عرضه شارژر بی سیم اختصاصی تسلا پیام بگذارید

پیشگفتار:

قطعا فناوری های جدید شگفت انگیز وانقلابی اند، از جمله این فناوری ها شارژ های بی سیم هستند که آینده روشنی در انتظار انتقال نیرو،  بدون سیم است وتوانایی های بالقوه این تکنولوژی را که می تواند زمینه ی دستیابی به پیشرفت های اساسی در حوزه های مختلف فراهم کنند، بیشتر مشخص می شود.

یک شارژر بی سیم اختصاصی برای خودروی تسلا مدل 3 عرضه شد.

شرکت خودرو سازی تسلا که مشهور در ساخت خودروهای برقی وخودران است محصول خود به نام تسلا مدل 3 را به شارژ بی سیم اختصاصی برخوردار کرد، این شرکت در حال توسعه خدمات لوازم جانبی تلفن همراه در خودروهای برقی خود است که در این راستا شارژبی سیم تلفن همراه را برای مدل 3 عرضه کرد.

این شارژر از هم اکنون در دسترس مشتریان خواهد بود و گوشی های موبایلی که از قابلیت Qi بهره می برند نظیر آیفون 8 به  بالا و سامسونگ گلکسی اس 7 و مدل های بالاتر و گوگل پیکسل 3 و3XL سازگار خواهد بود.

مشتریان می توانند این شارژ بی سیم خودروهای تسلا را با قیمت 125 دلار سفارش دهند و طی دو تا سه هفته آینده تحویل بگیرند البته در بازار، شارژر های مشابه با قیمت پایین تر وجود دارد.

اما شرکت تسلا در این خصوص اعلام کرده “پد انتقال قدرت عرضه شده شرکت تسلا از سطح سیلیکونی ضد لغزش بهره می برد که نصب آن نیز بسیار آسان است.

همچنین این شارژر از قدرت مناسبی برای شارژ دو گوشی موبایل آن هم به صورت هم زمان برخوردار است.

کاربران با قرار دادن تلفن همراه خود بر روی این پد می توانند آن را شارژ کنند و از سیم های اضافی وشارژر های قدیمی آسوده شوند، این شارژر بی سیم در قسمت  نیمه پایین کنسول مرکزی قرار گرفته است و به همراه  دو کابل USB  و یک قطعه شیب دار به مشتریان عرضه می شود.”

لازم به ذکر است قابلیت Qi اشاره شده در مطلب یک رابط استاندارد توسعه محسوب می شود که توسط کنسرسیوم شارژر بی سیم می تواند قدرت الکتریکی را به صورت القایی تا فاصله 4 سانتی متر انتقال دهد.

این رابط از یک پد انتقال قدرت و یک گیرنده بهره می برد و روش کار به این صورت است که پد ذکر شده که قیمت آن ارزان نخواهد بود به آسانی در خودروی تسلا مدل 3 نصب و گوشی در بالای پد انتقال قدرت قرار گرفته و شارژ می شود.

” مزایای شارژ بی سیم “

1- حذف کابل

a- شاخص تریت مزیت شارژ بی سیم حذف سیم است.

b- شارژر های سیمی اصل به دلیل قیمت بالاتری که نسبت به نوع مشابه خود دارند کم طرفدار بوده و کاربران به  شارژر ها با قیمت پایین تر روی می آورند که با مشکلاتی از قبیل نامرغوب  بودن جنس کابل و بریده شدن آن از نقاط مختلف با گذشت زمان مواجه می شوند.

c- سرعت کم این نوع شارژرها و نداشتن توان کافی برای انتقال نیرو به گوشی های همراه .

d- آسیب دیدن پورت USB یا پر شدن آن با ذرات کوچک که استفاده از شارژرهای کابلی را واقعا عذاب آور می کند.

2- شارژ هم زمان چند دستگاه

برخی فناوری ها مبتنی بر شارژ بی سیم امکان شارژ چند وسیله را فراهم کرده اند که مزیت بسیار خوبی به حساب می آیند از جمله باعث صرفه جویی زمان هم می شوند، بعضی از شارژر ها تا پنج وسیله را می توانند به صورت هم زمان شارژ کنند ویا برای شارژ هم زمان چند گجت متفاوت از یکدیگرقابل استفاده هستند.

3- امکان استفاده شارژر های بی سیم برای وسایل مختلف

همان طور که می دانید معمولا پورت شارژ در شارژهای سیمی تنها قابل شارژ برای یک وسیله می باشد اما با توجه به این که اکثر شارژر های بی سیم دارای یک پد شارژهستند می توان هر وسیله را روی آن قرار داد.

4- شارژ وسایل متحرک

فناوری wi-charge امکان شارژ بی سیم قطار های اسباب بازی که باتری ندارند، وتنها برای دریافت نیرو باید در محدوده پوششی فرستنده قرار گیرند را فراهم کرده است؛ یا شرکت نیسان موفق به ساخت صندلی هوشمند متحرک شده که نیروی آن با فناوری شارژ بی سیم تامین می شود.

5- کمک به حفظ محیط زیست

هر سال میلیارد ها عدد باتری که دارای مواد شیمیایی سمی هستند دور انداخته می شوند واین سبب آلوده شدن آب وخاک و هوا ودر کل محیط زیست می شود، شارژ بی سیم می تواند استفاده از باتری ها وتولید آن ها را کاهش دهد.

استفاده از شارژهای بی سیم در حوزه های مختلف از جمله :

خودروهای برقی و وسیله نقلیه عمومی

صنعت و کارخانه ها

پهپادها وربات ها

گجت های پوشیدنی

پزشکی

لازم به اشاره کردن این نکته نیز هست که شارژرهای بی سیم همانند تمامی فناوری های روز در کنار تمامی مزایا وفوایدی که دارد  دارای معایبی نیز هست که امید می رود در آینده نزدیک این عیب ها برطرف شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24