8 نوآوری خلاقانه در خانواده سری P پیام بگذارید

در این مقاله با نوآوری ‌هایی که در خانواده P گوشی‌ های هوآوی و به خصوص گوشی P30 Pro وجود دارد آشنا می‌ شویم.

هوآوی هر سال سعی کرده تا خلاقیت جدیدی را در گوشی هایش به وجود بیاورد. امسال با معرفی خانواده سری پی هم شاهد به‌ روزرسانی‌ هایی دوست‌ داشتنی درگوشی ‌های نسل جدیدش بودیم. در این مقاله قصد داریم  در خصوص برخی از نوآوری ‌هایی که در این خانواده و به‌خصوص در پرچم ‌دارش یعنی P30 Pro شاهد بودیم صحبت کنیم.

۱ – صفحه نمایش بزرگ و ناچ کوچک

پی سی پرو جلوی خودش صفحه ‌نمایشی بسیار بزرگ دارد اما به لطف حضور ناچ کوچک و حاشیه‌ های بسیار کم به ‌خصوص در بالای صفحه ‌نمایش اندازه شاسی به هیچ عنوان بزرگ نیست. این مهندسی جذابی که در طراحی قاب جلو به کار رفته سبب شده تا حدود 89 درصد از قاب جلو در اختیار صفحه ‌نمایش قرار بگیرد که عددی اعجاب ‌انگیز است.

2 – حذف خروجی صدای مخاطب

یکی از مهم ‌ترین عواملی که سبب شده تا صفحه ‌نمایش بتواند بیشترین فضای قاب جلو را در اختیار بگیرد حذف خروجی صدای مخاطب از قاب جلو است. مهندسان هوآوی با نوآوری‌ ای که به کار برده ‌اند خروجی صدای مخاطب را از این قاب حذف کرده ‌اند و در عوض از صفحه ‌نمایش برای انتقال صدا به گوش کاربر بهره برده ‌اند. این تکنولوژی به این صورت عمل می ‌کند که با ویبره ‌ای که به صفحه ‌نمایش زده می ‌شود تولید صدا انجام می‌ شود. به طرز باورنکردنی‌ ای کیفیت این عملکرد خوب است.

3 – استفاده از 4 لنز در قاب پشتی

در قاب پشتی دستگاه 4 لنز در نظر گرفته شده که درگوشی‌ های پرچم‌ دار بی ‌سابقه است. هر کدام از این 4 لنز وظایفی را به عهده دارند که سبب می ‌شود عملکرد پی 30 پرو در بخش دوربین خاص و کاملا متفاوت از رقبایش باشد.

4 – زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری دیجیتال

لنز تلفوتو که در قاب پشتی دستگاه قرار دارد وظیفه زوم 50 برابری را به عهده گرفته. مهندسی این لنز بسیار جالب است. این لنز متشکل از یک منشور و 5 عدسی است. اگر قرار بود که این عدسی‌ ها پشت سر هم قرار بگیرند ضخامت دستگاه باید خیلی زیاد می ‌شد اما مهندسان هوآوی با به کارگیری یک ترفند چیدمان لنزها را متفاوت طراحی کرده ‌اند. در این چیدمان ابتدا منشوری قرار گرفته که نور را 90 درجه می‌ چرخاند؛ بعد از آن نور وارد عدسی ‌هایی می‌ شود که داخل قاب پشتی به‌ صورت افقی پشت سر هم چیده شده اند و تا بخش میانی داخل بدنه چیده شده‌ اند. این چیدمان سبب شده تا گوشی توانایی زوم فوق ‌العاده ‌ای را داشته باشد که در هیچ گوشی هوشمندی مانندش را ندیده بودیم.

5 – پشتیبانی از شارژ سریع 40 واتی

باتری در P30 Pro یکی از بخش‌ های دوست ‌داشتنی و متفاوتش به‌حساب می ‌آید. همراه دستگاه شارژری 40 واتی در نظر گرفته شده. به لطف پشتیبانی پردازنده و حضور این آداپتور می ‌توانید در مدت تنها 30 دقیقه پی 30 پرو را تا 70 درصد شارژ کنید که عددی خیره ‌کننده است. این سرعت بالای شارژ سبب می‌ شود هیچ نگرانی ‌ای بابت دور شدن از پریز برق نداشته باشید و خیالتان همیشه از این بابت راحت باشد.

6 – شارژ معکوس

ویژگی ‌ای در بخش باتری P30 Pro گنجانده شده که از پروتکل شارژ بی ‌سیم دستگاه بهره می ‌برد. این ویژگی شارژ معکوس است که به کمک آن کاربر می ‌تواند تمام دستگاه های خودش را که از پروتکل شارژ بی ‌سیم پشتیبانی می ‌کنند به کمک پی 30 پرو شارژ کند. برای این کار کافی است این ویژگی را در بخش تنظیمات فعال کنید و سپس با قرار دادن دستگاه مورد نظر خودتان روی قاب پشتی از انتقال شارژ لذت ببرید.

7 – سنسور اثرانگشت زیر صفحه ‌نمایش

این ویژگی را پیش از این در گوشی ‌ای مانند میت 20 پرو دیده بودیم اما در این خانواده این ویژگی کاملا بهبود نشان می ‌دهد. سنسوری که زیر صفحه ‌نمایش دستگاه است از نوع اپتیکال است. این سنسور در تشخیص اثرانگشت توانایی بسیار زیادی دارد و در تمام جهات و به سرعت اثرانگشت کاربر را تشخیص می‌ دهد.

8 – ضبط ویدیو Dual-view

با کمک این قابلیت می ‌توانید به طور همزمان از دو لنز اصلی و تلفوتو برای فیلم‌ برداری استفاده کنید. در نتیجه ویدیویی که تهیه می ‌کنید دو نما دارد یکی نمای گسترده و دیگری نمای نزدیک.

9 – قابلیت گرفتن عکس‌ های پرتره متفاوت

با کمک لنز تایم آو لایت که در قاب پشتی در نظر گرفته شده گوشی از پس زمینه سوژه نقشه ای تهیه می کند که توسط آن عکس‌ های پرتره ‌ای کاملا متفاوت گرفته می ‌شود که هیچ به هم ریختگی ‌ای در لبه‌ های سوژه دیده نمی ‌شود.

10 – عکاسی در تاریکی

P30 Pro تنها گوشی هوشمند در دنیا است که می ‌تواند در نور بسیار کم عکس ‌هایی بگیرد که چشم انسان هم قادر به تشخیص آن‌ ها نیست. در این حالت عکس ‌هایی گرفته می شود که در تاریکی مطلق سوژه ‌ها قابل تشخیص نیستند.

11 – قابلیت گرفتن عکس‌ های ماکرو

با کمک لنز زاویه دید زیاد پی سی پرو می ‌توانید از فاصله 2.5 سانتی متری سوژه به عکاسی بپردازید که هیچ گوشی هوشمندی توانایی این کار را ندارد. نتیجه کار می ‌شود عکس‌ هایی ماکرو که از فاصله بسیار نزدیک از سوژه گرفته شده ‌اند و جزئیات زیادی در آن ‌ها مشخص است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24