حذف جک هدفون در گوشی جدید Samsung Galaxy Note 10,Plus,Pro پیام بگذارید

به تازگی کمپانی سامسونگ از گوشی قدرتمند و هوشمند خود با نام Samsung Galaxy Note 10 و Note 10 Plus رونمایی کرد. این گوشی دارای طراحی بسیار زیبا و در رنگ بندی های درخشان و جذابی آماده ی فروش است. تنها مشکلی که میتوان به Note 10 گرفت عدم وجود جک هدفون بوده که باعث شده سامسونگ کمی هواداران خودش را ناامید کند.

  • حذف تدریجی یک جک هدفون!

سامسونگ در گذشته نیز به صورت تدریجی اقدام به عمل حذف جک هدفون در گوشی هایش کرده بود اما در حال حاضر میبینیم که این کار با یک گوشی پرچم دار انجام شده است؛ اقدامی که سال پیش اپل برای گوشی های جدید و پرچم دار خود انجام داد تا با این کار، هم ظرفیت باتری بیشتر شود، هم کاربران مجبور به خرید ایرپادز های اپل شوند. البته اپل دلیل این کار خود را نه فروش بیشتر بلکه شجاعت اعلام کرده بود!.

  • یک جایگزین وجود دارد

خوشبختانه برای مشکل عدم وجود جک 3.5 میلیمتری صدا در گوشی Samsung Galaxy Note 10، سامسونگ دانگل تبدیل USB-C به پورت 3.5 میلیمتری دست زده است. اگر این دانگل را گم کنید، خراب کنید و یا همراه خودتان نداشته باشید، متأسفانه دیگر نمیتوانید از هدفون های سیمی و قدیم خود استفاده کنید.

همچنین این شرکت در گذشته به تمسخر گرفتن شرکت اپل به منظور حذف جک 3.5 میلیمتری صدا در آگهی های تبلیغاتی خود پرداخته بود. اما هم اکنون خودش هم به جمع گوشی های بدون پورت صدا پیوسته و هرچقدر هم که تلاش کند، نمیتواند ویدئو های خود را از فضای مجازی جمع کند؛ پس باید تضاهر به عدم تمسخر خودش کند تا از انتقاد های کاربران در امان بماند!.

  • چرا جک هدفون در Samsung Galaxy Note 10, 10 Plus حذف شد؟

از دلایلی که سامسونگ بسیار برایش مهم بود و بخاطر آن جک 3.5 میلیمتری صدا را حذف کرد، افزیش ظرفیت باتری بود که به میزان 100 میلی آمپر بر ساعت یا چیزی در حدود 3 درصد بیشتر از میزان باتری شما میشود. دلیل دیگر قرار دادن موتور لرزش از نوع هپتیک در گوشی است که واقعاً علت خوب و مهمی است.

اما باز هم حذف جک هدفون از یک گوشی پرچم دار که عموماً به عنوان گوشی های همه کاره محسوب میشوند کار درستی نیست؛ چطور که سامسونگ میتواند یک قلم را در گوشی خود جای دهد اما جک هدفون را خیر؟!.

درست است که صنعت هدفون های بیسیم هوشمند در چند سال اخیر به شدت در حال گسترش و بهبود است. اما با این حال باز هم درصد بالایی از کاربران داشتن هدفون معمولی و قدیمی خود را به یک هدفون بیسیم و جدا از هزینه ای که دارد ترجیح میدهند.

درست در زمانی که شرکت های تولید کننده موبایل بر این باور بودند که نمیشود ویژگی ضد آب بودن و شارژر بیسیم را در کنار جک هدفون قرار داد، این سامسونگ بود که تمامی “نمیشود” ها را با تولید گوشی های جذاب اش به همراه تمامی این قابلیت ها به “میشود” تبدیل کرد!؛ پس امیدواریم در آینده نیز فکری برای جک هدفون در گوشی های پرچمدارش کند.

  • جک هدفون باز میگردد

در خبر های جدید به نظ میرسد بعضی از شرکت های تولید کننده موبایل مانند لنوو و گوگل بر خلاف چند سری قبلی، در گوشی های جدیدشان جک هدفون را اضافه کرده اند!. با اینکه گوشی های قدرتمند الجی هرگز دست به حذف جک هدفون نزده اند، اما چون بیشتر بازار فروش در دست اپل، هوآوی، سامسونگ، شیائومی و دیگر برند ها است تصمیم آخر نیز به آن ها ربط دارد. این کمپانی های پر فروش هستند که به فعالیت های بازار سمت و سو میدهند و تأیین میکنند چه ویژگی جدیدی در گوشی های هوشمند امروز باشد.

شاید سامسونگ هم دست از این کار بردارد و جک هدفون را اضافه کند!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24