سری هوآوی میت 30 بدون پلی استور و اپ های گوگل عرضه می شوند پیام بگذارید

پس از گذشت چند ماه از تحریم های دولت ترامپ، هوآوی مجبور شد تا سری هوآوی میت 30 بدون پلی استور و اپ های گوگل عرضه کند.

این اقدام مجبوراً باعث کاهش فروش شدید گوشی های هوآوی خواهد بود. چرا که تمامی کاربران از گذشته تا کنون برای یک بار هم که شده بعضی از کار های خود را با نرم افزار های شرکت گوگل که به صورت پیش فرض در دستگاه های اندروی تعریف شده بود راه می انداختند و هم اکنون دیگر آن اپ ها را نخواهند داشت.

  • تحریم ها موقتاً قطع می شوند!

و اما خبر خوبی که چند هفته بعد از تحریم ها رخ داد این بود که ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا دستور بر لغو موقت تحریم های شرکت هوآوی داد.

به لطف قطع موقت تحریم ها توسط دولت ترامپ، حداقل می توان گفت که گوشی های سری هوآوی میت 30 از سیستم عامل اندروید 10 بدون اپ های گوگل بهره می برند که خبر خوبی است.

  • تحریم ها و سیستم عامل جدید هوآوی

در گذشته هوآوی درصدد ساخت یک سیستم عامل جدید به نام HongMeng یا HormonyOS با رابط کاربری زیبا بود تا بتواند جدا از اندروید و همانند گوشی های اپل سیستم عامل خاص گوشی های خودش را داشته باشد. با این تفاوت که هم چنان توانایی تبادل اطلاعات با سیستم عامل اندروید برقرار باشد و اپلیکیشن های موجود در سیستم عامل جدید هوآوی، از اپ استور گوگل به راحتی دانلود شوند.

اما تحریم ها مشکلاتی پیش پای شرکت هوآوی گذاشت و باعث شد هوآوی درصدد این برآید تا علاوه بر عدم دریافت سیستم عامل اندروید، مجبور شود اپلیکیشن های خاص سیستم عامل اش را خودش طراحی کند.

  • آینده گوشی های میت 30 چه خواهد شد؟

فرض کنید Maps، Google Play، App Store، Google Drive، تقویم گوگل، Google Assistant و تمامی برنامه های اندرویدی که در اپ استور  وجود دارد را نمی توانید دانلود کنید!. این خود یک فاجعه به حساب می آید که هوآوی باید درست کند.

خوشبختانه هوآوی اعلام کرد که برای نرم افزار های موجود در این سری از گوشی های خود قرار است تا از اپ های شخص ثالثی استفاده کند که همچنان بتوانند در سیستم عامل اندروید نسخه 10 قرار گیرند.

همچنین در IFA 2019 مدیر عامل شرکت هوآوی به خبرنگاران اعلام کرده است که در این سری جدید به دنبال تعویض و جا به جایی برنامه ها و سرویس های ارائه شونده توسط گوگل است تا کاربران باز هم بتوانند با ابزار های جدید همان کار های قبل را انجام دهند.

  • هوآوی باید مراقب باشد

هر قدمی که هوآوی بردارد و هر تصمیمی که درباره گوشی های بگیرد اگر اشتباه باشد باعث تباهی شرکت خواهد شد. مخصوصاً هم اکنون که گوشی های جدید باید بتوانند دل کاربران را به دست بیاورند و هوآوی هم طبق قول خود اپ های خاص و نزدیک به گوگل را تحویل دهد.

هم اکنون گوشی جدید و بسیار معروف Huawei Mate X که اولین سری تاشونده است نیز بدون اپ های گوگل عرضه می شود و منتقدان کاهش 10 میلیونی از فروش دستگاه های این شرکت را پیش بینی کرده اند. پس باید دید هوآوی به عنوان یک غول بزرگ در صنعت موبایل چطور از پس این چالش ها بر خواهد آمد!.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24