دو کنترلر انتقال قدرت جدید سامسونگ شارژ سریع 100 واتی را به ارمغان می آورند پیام بگذارید

سامسونگ دو کنترلر انتقال قدرت با نام های SE8A و MM101 معرفی کرد. قرار دادن آن ها در یک گوشی هوشمند، به معنی فراهم شدن امکان شارژ دستگاه با توان ۱۰۰ وات خواهد بود!

سامسونگ به وسیله معرفی یک جفت کنترلر انتقال قدرت مبتنی بر استاندارد یو اس بی C، به جمع مدعیان توسعه فناوری شارژ سریع پیوست. هر دو کنترل SE8A و MM101 دارای یک eFlash بوده و به همین دلیل در آینده، به صورت نرم افزاری قابل ارتقا خواهند بود. اما مهم ترین ویژگی کنترلرهای انتقال نیروی جدید سامسونگ، پشتیبانی از توان ۱۰۰ وات (۵ آمپر / ۲۰ ولت) است!

اهمیت دو کنترلر انتقال قدرت برای تکنولوژی شارژ سریع

کنترلر SE8A از یک ویژگی امنیتی اضافی با نام Secure Element بهره برده و اولین کنترلر انتقال قدرت دارای یک لایه امنیتی جداگانه به شمار می رود. در آن سو MM101 قادر به تشخیص رطوبت است. این قابلیت به گوشی های دارای کنترلر جدید اجازه می دهد در صورت نمناک بودن محیط انتقال جریان را متوقف کرده و از بروز حوادثی همچون وارد آمدن شوک به بدن کاربر جلوگیری کند. پشتیبانی از استاندارد رمزنگاری پیشرفته (AES) از دیگر ویژگی های آن محسوب می شود. هر دو چیپ از قابلیت محافظت در برابر ولتاژهای بالا بهره می برند.

وقتی یکی از دو کنترلر انتقال قدرت جدید سامسونگ در یک گوشی هوشمند قرار بگیرد، شارژ های مورد تایید سازنده گوشی قادر خواهند بود به منظور پی بردن به مناسب ترین توان خروجی برای شارژ سریع دستگاه در همان لحظه، با آن ارتباط برقرار کنند. این دو کنترلر انتقال قدرت جدید سامسونگ در حالی امکان شارژ گوشی هوشمند یا تبلت با توان خروجی ۱۰۰ وات را فراهم می کنند که فناوری کوئیک شارژ کنونی مورد استفاده در سامسونگ گلکسی اس و گلکسی اس ۱۰ پلاس دارای توان ۱۵ وات است. شرکت در تلاشی دیگر، از سیستم شارژ سریع ۲۵ واتی در محصولات میان رده جدید سری A و همچنین گلکسی اس ۱۰ 5G استفاده کرد. جهش به تکنولوژی شارژ سریع ۱۰۰ واتی با در نظر گرفتن استانداردهای موجود، پیشرفتی شگرف خواهد بود!

سامسونگ درباره زمان شارژ شدن ۰ تا ۱۰۰ درصد یک گوشی دارای کنترلر انتقال قدرت جدید آن صحبتی به میان نیاورد، اما بر اساس فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی شیائومی که چند ماه پیش رونمایی شد، می توان حدس هایی زد. این تکنولوژی انحصاری شیائومی Super Charge Turbo نام داشته و قادر است یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را طی هفده دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. شارژ ۰ تا ۵۰ درصدی باتری به لطف آن تنها هفت دقیقه زمان خواهد برد!

سامسونگ اعلام کرد کاربران دارای یک شارژر پشتیبانی کننده از توان خروجی ۱۰۰ واتی، در صورت حمل لپ تاپ، تبلت یا مانیتور با خود، قادر خواهند بود از آداپتور مشابهی برای آن ها استفاده کنند. به این ترتیب در زمان مسافرت، نیازمند حمل لوازم جانبی کمتری خواهید بود. سازنده همچنین اعلام کرد مدل MM101 در اولین فازهای نمونه سازی قرار دارد، اما SE8A به مرحله تولید انبوه رسیده است. سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پرچمدار بعدی غول کره ای است، به همین دلیل احتمال استفاده از SE8A در آن بالا است.

از طرفی اخبار دیگری درباره پیشرفت خارق العاده سیستم شارژ سریع گلکسی نوت ۱۰ در مقایسه با پرچمداران سری S سال جاری شنیده می شود، هر چند بر اساس آن ها، ۴۵ وات، توان خروجی این فناوری خواهد بود. حتی اگر این خبر را باور کنیم، به معنی سه برابر شدن سرعت شارژ گلکسی نوت ۱۰ در مقایسه با گلکسی اس ۱۰ خواهد بود. سامسونگ با این کار از هواوی نیز سبقت خواهد گرفت. بزرگترین گوشی ساز چینی موفق شد در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، در دو گوشی پرچمدار هواوی میت ۲۰ و هواوی پی ۳۰ پرو، از فناوری کوئیک شارژ ۴۰ واتی استفاده کند.

این فناوری به اندازه ای خارق العاده است که احتمال معرفی یک گوشی هوشمند احتمالا میان رده تنها با هدف به رخ کشیدن آن وجود دارد. این گوشی می تواند یک مدل معرفی شده از سری A با ویژگی های نرم افزاری در حد پرچمداران باشد.

تلاش دسته جمعی گوشی سازان برای رفع یک چالش بزرگ

سایر شرکت های گوشی ساز بزرگ نیز مدت ها است مشغول توسعه فناوری کوئیک شارژ منحصر به فرد خود هستند. انتظار داریم اپل نیز به آن ها بپیوندد. در حال حاضر، با وجود قابلیت های فراوان گوشی های آیفون، باید اعتراف کرد سرعت شارژ آن ها افتضاح است! به عنوان نمونه برای شارژ شدن گوشی هوشمندی همچون آیفون ۸ پلاس باید بیش از سه ساعت منتظر بمانید! اگرچه گوشی های چند سال اخیر اپل به فناوری شارژ سریع مجهز شده اند، اما حداکثر توان خروجی شارژ پیش فرض آن ها ۵ وات است. گفته می شود در جعبه سه گوشی آیفون سال ۲۰۱۹ همان شارژر ۱۸ واتی جدیدترین آیپد پرو وجود خواهد داشت. کاربران گوشی های کنونی آیفون برای خرید این شارژر از فروشگاه اپل باید ۵۰ دلار پرداخت کنند.

وان پلاس به عنوان یکی از شرکت های توسعه دهنده سیستم های شارژ سریع اختصاصی خود، نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد. فناوری شارژ سریع اختصاصی جدید این شرکت Warp Charge 30 نام داشته و بعد از به کار رفتن در نسخه مک لارن وان پلاس ۶ تی، برای دومین مرتبه در پرچمدار سال ۲۰۱۹ این شرکت یعنی وان پلاس ۷ پرو به کار رفت. تکنولوژی یاد شده قادر است یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی را طی بیست دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ کند.

شرکت اوپو نیز دستی در ماجرا دارد. فناوری شارژ سریع اختصاصی این شرکت با نام SuperVOOC اکنون قادر به پشتیبانی از توان خروجی ۵۰ واتی است. هواوی به عنوان یک شرکت چینی دیگر، با وجود استفاده از فناوری کوئیک شارژ ۴۰ واتی در پرچمداران اخیر سری Mate و P، آن را در اولین گوشی منعطف خود، هواوی میت ایکس، به ۵۵ وات رساند.

کنار هم قرار دادن یک باتری دارای ظرفیت بالا و یک کنترلر انتقال قدرت پشتیبانی کننده از توان بالا، یکی از چالش برانگیزترین تنها نقصان گوشی های هوشمند در مقایسه با گوشی های موبایل عادی را رفع خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24