Huawei از اولین سیستم عامل خود با نام HongMeng رو نمایی کرد پیام بگذارید

  • قطع ارتباطات با آمریکا، قطع همه چیز!

به دنبال قطع کامل تمامی ارتباطات و مراودات چینی ها با آمریکا توسط دونالد ترامپ، تمامی شرکت های آمریکایی نیز ارتباط خود را به شرکت های چینی قطع کردند. در ادامه ی این مشکلات، همچنین عدم اجازه ی ارائه ی سیستم عامل اندرود توسط گوگل و اینتل به گوشی های هوآوی، این کمپانی معروف چینی تصمیم گرفت تا نوآور یک سیستم عامل جدید به نام HongMeng باشد!.

این سیستم عامل مدت ها پیش در دست ساخت قرار داده شده بود و حال به علت منع تمامی مراودات، در ساخت آن تسریع شده است.

  • HongMeng OS سیستم عامل جدید هوآوی

HongMeng OS یک سیستم عامل جایگزین برای اندروید است که چند روز دیگر در 9 آگوست 2019 در کنفرانس برنامه نویس هوآوی به طور کامل معرفی خواهد شد.

هوآوی بیان داشته که این سیستم عامل تنها برای دستگاه های lo T طراحی شده و برای اولین بار در تلوزیون های هوشمند هوآوی معرفی خواهد شد. اما انتشار عکسی از اولین تلفن هوشمند با سیستم عامل HongMeng OS یک واقعه بسیار مهم خواهد بود.

از طرفی، Global Times رسانه ی خبری دولتی چین به مقایسه سیستم عامل HongMeng با Fuchsia پرداخت و گفت:”هر دو سیستم عامل بسیار شبیه به هم دیگر هستند. طراحی آن دو به گونه ای است که می­توانند بر روی فاکتور های مختلف به اجرا درآیند.”

احتمالاً سیستم عامل HongMeng در اطراف یک Microkernel ساخته شده و به همین دلیل است که قابل کار بر روی سیستم عامل های مختلف را دارا بوده و حتی می­تواند از هوش منصوعی نیز برخوردار باشد.

  • سیستم عامل HongMeng، برای کار های شرکتی؟

همه تصور می­کردیم که این سیستم عامل برای گوشی های هوشمند این شرکت جهت استفاده ی عموم طراحی شده باشد. اما خبر ها مبنی بر این است که HongMeng جهت ارتباط با مشتریان شرکت است!.

مدیر ارشد هوآوی در اظهارات اش بیان کرد این سیستم عامل برای مصارف تجاری بر پایه امنیت بوده است. همچنین مهندسان هوآوی در حال کار بر روی پلتفرم روسی با نام Aurora هستند که بر اساس پلتفرم متن باز Salifish OS است. این ها دلایلی هستند که ساخته شدن HongMeng برای یک شرکت را تأیید می­کنند.

با این حال هیچ سیستم دیگری از این کمپانی دیگر قادر به ارائه ی سیستم عامل اندروید نخواهد بود. پس هوآوی مجبور است تا سیستم عاملی را که ساخته است در دیگر دستگاه هایش هم استفاده کند.

  • اولین گوشی هوآوی با سیستم عامل HongMeng !

حال که هوآوی از تاریخ 16 ماه می، یعنی روزی که تحریم های آمریکا شروع شد نمی­تواند از سیستم عامل اندروید استفاده کند، وقت آن رسیده تا از این سیستم عامل در اولین گوشی خود با نام Mate 30 رونمایی کند!. هوآوی بیان کرد که اولین گوشی هوشمند با سیستم عامل HongMeng به زودی با قیمتی در حدود 289 دلار در بازار موجود می­شود.

  • ویژگی سیستم عامل HongMeng

به گفته ی سازندگان، HongMeng سیستم عاملی بسیار امن تر از فضای اندروید بوده و محل مناسبی جهت ذخیره ی فایل های حساس می­باشد. هم اکنون برنامه نویسان هوآوی درصدد انجام تست بروی این سیستم عامل هستند تا سازگاری آن را با نرم افزار های اندرویدی بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24