معرفی و بررسی گوشی هوشمند و جدید شیائومی Mi A3 پیام بگذارید

پس از موفقیت شرکت شیائومی در طراحی و تولید اولین گوشی های هوشمند و با کیفیت خود در رده قیمتی پایین، این شرکت به سرعت به یکی از معروف ترین کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند تبدیل گشت. هم اکنون نیز جدید ترین گوشی این کمپانی با نام Xiaomi Mi A3 با طراحی بسیار زیبا و جذاب به تمامی بازار های فروش عرضه شده تا یک زیبایی تمام را به رخ رقبا بکشد!.

هم اکنون نیز به نقد و بررسی Xiaomi Mi A3 میپردازیم تا شما را با ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف گوشی آشنا سازیم.

  • طراحی

طراحی این گوشی بسیار شبیه به اکثر گوشی های میان رده و پرچم دار تولید شده توسط کمپانی های دیگر است؛ صفحه نمایشی با حالت ناچ برای دوربین در قسمت میانی و بالا در کنار سه لنز دوربین در بدنه پشتی که در سمت چپ گوشی به صورت عمودی به همراه فلاش LED جای گرفته اند. صفحه نمایش را میتوان گفت به راحتی تمام بخش جلویی بدنه را پوشانده و حالتی نزدیک به تمام صفحه بدان داده است.

در سمت راست این گوشی دکمه های فیزیکی تنظیم صدا به همراه دکمه فیزیکی قفل صفحه مشاهده میشود. علاوه بر این ها، حسگر اثر انگشت نیز جای خود را به حسگر های درون صفحه ای با کیفیتی بالاتر داده است. باید گفت که شرکت شیائومی دلیل کاهش قیمت این گوشی و عدم هزینه زیاد، در بخش پایین صفحه نمایش یک حاشیه به اندازه 6 میلی متر قرار داده است.

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش از نوع لمسی خازنی Super AMOLED بوده و دارای رزولوشنی معادل با 1560*720 پیکسل میباشد که چیزی در حدود 286 پیکسل به ازای هر اینچ میشود.

ابعاد گوشی 153.5*71.9*8.5میلی متر است و اندازه صفحه نمایش نیز 6.01 اینچ یا همان 88.7 سانتی متر مربع و با نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه ی 80.3 درصدی است.

گفتنی است که صفحه نمایش دارای یک محافظ از نوع Coring Gorilla Glass 5 و فریمی از جنس آلومینیوم نیز میباشد.

نسبت صفحه نمایش نیز 19.5:9 بوده و تصاویر در آن تا حدی زنده و جذاب با کنتراست نسبتاً خوب نمایش داده میشوند.

  • سخت افزار و نرم افزار

چیپست به کار رفته در Xiaomi Mi A3 از نوع Qualcomm SDM665 Snapdragon 665 بوده و دارای لیتوگرافی 11 نانومتری میباشد. در کنار چیپ اصلی هشت هسته پردازشی دیگر که دو تای آن کریو 260 ا فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش تای دیگر نیز از نوع کریو 260 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند به کمک چیپست اصلی آمده اند. پردازنده گرافیکی به کار رفته در Xiaomi Mi A3 از نوع Adreno 610 است که به خوبی از پس هر کاری بر میاید. سیستم عامل به کار رفته نیز اندروید 9.0 پای بوده که در تمامی گوشی های جدید دیده میشود.

  • دوربین

گوشی Xiaomi Mi A3 دارای 3 لنز دوربین با کیفیت های 48+8+2 مگاپیکسلی است. لنز اول از نوع واید با گشودگی f/1.8 است. لنز دوم از نوع Ultra Wide با گشودگی f/2.2 است و لنز سوم، جهت حسگر عمق با گشودگی f/2.4 میباشد. فیلم برداری نیز با کیفیت 2160 پیکسلی و سرعت 30 فریم بر ثانیه انجام میشود و کیفیت 1080 پیکسلی نیز دارای سرعت 30، 60 و 120 فریم بر ثانیه دارد.

دوربین سلفی این گوشی دارای لنز 32 مگاپیکسلی بسیار قوی با قابلیت HDR و گشودگی f/2.0 و فیلم برداری 1080 پیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه میباشد.

  • باتری

باتری Xiaomi Mi A3 از نوع غیر قابل تعویض و با ظرفیت 4030 میلی آمپر بر ساعت است. این باتری دارای شارژر سریع 18 واتی از نسخه 3.0 نیز میباشد. صفر تا صد این گوشی مدتی برابر با دو ساعت زمان میخواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24