جانی آیو از عدم توجه کوک به فرایند تولید محصولات دلسرد شده بود پیام بگذارید

در چند روز گذشته شاهد خبر جدایی سر جاناتان، مدیر عامل ارشد شرکت اپل از این کمپانی تولید گوشی های هوشمند بودیم.

خبری که شاید برای همه بسیار امری اتفاقی، عجیب و به دور از انتظار باشد؛ اما باید گفت جانی آیو برای این جدایی دلایل خاص خودش را داشت. او هرگز این تصمیم جدایی را در لحظه نگرفت، بلکه دلایلی که در طی سال های متوالی بین او و تیم کوک رخ داد تصمیم اش را برای استعفاء قطعی کرد!.

  • کمپانی اپل، همیشه در بالاترین سطح!

باید بیان کرد این شرکت به دلیل ساخت اولین iPod در 2001، اولین iPhone در سال 2007، اولین iPad در سال 2010 و اولین Apple Watch در سال 2015 با طراحی و توجه کامل جانی آیو، به سطح بالایی از شهرت رسیده و به همین علت انتظارات کاربران را نسبت به محصولات در دست تولید برای سال های آینده را نیز بالاتر برده است.

البته از زمانی که اپل ساعت هوشمند Apple Watch سری اول را تولید کرد، کمی از انتظارات کاسته شد و کاربران تا حدی ناامید شدند. در پی همین ناامیدی، ساعت هوشمند اپل با این که در سطح بالایی تولید شده بود اما در انبار تولید اپل بدون فروش باقی ماند و به عنوان یک شکست کوچک از اپل از آن یاد شد.

  • رفتن جانی آیو از نگاه خبرگزاری ها

خبر رفتن سر جاناتان آیو از اپل در دیدگاه خبرنگاران اما جالب است. آن ها دلیل اصلی جدایی آیو را تغییر فرهنگ شرکت اپل در طول سال های اخیر میدانند.

جاناتان آیو یک رابطه بسیار نزدیک و صمیمانه با استیو جابز پدید آورنده ی کمپانی اپل داشت؛ تا جایی که آن دو در وعده هایی غذایی نیز با هم بودند.

اما حال با رفتن مدیر عامل ارشد، خبرگزرای ها آیو را یک فرد “افسرده”، تیم طراحی کمپانی اپل را “بدون سکاندار” و همچنین راز های بخش طراحی را “به سرقت رفته” دانسته اند!.

  • دلیل رفتن جانی آیو از نگاه منتقدان

به تازگی Wall Street در مطلبی بیان کرد که آیو به دلایلی که اندک اندک در طول سال های اخیر روی هم جمع شده اند تیم اپل را ترک کرده است.

به گفته Wall Street جانی آیو از این که تیم کوک به جای نگرانی و مانور بیشتر بر روی بخش طراحی محصولات، بیشتر به فکر افزایش سود دهی و استفاده از طرح های موفق در گذشته است ابراز نگرانی کرد.

او همچنین از این که افرادی با سطح پایین علمی و عدم داشتن توانایی و دانش فنی، به جای افراد شایسته و دارای دانش کامل در موضوع طراحی و تولید گوشی های هوشمند بر سر میز طراحی و مدیریت بخش ها مینشینند و توجهی به کار ندارند ناراحت بود.

جانی آیو قصد داشت تا ساعت هوشمند اپل به عنوان یک وسیله فشن و روی مد به جای وسیله ای ساده و ابزاری در کنار یک گوشی هوشمند به کاربران معرفی شود تا زیاببی اش در کنار قابلیت ها به همگان نمایان شود؛ اما تیم کوک در این باره با او به اتفاق نظر نرسید و به همین دلیل ساعت هوشمند اپل با یک تصمیم اشتباه توسط تیم کوک با کاهش فروش زیادی مواجه شد.

  • حال چه خواهد شد؟

هم اکنون تیم کوک در حال کار بر روی عینک های هوشمند اپل است تا به وسیله اش بتواند در آینده به موفقیت جدیدی رسیده و خاطره ی بد ساعت هوشمند اپل را فراموش کند. اما معلوم نیست که این عینک هوشمند میتواند نگاه ها را به سوی خود جلب کند یا خیر!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24