جدید ترین چیپست کایرین 990 توسط هوآوی رونمایی شد پیام بگذارید

چیپست جدید کایرین 990 توسط هوآوی رونمایی شد. این چیپ در نمایشگاه IFA 2019 با ویژگی های بسیار جذاب معرفی شده و قرار است تا به عنوان نسل بعدی در گوشی های هواوی و همچنین سری پرچم دار P به کار رود.

  • چیپست کایرین 990 و ویژگی های آن

چیپست کایرین 990 نسخه ای پیشرفته پردازنده کایرین 980 است که به عنوان مغز اصلی گوشی های جدید هواوی در سری P استفاده خواهد شد.

از قابلیت های چیپست کایرین 990 نیز بهبود عملکرد در زمینه هوش مصنوعی است. همچنین، قابلیت مودم 5G به صورت ترکیب شده با این چیپ یکی از جدیدترین اقدامات هوآوی می باشد.

اگر یادتان باشد یا جزو کسانی باشید که گوشی های قوی دارید، باید بدانید که فیلم برداری با کیفیت 4K تنها با سرعتی معادل با 30 فریم در ثانیه انجام می شد؛ حال این چیپست قوی قابلیت این را دارد که فیلم برداری در حالت 4K را با سرعت 60 فریم در ثانیه پشتیبانی کند و لذت بسیار خوبی را برای شما کاربران به ارمغان بیاورد.

این چیپست به دلیل ادغام مودم 5G در درون خود مصرف باتری را تا حد بالایی در گوشی هوشمند شما کاهش می دهد.

بیشینه میزان سرعت دانلود برای این چیپ به 2.3 گیگابیت بر ثانیه می رسد و بیشینه سرعت برای آپلود نیز 125 گیگابیت بر ثانیه می باشد. گفتنی است که هوآوی مدل 4G و 5G را جداگانه عرضه خواهد کرد و سرعت دانلود 4Gبه 1.6 گیگابیت در ثانیه می رسد.

این چیپ به صورت مدل سه خوشه ای تولید شده است؛ خوشه اول و دوم هر کدام دارای 2 هسته Cortex-76 با فکامس 2.86 و دارای بهبود 10 درصدی نسبت به چیپ قبلی است. خوشه سوم نیز 4 هسته Cortex-A55 در خود جای داده که از فرکانس 1.95 گیگاهرتزی بهره می برد. گفتنی است خوشه سوم در مقایسه با دیگر خوشه ها انرژی کمتری مصرف می کند.

پردازنده گرافیکی کایرین 990 از نوع Mali-G76 با 16 هسته و فرکانس 600 مگاهرتزی است و 6 درصد بهبود عملکرد در کنار 20 درصد کاهش میزان مصرف باتری دارد.

  • تأثیر تحریم ها بر چیپ کایرین 990

این چیپست از باند فرکانسی mmWave به دلیل تحریم هایی که از سوی آمریکا و دولت وقت ترامپ لحاظ شده است پشتیبانی نمی کند؛ علاوه بر این چون گوشی های هوآوی دیگر در آمریکا به فروش نمی رسند پس نبود چنین باند فرکانسی مشکل خاصی را در میزان فروش گوشی ها به وجود نخواهد آورد. اگر بعد ها هم قضیه تحریم ها برداشته شود هوآوی می تواند از مودم Balong 5000 استفاده کند و جدا از این ها وجود مودم 5G در چیپست کایرین 990 برای استفاده در دیگر کشور ها هیچ گونه مشکلی نخواهد داشت.

  • رقبای چیپ کایرین 990

همان طور که هوآوی به این چیپ قدرتمند دست یافته مسلماً کمپانی های دیگر چون سامسونگ و کوالکام نیز بی عمل نخواهند بود و مدلی همانند این چیپ قدرتمند را به زودی در اواخر سال میلادی در گوشی های جدید خود به کار خواهند گرفت.

در رابطه با این پیشرفت ها باید بگوییم سامسونگ هم دست از تلاش برنداشته و ماه گذشته از چیپ جدید خود با نام Exynos 980 در کنار مودم ادغام شده با چیپ به صورت 5G رونمایی کرده است تا به گونه ای نگذارد هوآوی به آرزوی اول بودن خود حتی برای چند روز هم که شده در بازار ها فروش برسد!.

اما باز هم تولید چیپ اگزینوس سامسونگ به چیپست کایرین 990 هوآوی با قابلیت های ادغام شده نمی رسد و حتی ابعادش از چیپست های اگزینوس 9825 و موذم 5100، همچنین چیپست اسنپدراگون 855 و مودم X50 چیزی در حدود 36 درصد کوچک تر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24