توقف فروش گوشی های HTC در بازار انگلستان پیام بگذارید

کمپانی HTC قرار است تا گوشی های هوشمند خود را از بازار فروش انگلستان خارج کند. البته این بدین معنا نیست که گوشی های HTC دیگر تولید نمی­شوند!.

این کمپانی به دلیل عدم رسیدن به یک وضعیت مطلوب و داشتن اختلافات با شرکت تحقیق و توسعه ی Ipcom، در رابطه با حق ثبت اختراع و نقض پتنت مجبور به بیرون آوردن گوشی های خودش از بازار فروش شد.

این حق ثبت اختراع به منظور خاص برای تلفن های اتومبیل است؛ شرکت HTC در سال 2012 موافقت کرد تا گوشی های هوشمند خودش را در انگلستان با این شرط و راه حل به فروش برساند.

حال، شرکت Ipcom با انجام یک سری آزمایشات تأیید کرده است که شرکت HTC گوشی های هوشمند خودش را بر طبق این قوانین اجرا نمی­کند و در ادامه، به نقض حق ثبت اختراع گوشی های این شرکت پرداخت.

Ipcom اظهار داشت که شرکت HTC نتوانسته تا “مطابق قوانین” عمل کند و “با نادیده گرفتن حکم دادگاه انگلستان” به عدم رعایت قانون عمل کرده است!.

در مقابل، HTC پاسخی کاملاً صریحی را بیان کرد؛ سخنگوی شرکت HTC در بیانیه ای به شبکه BBC اعلام کرد: “HTC به عنوان یک شرکت مبتکر و برجسته، مسائل مربوط به مالکیت معنوی را به طور قطع جدی می­گیرد. ما با توجه به یک مدل گوشی واحد، ادعای تخلف از طرف شخص ثالث را بررسی میکنیم.”

هم اکنون نیز این شرکت فروش تمامی مدل های مختلف گوشی خود را در وب سایت خود در کشور انگلستان ممنوع کرده است، حتی اگر دستگاه هایی برای خرید در سایر کشور های اروپایی موجود باشد.

HTC بیان داشته تا گوشی هایی که پتنت شرکت مربوط را نقض نکنند، می­توانند در بازار های فروش انلگستان باقی بمانند.

در حال حاضر در انگلستان Carphone Wsrehouse، O2 و EE خرده شرکت های فرشونده ای هستند که فروش محصولات HTC را زود تر از موعد متوقف کرده اند و تنها مکان موجود برای خرید گوشی های HTC در انگلستان، سایت آمازون می­باشد. علاوه بر این ها، هدست های VR و همچنین روتر 5G HTC هنوز هم در بازار ها موجود هستند.

در نتیجه ی این اتفاقات، گوشی های HTC Desire 12/12+، HTC U12، HTC U12 Life و HTC U11 نمی­توانند از خود شرکت خریداری شوند و معلوم نیست چه موقع به بازار ها باز خواهند گشت.

با وجود تمام اتفاقات رخ داده، شرکت HTC باز هم سعی دارد تا بیشترین فروش خود را در کشور انگلستان با ارائه محصولات جدید داشته باشد و این، در صورت بروز اشتباه ضربه ی مرگ باری برای HTC خواهد داشت.

سال گذشته نیز کمپانی شیائومی بخاطر نقض قانونی مشابه قانون نقض شده توسط HTC توسط شرکت Ipcom متهم شده و هنوز هم پرونده ی آن ادامه دارد؛ اگر کار HTC نیز طول بکشد، دیگر نمی­تواند جای پای بازار انگلیس را بگیرد!.

بر طبق خبر ها در ماه آینده میلادی، HTC قصد دارد تا سری جدید گوشی های خود را در هند عرضه کند و دوباره به این بازار باز گردد. علت توقف فروش گوشی های HTC در هند، کاهش فروش محصولات در آسیای جنوبی بیان شده بود و هم اکنون، اگر که کمپانی HTC بتواند پرچم داران خود را با کیفیت بالا عرضه کند، می­تواند قیمت محصولات خود را تا حد زیادی بالا برده و سود چشم گیری داشته باشد!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24