همه چیز راجع به USB 4.0 پیام بگذارید

USB 4.0 چیست؟. در این مطلب قرار است تا به بررسی ویژگی ها و قابلیت هایUSB 4.0 بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

  • تاریخچه USB نسخه های قبل تر

اولین نسخه بلوتوث ها نسخه 2، سپس نسخه 3 و نسخه 3.1 بودند که نسخه 3.1 نسبت به سری های قبلی USB ها پیشرفت بسیار زیادی داشته است. به طوری که سرعت انتقال دیتا یا همان داده در آن به میزانی معادل با 10 گیگابیت بر ثانیه نیز می رسد.

سپس نسخه های بعدی آن که نسل 2 می باشد ارائه شد. این نسخه نسل 2 از USB 3.0 سرعت انتقال داده ها به میزانی معادل با 20 گیگابایت بر ثانیه پشتیبانی می‌کرد.

گفتنی است که اتصال کابل USB 4.0 به لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی شما نیز بستگی دارد چرا که اگر کامپیوتر شما پورت مخصوص USB 3.0 را نداشته باشد میزان انتقال داده در آن به نصف کاهش می یابد و این موضوع خوبی نیست!.

بهتر است بدانید که نام دیگر این دو نسل از USB نسخه 3.2، جنریشن یا Generation نیز می باشد. جنریشن 2*2 که برای USB نسخه 3.2 در نسل های اول و دوم استفاده می شود و Gen 4 نیز نسخه 4.0 از یو اس بی ها بوده که  وارد بازار شده و در مقایسه با نسخه های قبلی بسیار بهتر است.

  • ویژگی های USB 4.0

همانطور که در بالا تر صحبت شد میزان انتقال داده در نسل اول از 5 مگابایت شروع شد و به 10 گیگابیت و 20 گیگابیت نیز رسید. هم اکنون نیز در USB 4.0 سرعتی دو برابر یعنی ۴۰ مگابیت بالاتر افزایش میزان سرعت را خواهیم داشت. باید اعلام کرد که نسخه ۴ قابلیت استفاده را تنها در تاندربولت 3 شرکت سخت افزاری اینتل دارد.

شرکت اینتل قرار شده نحوه ساخت و علم خود را به صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان دیگر قرار دهد تا دیگر افراد نیز بتوانند دستگاه های USB 4.0 را تولید کنند. این را هم باید بیان کرد که یو اس بی 4.0 دارای پورت خاصی بوده که تنها نسخه های C و نسخه 3.0 و 2.0 قابلیت اتصال به آن را دارند. اما اگر پورت ورودی شما از نسخه های قدیمی تر برخوردار می باشد استفاده از نسخه 4.0 ملزم به استفاده و وصل کردن یک آداپتور مخصوص می باشد.

ویژگی های USB چهار بسیار زیاد است که افزایش سرعت انتقال داده و چیزهای دیگری را نیز شامل می شود.

نکات مثبت USB نسخه ۴ جدا از سرعت انتقال داده ویژگی عدم اجازه به هدر رفتن پهنای باند است. شما می توانیدحداکثر پهنای باند خود را برای انتقال داده ها به اشتراک بگذارید و هیچ نگرانی از بابت کاهش سرعت نداشته باشید.

ممکن است این فکر در ذهن خطور کند که سیگنال ویدیویی و داده ها باعث شود که از طریق کابل USB ۴ میزان پهنای باند به هدر برود و سیگنال ها سرعت انتقال داده ها را کم کند. باید گفت این مورد تنها برای نسخه ۳ به قبل تاثیر خود را می گذاشت اما آن هم بسیار زیاد نبود که کاهش سرعت خاص و محسوسی را ایجاد کند.

  • هزینه های ساخت USB 4.0

هزینه های USB چهار نیز ممکن است تا حد زیادی بالا رود و به همین علت پروسه مد نظر طراحان برنامه و تولید کنندگان گوشی های هوشمند در برکنار کردن تمامی کابل های usb نسخه های قبل و جایگزینی آن با نسخه ۴ یو اس پی تا سال ۲۰۲۰ میلادی کمی به تعویق افتد.

برای ساخت یک کابل یو اس بی نسخه 4 مسلما مواد با کیفیتی نیاز است و همین مورد باعث شده تا قسمت آن بالا برود. ام باز هم امیدواریم تا در آینده ای نه چندان دور استفاده از نسخه 4 عادی شود!.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24