کاهش 50 درصدی میزان ارزش سهام شرکت شیائومی پیام بگذارید

سهام شرکت شیائومی در یک سال اخیر چیزی در حدود 50 درصد کاهش یافته است. اما هنوز هم معلوم نیست که این کاهش سهام، پایان کار شیائومی در ساخت تلفم های هوشمند و جذاب است یا خیر.

اگر از لحاظ رقابتی بخواهیم در مورد این اتفاق صحبت کنیم، باید گفت ارزش مادی کلی یک شرکت علاوه بر موفقیت ها و همچنین وسایل هوشمند جدیدی که میسازند، ارزش سهام آن شرکت است. اعتبار یک شرکت به میزان ارزش سهام آن شرکت ربط دارد.

شیائومی از شرکت های تازه معروف است که در ابتدا اکثر ما آن را با ساخت دستبند های سلامتی می بند میشناسیم. در چند سال گذشته، شیائومی در عرصه تولید تلفن های هوشمند به تحولی عظیم راه یافت و این گونه به یکی از شرکت های معروف در این حوزه تبدیل شد.

شیائومی علاوه بر مشکلات اش در وضع سهام شرکت، باز هم گوشی های خود را با قابلیت های بسیار بالا و عالی و در قیمت های پایین به فروش میرساند. با این وضع ارزش سهام شیائومی به قدری پایین آمده است که از میزان ارزش سهام شبکه مجازی توئیتر نز پایین تر آمده است!.

  • قیمت سهام شرکت شیائومی

آخرین قیمت موجود در خبر ها برای سهام شیائومی 1.15 ئلار است که چیزی در حدود 15000 هزار تومان می­شود. این رقم بسیار پایینی است که حتی از سال های قبل که شیائومی تازه کار خود را در این بازار آغاز کرده بود هم پایین تر است.

اگر بخواهیم ارزش کلی این شرکت را با ارزش شبکه مجاری توئیتر مقایسه کنیم، شیائومی با کاهش 50 درصدی سهام خود در حال حاضر ارزشی 28 میلیارد دلاری دارد. این رقم در مقایسه با توئیتر که 32 میلیارد دلار ارزش دارد بسیار پایین تر است.

  • اندیشه ی موفق بودن شیائومی در آینده چه شد؟

اغلب همگی بر این باور بودیم که شیائومی به عنوان یک شرکت نوپا و بسیار معروف در عرصه تولید محصولات هوشمند به راحتی در چند سال آینده از پیشرفت های بیشتری بهره مند خواهد شد و رقم سهام اش افزایش خواهد یافت؛ اما همیشه هر چیز آن طور که انتظارش را دارید پیش نخواهد رفت!.

شاید بگویید ارزش سهام زیاد مهم نیست و باید میزان رضایت کاربران را نسبت به محصولات سنجید. با وجود تمامی این ها باید گفت که کاری است که رخ داده و رقم سهام شرکت شیائومی رو به کاهش رفته و در طی چند ماهه اخیر نوسانات خوبی نداشته است.

  • موفقیت در کنار کاهش سود!

شیائومی با اینکه شاهد کاهش 50 درصدی ارزش سهام خود بوده اما در سه ماهه ی اول سال 2019 به فروش بسیار بالایی در محصولات خود دست یافته است. پس کاهش قیمت سهام را نمی­توان تقصیر تولید یک محصول خاص با ویژگی های بد انداخت؛ چراکه شیائومی یک شرکت با چندین واسطه در چند جای جهان برای ارائه محصولاتش است و تحلیل و بررسی حول چنین شرکت بزرگی، بسیار سخت و پیچیده است.

شیائومی در سال های 2017 و 2018 شرکت خود را کوچک تر و به تقلیل بیشتر نیرو در سال 2018 پرداخته بود. پس این احتمال کاهش 50 درصدی ارزش سهام شکت شیائومی امری بوده که از مدت ها پیش به آرامی در حال صورت گرفتن بوده است.

  • هنوز جای پیشرفت وجود دارد.

شیائومی هنوز هم تحت عنوان برند Mi در حال ادامه به کار خود در رابطه با ساخت گوشی های هوشمند است. ممکن است شیائومی به دلیل وجود رقبای جدید تحت فشار قرار گرفته باشد اما به دلیل قیمت مناسب و ویژگی ها منحصر به فرد موجود در گوشی هایش، هنوز هم جای پیشرفت و نجات پیدا کردن از گودال ورشکستگی را دارد!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24