصل کنید، باتری گوشی آسیب جدی به گوشی شما وارد می‌شود و تمام هزینه‌ای که بابت یک گوشی اصل و با کیفیت پرداخت کردید، از بین می‌رود.

همچنین بخوانید:خرید گوشی سامسونگ

شارژ اولیه باتری گوشی سامسونگ

آیا گوشی‌های جدید نیاز به شارژ اولیه دارند؟ بله، ولی لطفا کمی صبور باشید تا به طور کامل خدمت شما توضیح دهیم.

نسل قدیم گوشی‌های سامسونگ که از باتری‌های ضعیف بهره می‌برد، برای شارژ اولیه موبایل سامسونگ لازم بود شما باتری را به مدت 8 ساعت شارژ کنید اما امروزه که نسل جدید باتری‌های لیتیوم یونی و پلیمری روی کار آمدند، این مدت شارژ منسوخ شده است.

پس از خرید گوشی ابتدا شارژی که وجود دارد را مصرف کنید زمانی که گوشی خاموش شد موبایل را به طور کامل شارژ کنید و پس از پر شدن باتری از شارژر آن را بکشید. (زمانی که باتری نزدیک 100% شد از شارژر جدا کنید)

در ادامه شما را با نحوه شارژ مدل‌هایی از گوشی سامسونگ که طرفداران زیادی دارد، آشنا می‌کنیم.

نحوه شارژ مدلهای مختلف گوشی سامسونگ

شارژ اولیه سامسونگ A20

ظرفیت اسمی باتری: 4000 میلی‌آمپر

نوع باتری: لیتیوم پلیمری و غیر قابل تعویض

در هنگام شارژ اولیه موبایل سامسونگ A20 باید منتظر بمانید تا شارژ گوشی تمام شده و سپس پس از خاموش شدن دستگاه، باتری را تا زمانی که به طور کامل پر شود، شارژ کنید.

شارژ اولیه سامسونگ  A50

ظرفیت اسمی باتری: 4000 میلی‌آمپر

نوع باتری: لیتیوم پلیمری و غیر قابل تعویض

برای شارژ اولیه A50  از گوشی استفاده کنید تا باتری تمام شود، سپس آن را تا زمانی که باتری پر شود، شارژ کنید.

شارژ اولیه سامسونگ S8

ظرفیت اسمی باتری: 3000 میلی‌آمپر

نوع باتری: لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض

برای نحوه شارژ سریع S8 زمانی که گوشی خود را به شارژ می‌زنید، بهتر است حالت پرواز را فعال کرده یا گوشی را به طور کامل خاموش کنید تا سریع‌تر شارژ شود.

شارژ اولیه گوشی سامسونگ S9

ظرفیت اسمی باتری: 3000 میلی‌آمپر

نوع باتری: لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض

برای شارژ اولیه تلفن همراه سامسونگ پس از اتمام شارژ و خاموش شدن دستگاه، گوشی را به شارژر متصل کنید، تا زمانی که باتری پر شود.

شارژ اولیه موبایل سامسونگ J7

ظرفیت اسمی باتری: 3000 میلی‌آمپر

نوع باتری: لیتیوم یونی و قابل تعویض

برای شارژ اولیه گوشی سامسونگ J7 بهتر است پس از تمام شدن باتری، گوشی را به شارژ وصل کرده و منتظر بمانید تا کاملا پر شود.

شارژ اولیه نوت 8

ظرفیت اسمی باتری: 3300 میلی‌آمپر

نوع باتری: لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض

زمانی که تصمیم به شارژ اولیه نوت 8 گرفتید، باید از گوشی استفاده کنید تا باتری تمام شود و سپس به شارژر وصل کنید. (تا زمانی که باتری پر شود)

شارژ اولیه گوشی اپل چقدر است؟

در سال‌های گذشته اگر تصمیم به خرید گوشی آیفون داشتید، باید برای شارژ اولیه موبایل 12 ساعت، گوشی را به شارژر وصل می‌کردید. اما امروزه دیگر این میزان شارژ اولیه برای باتری لازم نیست.

اگر تصمیم به شارژ اولیه گوشی اپل دارید، تنها کاری که لازم است انجام دهید، این است که گوشی را پس از خریدن به شارژر متصل کنید تا باتری به طور کامل پر شود.

حتی اگر میزان درصد باتری زیاد است نیازی نیست گوشی را به شارژ متصل کنید؛ بلکه می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید و زمانی که باتری تمام شد، شروع به شارژ کردن گوشی کنید.

شارژ اولیه گوشی اپل

بیشتر گوشی‌های آیفون زمانی که باتری پر شود به صورت اتوماتیک جریان برق را قطع می‌کنند، بنابراین اگر فراموش کردید گوشی را از شارژر جدا کنید، نگران نباشید؛ مشکلی ایجاد نمی‌شود. البته با وجود رعایت تمام اصول باز هم ممکن است باتری گوشی شما دچار فرسودگی شود که در این حالت می‌توانید از فروشگاه جی اس کالا، باتری آیفون اورجینال برای تلفن همراه خود تهیه کنید.

نمونه‌هایی از مدل‌های پر طرفدار و نحوه شارژ گوشی نو آیفون

مدت زمان شارژ اولیه آیفون 7

ظرفیت اسمی باتری گوشی: 1960 میلی‌آمپر

نوع باتری موبایل: لیتیوم یونی و غیر قابل تعویض

مدت زمان شارژ اولیه آیفون 6

ظرفیت اسمی باتری گوشی: 1810 میلی‌آمپر

نوع باتری موبایل: لیتیوم پلیمری و غیر قابل تعویض

برای شارژ اولیه هر دو مدل پر طرفدار آیفون 6 و آیفون 7 به این صورت عمل کنید؛ اگر میزان درصد باتری به اندازه‌ای است که نیازی به شارژ کردن ندارد از موبایل خود استفاده کنید در غیر این صورت گوشی را به شارژر وصل کنید تا باتری پر شود.

جی اس کالا را بهتر بشناسید

  1. سابقه کاری: کادری مجرب با سابقه کاری 15 ساله.
  2. گارانتی: بیشتر محصولاتی که در مجموعه جی اس کالا به فروش می‌رسد، دارای گارانتی یکساله هستند.
  3. فروش اقساطی: با توجه به شرایط اقتصادی که برای بیشتر مشتریان ایجاد شده، ما خرید اقساطی را برای مشتریان در نظر گرفتیم.
  4. فروش عمده: اگر تصمیم به خرید عمده دارید، جی اس کالا یکی از فروشگاه‌هایی است که محصولات خود را با قیمت عمده به فروش می‌رساند.

یک نظر

  1. واقعا عالی بود ممنون .

پیگیری ها و Pingbacks

  1. […] که در مقاله شارژ اولیه گوشی جدید خدمت شما گفتیم، نسل جدید باتری‌های لیتیومی نیازی […]

  2. […] همچنین بخوانید: شارژ اولیه گوشی را چگونه انجام دهیم […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24