رونمایی کمپانی اپل از ساخت چیپ مخصوص موقعیت یاب U1 پیام بگذارید

حدوداً هفته گذشته بود که کمپانی اپل گوشی های iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max را در کنار دیگر محصولات اش معرفی کرد و حال، با خبر شدیم اپل در گوشیiPhone 11 Pro خود از چیپ موقعیت یاب U1 استفاده کرده است که در مراسم رونمایی از موبایل ها زیاد هم به آن اشاره نشده بود.

این موقعیت یاب U1 قرار است تا بر روی افزایش میزان دقت برنامه ی Air Drop در جدید ترین نسخه iOS 13 بر روی گوشی آیفون 2019 تمرکز کند.

  • Air Drop و ارتباط آن با موقعیت یاب U1

اگر از قابلیت های Air Drop اطلاعی ندارید باید بگوییم این برنامه جهت اشتراک گذاری مکان، فایل و عکس مکان هایی است که شما به آن جا رفته اید و پس از اطمینان از زیبایی و کیفیت خوب، آن مکان را با دوستان و اطرافیان خود که از برنامه Air Drop استفاده می کنند نیز به اشتراک می گذارید.

درباره ی موقعیت یاب U1 باید بگوییم که قدرت بالایی در به اشتراک گذاری مکان ها داشته و حتی در لحظه با پهنای باند بالای خود می تواند موقعیت مکانی شما را با توسط برنامه مد نظر به اشتراک بذارد.

به احتمال زیاد وقتی ماه آینده ی میلادی نسخه رابط کاربری iOS 13.1 توسط اپل ارائه شود کارایی این موقعیت یاب U1 به مراتب بیشتر از قبل برای کاربران در مدتی طولانی تر اثر گذار خواهد بود.

  • موقعیت یاب U1 یا پهنای باند فوق العاده از کجا سرچشمه می گیرد.

Ultra-wideband یا همان پهنای باند فوق العاده اولین بار در سال 2002 برای پیدا کردن محصولات و بسته ها توسط مأمورین فدرال و سپس برای کسب و کار ها و نگه داری وسایل در یک انبار استفاده می شد. در ابتدا باید Tag هایی مخصوص به وسایل متصل و سپس با وسیله ای خاص به دنبال آن می گشتید.

  • قابلیت های موقعیت یاب U1

از معدود استفاده هایی که قبل ها نیز انجام می شد، بلوتوث کم انرژی یا Wi-Fi بود اما این موقعیت یاب U1 که از پهنای باند فوق العاده استفاده می کند قابلیت های بیشتری دارد و می تواند تا 8 مگابیت به ازای هر ثانیه را به هر گوشی نزدیک به خودش تنها با گرفتن سر گوشی به سمت کاربر مقابل خود ارسال کند؛ عددی که حدوداً چهار برابر میزان ارسال فایل با بلوتوث است. تمامی این کار ها فقط با گرفتن گوشی به طرف شخص مقابل صورت می گیرد!.

اپل در رابطه با این موضوع اعلام کرد:” موقعیت یاب U1 همانند یک GPS در فضای اتاق نشیمن است.”

  • فرایند کار موقعیت یاب U1 چگونه است؟

بسیار ساده!. فقط کافی است تا قبل آن به چند مسئله ساده اشاره کنیم. فرض کنید تا می توانستیم کلید ها، کارت اعتباری و هر نوع وسیله ای که احتمال گم شدن آن از محل زندگی شما زیاد است را به راحتی با وصل کردن تگ مخصوص اپل که برای پیدا کردن وسایل توسط موبایل متصل می شود پیدا کنید!؛ این گونه با گرفتن گوشی در دست و جست و جو برای کلید به راحتی از مکان آن مطلع می شوید!. موقعیت یاب مد نظر ما نیز قرار است همین کار برای شما انجام دهد.

اطلاعات بسیار ریز و دقیقی از نحوه انجام کار ها به بیرون درز نکرده و تنها مورد دیگری که می دانیم این گفته از اپل است که به کاربران خود بیان کرد:”اگر قرار باشد تا یک کاربر از این موقعیت یاب استفاده کند و فایل و پرونده ای خاص را به اشتراک گذارد، کافی است تا با گوشی آیفون خود در درون برنامه ی مخصوصAir Drop به آن کاربر اشاره کند تا شخص رو به روی او به عنوان اولین نفر در لیست ارسال فایل مد نظر قرار گیرد!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24