اهمیت بسیار زیاد گوگل به سری گوشی های تولید شده پیکسل 4 پیام بگذارید

گوشی پیکسل 4 به عنوان جدید ترین محصول گوگل قرار است روانه بازار ها شود. اما بهتر است پیش از معرفی پیکسل 4 به گفتن نکاتی حول این شرکت بپردازیم.

گوگل در سال 2016 میلادی با تولید سری های اولیه گوشی های Nexus به طور تخصصی بازار های فروش گوشی های هوشمند راه پیدا کرد و پس از آن، خط تولید گوشی های پیکسل را آغاز کرد.

گوشی های موجود در بازار توسط گوگل دارای نسخه خام اندروید می باشند و با طراحی خاص و کاملاً منحصر به فرد از شرکت های دیگر در کنار دوربین های بسیار قوی تولید شده اند.

سری اول گوشی های گوگل در ماه اکتبر میلادی به همگان معرفی شد و از آن زمان به سرسخت ترین رقیب سامسونگ و اپل تبدیل گشت.

  • فراز و نشیب های سه نسل ارائه شده!

سری اول گوشی های گوگل ویژگی های بسیار خوبی داشت و در بازار فروش نیز به رتبه بالایی دست یافت؛ همچنین در نسل دوم اراه شده نیز گوگل به عنوان پر فروش ترین شرکت در زمینه ساخت گوشی های هوشمند خود در سال 2017 رسید!.

اما سری سوم گوشی های پیکسل با نام Pixel 3 به عنوان یک نقطه شکست برای گوگل تبدیل گشت و با کاهش فروش زیادی همراه شد. به همین دلیل نیز شرکت گوگل مجبور شد تا گوشی های پیکسل 3 خود را با قیمت بسیار پایین تری نسبت به دیگر نسخه ها به کاربران ارائه کند تا گوشی های موجود در انبار به فروش برسد!.

بر خلاف سری سوم پیکسل، گوشی های سری a یعنی Pixel 3a از فروش بهتری بهره بردند و به همین دلیل اهمیت طراحی و ساخت نسل چهارم به عنوان تها راه نجات گوگل برای در آمدن از منجلاب ورشکستگی و ناکامی نسخه 3 است. حال باید دید گوگل از پس نسل چهارم گوشی های خود در برابر مشکلات موجود سر خم می کند یا خیر.

  • طراحی جدید جهت جذب کاربران بیشتر

سیاستی که گوگل برای گوشی های سری Nexus خود در نظر گرفته بود به گونه ای بود که باعث می شد کاربر از طراحی گوشی زده شود و علی رغم خاص بودن آن به دلیل دو رنگ بودن بدنه و متمایز کردن اش از دیگر برند ها، فروش گوشی های Nexus را کاهش دهد. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته تا در طراحی جدید گوشی های سری 4 خود از بدنه ای یک دست و یک رنگ استفاده کند.

همچنین Google در گذشته از یک یا دو دوربین اصلی برای گوشی های هوشمند خود استفاده می کرد که دارای کیفیت بالایی بودند. اما حال که بازار گوشی های هوشمند اب چندین دوربین اصلی و حسگر ToF بسیار داغ است و اکثر کاربران چنین گوشی هایی را خریداری می کنند گوگل نیز تصمیم گرفته تا در نسل های بعدی از چندین لنز دوربین برای گوشی های خود استفاده کند تا دیگر طعم کاهش فروش و رضایت کاربر را نچشد!.

  • بدنه پشتی دچار تحول عظیمی خواهد شد

گوگل اعلام کرد که قرار است بدنه پشتی از طراحی جدیدی بهره ببرد و دیگر از لنز های دوربین درون قاب دایره ای شکل خبری نخواهد بود. به تازگی خبری از شرکت اپل به بیرون درز کرده است که بیان می کند استفاده از لنز دوربین مربعی شکل کیفیت عکس ها را افزایش خواهد داد و به همین دلیل ممکن است طراحی سری 11 گوشی های اپل نیز چنین باشد. پس  دوربین های گوشی Pixel در سری های آینده خود دارای لنز مربع مانند خواهند بود.

گوگل همچنین به افزایش بازار های فروش خود و بازار یابی بیشتر در اکثر اپراتور ها روی آورده تا فروش گوشی های خود را افزایش دهد. هر چند با این که در سری سوم این کار نتیجه ای عکس داد، اما گوگل برای سری چهارم خود امیدوار است که در کنار ویژگی های جدیدی که ارائه میکند، با استفاده از بازار های فروش منفاوت آینده بخش گوشی های هوشمند خود را نیز تأمین کند!.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24