پاوربانک های خورشیدی

آشنایی با پاور بانک خورشیدی 1

امروزه استفاده از وسایل الکترونیکی روبه افزایش است؛ همین موضوع سبب می‌شود که برای تامین باتری این وسایل الکترونیکی به فکر راه‌حلی باشید؛ پاوربانک‌ها همان وسایلی هستند که مشکل شما را برطرف می‌کنند و انرژی کافی برای تامین شارژ باتری در اختیارتان قرار می‌دهند. در مقاله قبلی یعنی راهنمای خرید پاوربانک به صورت کامل شما را با معیارهای مهمی که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن دقت کنید آشنا کردیم؛ حال امروز در کنار کادر باتجربه جی اس کالا تصمیم گرفتیم که به صورت جامع، موضوع پاور بانک خورشیدی را بررسی کنیم تا از خرید خود رضایت کامل داشته باشید.

پاوربانک خورشیدی چیست؟

شدت جریان پاوربانک
باتری پاوربانک‌های خورشیدی شامل لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری هستند.

پاوربانک‌های خورشیدی عموما مجهز به پنل خورشیدی هستند و از طریق نور خورشید و لامپ چراغ شارژ می‌شوند؛ در واقع مدارهای الکترونیکی و چیپ‌های کنترل‌گری که در پاوربانک تعبیه شدند، جریان برق سلول‌های خورشیدی را کنترل می‌کنند؛ این سلول‌ها جریان برق را از طریق مدارهای الکتریکی به باتری پاوربانک می‌رسانند تا انرژی کافی برای شارژ کردن وسایل الکترونیکی شما را داشته باشند.

آشنایی با انواع باتری پاوربانک خورشیدی

باتری‌های پاور بانک خورشیدی به 2 دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • باتری‌های لیتیوم یون؛
  • باتری‌های لیتیوم پلمیر.

باتری‌های لیتیوم یون نسل قدیم باتری‌هایی هستند که در انواع گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها از آن استفاده می‌کردند؛ باتری‌های لیتیوم یونی نیازی به دشارژ ندارند و از قابلیت استفاده از جریان الکتریکی زیاد، برای شارژ و دشارژ کردن برخوردار هستند؛ البته هیچ‌گونه آسیبی هم به باتری شما وارد نمی‌کنند. این نوع باتری‌ها را می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید، به شارژر متصل کنید تا شارژ شوند؛ اما لازم به ذکر است که بدانید، باتری‌های لیتیوم یونی از طول عمر 300 تا 500 بار شارژ کردن برخوردار هستند؛ بنابراین پس از اتمام این چرخه، میزان کارایی این باتری‌ها کاهش پیدا می‌کند؛ اما نگران نباشید! امروزه در طراحی و تولید این نوع باتری‌ها از مدارهای محافظ هوشمند استفاده می‌کنند تا پس از شارژ کامل دستگاه، جریان برق هم قطع شود.

باتری‌های لیتیوم پلمیر نسل جدید، باتری‌هایی هستند که وزن بسیار سبکی دارند؛ همچنین نوع بسته‌بندی این پاوربانک‌ها هم بسیار منعطف و جالب است. این نوع باتری‌ها از فویل ساخته می‌شوند؛ به همین دلیل هم وزن باتری کاهش پیدا می‌کند.

نکته: وجود باتری‌های لیتیوم پلمیر در پاوربانک مزیت بسیار خوبی برای شما به حساب می‌آید.

ظرفیت اسمی و حقیقی پاوربانک خورشیدی

ظرفیت پاوربانک خورشیدی
ظرفیت پاوربانک خورشیدی از نکات مهمی است که حتما باید به آن دقت کنید.

یکی از موضوعاتی که در هنگام خرید پاوربانک خورشیدی اهمیت دارد، این است که پاوربانک از ظرفیت بالایی برخوردار باشد. پاوربانک‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند دارای دو ظرفیت اسمی و حقیقی هستند که باید در زمان خرید به آن دقت کنید. پاوربانک‌های 10000 و 20000 میلی‌آمپر جز پرطرفدارترین نوع پاوربانک‌های بازار هستند که با استفاده از آن می‌توانید، گوشی خود را حداقل 3 بار شارژ کنید.

نکته: به‌طور معمول پاوربانک‌ها حدودا دو سوم کم‌تر از ظرفیت حقیقی خود وسایل الکترونیکی را شارژ می‌کنند.

برای محاسبه میزان ظرفیت واقعی پاوربانک‌های خورشیدی، این موضوع را در نظر داشته باشید که بخشی از انرژی پاوربانک صرف مقاومت کابل‌ها و اتصالات می‌شود؛ بنابراین حدودا %20 الی %30 ظرفیت حقیقی کم‌تر از ظرفیت اسمی است؛ البته در برخی از برندهای مطرح و با کیفیت، فقط 10% از انرژی باتری پاوربانک اتلاف می‌شود.

شدت جریان پاور بانک خورشیدی

پاوربانک‌ها عموما دارای پورت‌های متعددی هستند که هر پورت فقط یک شدت جریان مشخصی دارد؛ بنابراین شدت جریان خروجی پاوربانک با یکدیگر تفاوت دارد و شما باید در زمان خرید به این موضوع دقت کنید تا یک پاوربانک مناسب که از شدت جریان متناسب با وسایل الکترونیکی شما برخوردار است را خریداری کنید.

بی‌شک هر چه پاوربانک از قابلیت شارژ سریع برخوردار باشد، ارزشمندتر است؛ سرعت شارژ پاوربانک با شدت جریان خروجی آن رابطه مستقیمی دارد؛ یعنی هر چه میزان شدت جریان بیشتر باشد، گوشی شما هم سریع‌تر شارژ می‌شود. برای درک بهتر این موضوع بهتر است این‌گونه بگوییم که پاوربانکی که از شدت جریان 2 آمپری برخوردار است نسبت به پاوربانکی با شدت جریان کم‌تر، دیرتر گوشی شما را شارژ می‌کند.

البته لازم به ذکر است که بدانید پاوربانک‌هایی که از قابلیت شارژ سریع بهره‌مند هستند، سرعت عمل بالاتری هم در شارژ کردن وسایل الکترونیکی شما دارند؛ بنابراین اگر گوشی یا لوازم الکترونیکی شما با این قابلیت سازگاری دارد، می‌توانید از پاوربانک‌هایی که قابلیت شارژ سریع دارند، استفاده کنید.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت پاوربانک

اتصالات پاوربانک خورشیدی

تعداد پورت های پاوربانک خورشیدی
پاوربانک‌هایی را انتخاب کنید که از چندین پورت برخوردار هستند.

اتصالات پاوربانک هم جز نکات مهمی است که نباید آن را نادیده بگیرید؛ بهتر است از پاوربانک‌هایی که از قابلیت USB برخوردار هستند استفاده کنید، هر چند که امروزه بیشتر پاوربانک‌ها از این قابلیت بهره‌مند هستند؛ هر چه تعداد پورت‌های پاوربانک بیشتر باشد کارایی آن هم افزایش می‌یابد؛ همچنین دقت کنید که ممکن است نیاز به پورت USB-C داشته باشید تا بتوانید گوشی خود را شارژ کنید.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به صورت روزانه ممکن است گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خود را با پاوربانک شارژ کنید، بهتر است حتما از پاوربانک‌هایی که پورت‌های زیادی دارند استفاده کنید. با انتخاب و خرید این نوع پاوربانک دیگر نگران خالی شدن باتری گوشی و سایر وسایل الکترونیکی خود نیستید.

مشخصات پنل‌های خورشیدی

در زمان خرید پاوربانک خورشیدی دقت کنید که پاوربانک‌هایی که از پنل‌های با کیفیت و مرغوب درست شدند را برای خرید انتخاب کنید؛ زیرا با توجه به اینکه برای شارژ کردن این نوع پاوربانک نیاز به دریافت انرژی خورشیدی یا نور چراغ دارید، بدیهی است بازدهی پنل‌های خورشیدی را مدنظر قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم پنل‌های SunPower را انتخاب کنید. این نوع پنل‌ها جز باکیفیت‌ترین پنل‌های خورشیدی در بازار هستند.

ابعاد پاور بانک خورشیدی

مشخصات پاوربانک خورشیدی
پاوربانک‌های خورشیدی نسبت به پاوربانک‌های معمولی کمی گران‌تر هستند.

ابعاد پاوربانک یکی دیگر از موارد بسیار مهمی است که نباید به سادگی از آن گذر کنید! به‌طور معمول پاوربانک‌هایی که از ظرفیت بالا و تعداد پورت‌های زیادی برخوردار هستند، ابعاد بزرگ‌تری هم نسبت به بقیه پاوربانک‌ها دارند.

آیا پاوربانک‌های خورشیدی با بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی سازگار هستند؟

معمولا پاوربانک‌های خورشیدی با بیشتر لوازم الکترونیکی شما از جمله لپ‌تاپ، تبلت و انواع گوشی‌های هوشمند سازگار هستند؛ پس با خیال راحت این محصول را انتخاب کنید.

بررسی قیمت پاور بانک خورشیدی

قیمت پاوربانک خورشیدی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله ظرفیت پاوربانک، تعداد پورت‌های پاوربانک، جنس بدنه و عوامل این چنینی، البته پاوربانک‌هایی که از قابلیت Power IQ برخوردار هستند قیمت بیشتری هم دارند؛ توصیه می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر و خرید یک پاوربانک باکیفیت به صفحه محصول جی اس کالا مراجعه کنید.

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] همچنین بخوانید: آشنایی با پاور بانک خورشیدی […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24