ولتاژ شارژر موبایل

شارژر موبایل چند ولت است + نکات کاربردی 2

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از وسایل هوشمند، اغلب افراد چندین شارژر مختلف برای شارژ کردن سایر وسایل الکترونیکی خود دارند و روز به روز با به کار آمدن لوازم هوشمند جدید، تعداد این شارژرها نیز افزایش می‌یابد؛ ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که به یک میهمانی دعوت می‌شوید، اما شارژر موبایلتان را همراه خود نبردید؛ سپس باتری موبایل شما نیاز به شارژ کردن پیدا می‌کند؛ در این زمان شما از میزبان می‌خواهید که یک شارژر به شما دهد تا از آن برای شارژ کردن گوشی خود استفاده کنید؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که شاید این شارژر مناسب گوشی شما نباشد؛ به همین دلیل امروز تصمیم داریم درباره موضوع « شارژر موبایل چند ولت است » بپردازیم تا بدین وسیله عمر باتری گوشی شما نیز افزایش یابد؛ پیشنهاد می‌کنیم پس از اتمام این مطلب، به مقاله علت خرابی کابل شارژر ایفون و سامسونگ نیز مراجعه کنید تا با دیگر مقالات گروه تخصصی جی اس کالا آشنایی پیدا کنید.

بررسی ولتاژ مناسب گوشی موبایل

شدت جریان گوشی
هنگام استفاده از شارژر موبایل به ولتاژ گوشی دقت کنید.

ولتاژ باتری گوشی رابطه مستقیمی با مدت زمان روشن ماندن گوشی دارد؛ البته قبل از آنکه بخواهیم درباره موضوع « شارژر موبایل چند ولت است » توصیح دهیم، ابتدا باید با معنا و مفهوم ولتاژ آشنایی پیدا کنید؛ اگر بخواهیم به سادگی درباره مفهوم ولتاژ صحبت کنیم، باید بگوییم که ولتاژ، یعنی فشار برق یا شدت جریانی که اعمال می‌شود و عملکرد باتری موبایل رابطه مستقیمی با ولتاژ دارد؛ یعنی هر چه میزان ولتاژ بیشتر باشد، باتری گوشی موبایل با شدت و قدرت بیشتری شارژ می‌شود؛ البته اغلب شارژرهایی که توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، به صورت استاندارد 5 ولت هستند؛ اما گاهی برخی از کمپانی‌های مطرح ممکن است ولتاژهای دیگری را برای شارژرهای خود انتخاب کنند.

همان‌طور که در ابتدا نیز به شما گفتیم، میزان ولتاژ شارژر تاثیر مهمی در سرعت شارژ شدن باتری دستگاهتان دارد؛ به نحوی که با افزایش عدد ولتاژ شارژر، میزان شارژ شدن باتری گوشی نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد؛ بدین ترتیب پس از مدت زمان کوتاهی می‌توانید شارژرتان را از گوشی جدا کنید؛ البته ناگفته نماند که شما نمی‌توانید از شارژری که ولتاژ بالایی دارد برای شارژ کردن موبایلتان استفاده کنید؛ زیرا باید ظرفیت باتری موبایل خود را نیز درنظر بگیرید.

توجه داشته باشید که اگر از شارژری که با ظرفیت باتری گوشی شما نیست، استفاده کنید، ممکن است پس از مدتی گوشی موبایلتان منفجر شود؛ اگر از کسانی که تجربه این رویداد وحشتناک را دارند سوال کنید؛ درصد کثیری از آن‌ها به شما می‌گویند که از شارژرهایی با ولتاژ بسیار بالاتر از ظرفیت باتری موبایلشان استفاده کردند که باعث رخداد این حادثه تلخ شده است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از شارژر اصلی با ظرفیت متناسب با باتری موبایلتان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از یک شارژر دیگر استفاده کنید، یا تصمیم دارید یک شارژر جدید خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات درج شده روی شارژر را مطالعه کنید؛ به طوز قطع تمامی اطلاعات شارژر روی بدنه آن درج شده است و از روی آن می‌توانید میزان ولتاژ شارژر را نیز متوجه شوید؛ همچنین ناگفته نماند که از روی این اطلاعات میزان ولتاز ورودی و خروجی شارژر را نیز می‌توانید شناسایی کنید.

بررسی شدت جریان مناسب گوشی موبایل

اگر بخواهیم به صورت جامع‌تر درباره موضوع « شارژر گوشی چند ولت است
» اطلاعات جامع‌تری در اختیارتان قرار دهیم، باید مفهوم شدت جریان را به شما توضیح دهیم؛ در حقیقت شدت جریان، یعنی میزان جریان الکتریکی که در واحد زمان منتقل می‌شود که مقدار آن را نیز با آمپرسنج اندازه‌گیری می‌کنند؛ توجه داشته باشید که ولتاژ و شدت جریان با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند؛ هر چه میزان شدن جریان بیشتر باشد، سرعت انتقال نیز به تبع آن افزایش می‌یابد و بدین صورت گوشی زودتر شارژ می‌شود؛ ناگفته نماند اگر شدت جریان افزایش یابد امنیت بیشتری به نسبت افزایش ولتاژ دارد.

یک نوصیه بسیار مهم: از شارژهایی که آمپر پایین‌تری به نسبت ظرفیت باتری گوشی شما دارند، استفاده نکنید؛ زیرا این نوع شارژرها توانایی کافی برای پر کردن باتری موبایلتان ندارند و موجب آسیب زدن به باتری موبایلتان می‌شوند؛ همچنین این نوع شارژرها مدت زمان زیادی را بابت شارژ کردن باتری صرف می‌کنند و شما باید زمان زیادی را بابت شارژ شدن گوشی منتظر بمانید که این امر موجب داغ شدن باتری گوشی نیز می‌گردد.

آیا از هر شارژری می‌توانیم برای شارژ کردن موبایل استفاده کنیم؟

ولتاژ مناسب گوشی
از شارژی که ولتاژ آن کم‌تر گوشی موبایلتان است، استفاده نکنید.

تصور کنید که گوشی موبایلتان 2 میلی‌آمپر است و می‌خواهید یک شارژر 1 میلی‌آمپری را به آن متصل کنید، با توجه به اطلاعات که در ابتدای مقاله در اختیارتان قرار دادیم، به نظرتان چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بله درست حدس زدید استفاده از این شارژر برای موبایلتان مناسب نیست و باعث آسیب‌رسانی به باتری آن می‌گردد.

در حقیقت گوشی‌هایی که توسط کمپانی‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند، دارای قطعاتی هستند که وظیفه آن کاهش و کنترل جریان ورودی و خروجی است؛ بنابراین اگر شما از یک شارژر 1 میلی‌آمپری استفاده می‌کنید، باید بدانید که با اعمال تنظیماتی روی آن، شدت جریان در حدود 1  میلی‌آمپر کاهش پیدا می‌کند.

شدت جریانی که روی شارژرها قید می‌شوند، حداکثر میزان شدت جریانی هستند که به دستگاه شما منتقل می‌شوند؛ یعنی شارژر 1 میلی‌آمپری توانایی انتقال این میزان انرژی را به صورت کامل به دستگاه شما ندارد و باتوجه به گوشی موردنظرتان این عدد تا حدی کاهش پیدا می‌کند؛ در نظر داشته باشید که هرگز نمی‌توانید از شارژری که شدت جریان پایین‌تری نسبت به گوشی موبایلتان دارد استفاده کنید؛ علت آن نیز این است که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا باتری به صورت کامل شارژ شود که این امر موجب خرابی باتری می‌گردد.

شارژ کردن گوشی سامسونگ

اگر صاحب گوشی سامسونگ هستید و می‌خواهید آن را با یک شارژر دیگری شارژ کنید؛ حتما اطلاعات حک شده روی شارژر را بررسی کنید؛ ممکن است گوشی شما 3 میلی‌آمپری باشد و بخواهید با یک شارژر 2 میلی‌آمپری آن را شارژ کنید، هرگز تصور نکنید که به طور دقیق همان 2 میلی‌آمپر به گوشی شما منتقل می‌شود؛ بلکه این میزان آمپر کاهش پیدا می‌کند؛ دقت داشته باشید که این مکانیزم عملکرد در همه شارژرها یکسان است؛ یعنی فرقی نمی‌کند که شارژر شما سامسونگ است یا نوکیا و یا حتی هواوی!

تمامی شارژرها پس از اتصال به برق شهری یک میزان انرژی استانداردی که مناسب گوشی شماست را منتقل می‌کند؛ اغلب شارژرها 5 ولتی هستند که با جریان‌های 1 یا 2 میلی‌آمپری کار می‌کنند؛ بنابراین اگر صاحب یک گوشی سامسونگ 1 ‌آمپری هستید، بدون نگرانی می‌توانید از شارژر هواوی 2 آمپری استفاده کنید.

در این مقاله با کمک کارشناسان جی اس کالا سعی کردیم به یکی از سوالات تخصصی شما کاربران گرامی تحت عنوان « شارژ گوشی چند ولت است » پاسخ دهیم؛ امیدواریم که اطلاعات خوبی از مطالب امروز کسب کرده باشید و از این پس دقت بیشتری برای انتخاب شارژر گوشی موبایل به خرج دهید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و آشنایی با انواع شارژر گوشی به صفحه محصولات ما در جی اس کالا مراجعه کنید.

یک نظر

  1. با سلام مطلب مفیدی بود سپاس

  2. سلام ممنون.پس امپر نباید کمتر باشه و ولتاژ باید دقیقا یکسان باشه یا میتونه کمتر باشه؟ یعنی ولتاژ بیشتر به مرورو اسیب میزنه چون گوشی رو داغ میکنه؟ ولتاژ کم چه مصراتی داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24