هوآوی و گوگل به دنبال تولید یک بلندگوی هوشمند جدید پیام بگذارید

هوآوی و گوگل پیش از به وجود آمدن مشکلات ناگهانی توسط دولت ترامپ، مبنی بر قرار دادن هوآوی در لیست سیاه بازرگانی، تصمیم داشتند تا با همکاری یکدیگر بر روی ساخت یک هدفون هوشمند و جدید کار کنند.

  • لغو تولید هدفون!

به گفته خبر ها، این هدفون های هوشمند قرار بود تا پس از ساخت، با نام تجاری هوآوی وارد بازار شود. همچنین قرار بود تا در ماه میلادی سپتامبر در محل نمایشگاه تجاری برلین، این دو شرکت هدفون جدید خود را به صورت رسمی عرضه و به صورت آنلاین به کشور آمریکا به فروش برسانند.

تمامی این کار ها و اقدام ها درست در زمانی پس از تحریم های دونالد ترامپ از حرکت باز ماند!.

دو شرکت هوآوی و گوگل به مدت یک سال بر روی این هدفون در حال کار و صحبت بودند. این هدفون قرار بود تا توسط Google Assistant بنا نهاده شود؛ این دو شرکت همچنین در تمایل بودند تا بر سر موضوع چگونگی سازگاری تلفن های هوشمند کمپانی هوآوی با Android Audio با یکدیگر به بحث و گفتگو بپردازند.

  • آیا هدفون مبتنی بر Google Assistant امنیت کافی دارد؟

باید گفت علاوه بر موضوعات مربوط به تحریم های دولت ترامپ، مشکل دیگری چون حریم خصوصی در بلندگو های هوشمندی مثل گوگل، آمازون، اپل و دیگر کمپانی ها هم وجود دارد.

شاید اگر تحریم ها هم وجود نداشت این هدفون به موفقیت کامل در زمان عرضه اش نمیرسید!؛ چراکه فروش یک هدفون هوشمند در کنار Google Assistant که از لحاظ امنیتی شاید برای بعضی ها قوی نباشد، صحبت ها و نقد و انتقاد های فراوانی را برای این دو شرکت به وجود خواهد آورد.

  • دیگر هیچ چیز مانند قبل نخواهد شد

گوگل و هوآوی علاوه بر کار بر روی این هدفون هوشمند در فعالیت های دیگر نیز با یکدیگر همکاری داشته اند. پس صحبت در حول این هدفون نیز امر عجیبی نخواهد بود.

اما در آخر باز هم ضرر اصلی را شرکت هوآوی میبیند. معلوم نخواهد بود که شرکت هوآوی باز هم میتواند وارد بازار های آمریکا شود یا خیر؛ چراکه هم اکنون پیش بینی میشود ترامپ و رئیس جمهور Xi Jingping به یک توافق دوباره و آتش بس برسند و کمی از محدودیت های هوآوی کم شود. با این حال باز هم تغییراتی که تحریم ها بر روی شرکت هوآوی و دیگر بخش ها گذاشته  همیشگی بوده و روابط تجاری را زیر و رو کرده است.

  • آمریکا شانس بزرگی را از دست داد

اگر این هدفون توسط هوآوی و گوگل وارد بازار های فروش میشد، شهروندان آمریکایی میتوانستند آن را بدون هیچ واسطه و نیاز به واردات و خرید های بین المللی به دست بیاورند!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24