پتنت جدید شیائومی اشاره به یک گوشی هوشمند با پنل خورشیدی دارد پیام بگذارید

شیائومی تولید کننده بهترین گوشی های هوشمند با کیفیت بالا و قیمت های به صرفه است و از ابتدا، با ورود اولین گوشی اش به بازار فروش به شدت محبوب همگان گشت. حال خبر هایی مبنی بر ساخت یک گوشی دارای پنل خورشیدی یک پارچه در بدنه پشتی توسط شیائومی پخش شده است.

این طور که به نظر می رسد شیائومی در تاریخ 27 ژوئن سال 2018 میلادی پتنت و حق اختراع این گوشی هوشمند را با استفاده از پنل خورشیدی، در اداره ی مالکیت معنوی جهانی یعنی WIPO به ثبت رسانده است.

  • طراحی

پتنت پخش شده برای این محصول جدید یک گوشی تمام صفحه با بیشترین درصد سطح صفحه نمایش به بدنه را نشان میدهد که به احتمال زیاد دارای دوربین سلفی درون صفحه ای است.
در سمت راست این گوشی به ترتیب دکمه های فیزیکی تنظیم صدا و دکمه فیزیکی قفل صفحه وجود دارد.

در طرف دیگر بدنه، در قسمت بالایی محل تعویض سیم کارت و کارت حافظه می باشد و در قسمت پشتی، در سمت چپ و بالا دو دوربین اصلی به همراه یک فلاش LED در میان آن ها با طراحی گوشی های جدید آیفون که درون یک قاب مستطیل شکل و خمیده مانند می باشد جای گرفته اند.

این طور که از پتنت پیدا است در قسمت زیرین دوربین اصلی یک صفحه یک پارچه که امتداد اش تا نزدیکی پایین بدنه است جهت استفاده از پنل خورشیدی یک پارچه در نظر گرفته شده است.

در قسمت پایینی بدنه این گوشی نیز اسپیکر دو کاناله وجود دارد که پورت شارژر ازنوع شارژ سریع Type-C در میان آن دو جای گرفته است.

علاوه بر مکان دوربین سلفی که جای آن را پیدا نکردیم و احتمال درون صفحه ای بودن را به آن دادیم، حسگر اثر انگشت نیز در این گوشی مرموز دیده نمی شود و معلوم است که سازندگان حسگر را در قسمت پایینی و درون صفحه نمایش قرار داده اند!؛ عملی که امسال در اکثر گوشی ها به طور رایج در حال مشاهده ی آن هستم.

  • برای اطلاعات بیشتر صبر کنید!

متأسفانه اطلاعات دقیقی از این گوشی با پنل خورشیدی به ثبت نرسیده و حتی زمان شارژ شدن یک پنل خورشیدی و ظرفیت آن و این که چه مدت طول می کشد تا پنل های خورشیدی به معروفیت برسند یا شاید آب شوند نیز معلوم نیست!.

  • آیا استفاده از پنل خورشیدی اهمیتی دارد؟

شاید برای آن دسته از افرادی که پیوسته اهل سفر و ماجراجویی هستند بله. اما باید بیان کرد که هم اکنون در عصری زندگی میکنیم که همه چیز آن حتی برنامه قطعی برق، آب و گاز نیز با خبر های قبلی همراه بوده و هیچ گانه بدون اطلاع قبلی قطعی نداریم!. پس شاید این گونه گوشی ها برای افراد خاصی اهمیت داشته باشد؛ چون در دنیای جدیدی که در آن زندگی میکنیم و افراد میتوانند در هر لحظه گوشی خود را برای 15 دقیقه هم که شده شارژ کنند، شاید پنل خورشیدی اهمیت چندانی نداشته باشد.

  • گوشی های دیگر تولید شده به همراه پنل خورشیدی

در سال های گذشته، سامسونگ و الجی گوشی هایی را با پنل خورشیدی به بازار ارائه کردند.

سامسونگ دو گوشی هوشمند با نام های Guru E1107 و Blue Earth S7550 منتشر کرده بود و الجی، در سال 2009 گوشی LG Pop GD510 را با یک صفحه پنل خورشیدی که به طور اختیاری قابل جدا سازی بود را منتشر کرد.

اما این سه مدل نیز با اشتیاق کاربران برای خرید مواجه نشدند چون همان طور که گفتیم نیازی به پنل های خورشیدی برای هر شخص نیست. اما باز هم وجود پنل خورشیدی یک پارچه در یک گوشی میتواند تجربه بسیار جالبی برای کاربر باشد و بدین گونه، شما را از شر سیم های بلند پاور بانک ها و حتی شارژر های بیسیم که آن ها هم به یک منبع برق احتیاج دارند خلاص کند!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24