بررسی ویژگی های گوشی سونی اکسپریا 5 پیام بگذارید

گوشی سونی اکسپریا 5 در سال ۲۰۱۹ سپتامبر معرفی شده و در ماه اکتبر ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی بسیار زیبا دارای طراحی کاملاً خاص مخصوص گوشی های سونی بوده و به همین علت نظر بسیاری از کاربران را به دلیل طراحی خیره کننده اش جلب کرده است.

هم اکنون نیز با ما همراه باشید تا به بررسی ویژگی های این گوشی زیبا بپردازیم.

  • طراحی

سونی اکسپریا 5 در قسمت پشتی دارای 3 لنز دوربین به صورت عمودی در یک قاب مستطیل شکل خمیده مانند است. قسمت جلویی بدنه اصلی نیز در بالا و پایین گوشی دارای کمی فضا بوده و ابعاد گوشی 158*68*8.2 میلی متر می باشد.

وزن گوشی سونی اکسپریا 5 در حدود ۱۶۴ گرم بوده و جنس بدنه جلو و پشت از شیشه به همراه محافظ گوریلا گلس ۶ و از جنس آلومینیوم می باشد.

گوشی همچنین دارای استاندارد IP65 و IP68 به منظور محافظت از گوشی در برابر ورود گرد و غبار و همچنین ورود به درون آب تا یک و نیم متر برای ۳۰ دقیقه است. متاسفانه جک 3.5 میلیمتری صدا در سونی اکسپریا ۵ استفاده نشده به جای آن باید از ایرپادز ها یا هدفون های بیسیم کمک گرفت.

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش سونی اکسپریا ۵ از نوع لمسی خازنی با پنل OLED بوده و قابلیت نمایش طیف رنگی تا میزان ۱۶ میلیون رنگ را دارد. همچنین ابعاد آن ۶.۱ اینچ بوده و به عبارتی ۸۶ ممیز ۹ سانتی متر می شود.

رزولوشن صفحه نمایش ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت 21:9 بوده و تراکم پیکسلی آن ۴۴۹ پیکسل به ازای هر اینچ می‌شود؛ و این عدد واقعا برای یک چنین گوشی عالی است.

محافظ صفحه نمایش این گوشی از نوع کورنینگ گوریلا گلس ۶ بوده و نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه چیزی در حدود 80.9 درصد می‌باشد.

  • دوربین

دوربین اصلی دارای 3 لنز مجزا با کیفیت های۱۲ مگاپیکسلی بوده که قابلیت های آن فوکوس خودکار، زوم اپتیکال ۲ برابری، فلاش LED، پانوراما، تصویربرداری آی ترکینگ، HDR و غیره می باشد.

فیلمبرداری با این گوشی زیبا نیز از کیفیت ۲۱۶۰p با سرعت ۲۴ یا ۳۰ فریم در ثانیه بوده و بهترین سرعت را در اختیار شما قرار خواهد داد. دوربین سلفی نیز کیفیت ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم ۲.۰ داشته از قابلیت اچ دی آر و فیلمبرداری ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه برخوردار است.

  • سخت افزار

سیستم عامل اندروید موجود در سونی اکسپریا ۵ اندروید ۹.۰ با نام پای بوده و چیپ اصلی به کار رفته از نوع کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ SDM855 با لیتوگرافی ۷ نانومتری می باشد.

همچنین پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی از نوع آدرنو ۶۴۰ بوده و واقعاً از پس بازی های سنگین شما و تمامی کارهای روزانه و سنگین بر خواهد آمد.

متاسفانه رادیو FM در این گوشی استفاده نشده و دیگر قابلیت ها نیز وجود حسگر اثر انگشت در کنار برای دکمه فیزیکی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورتی، فشارسنج، قطب نما، حسگر طیف رنگی، usb نسخه 3.1 از نوع شارژ سریع تایپ سی، بلوتوث نسخه 4.1 و غیره هستند.

  • باتری

در این گوشی باتری به کار رفته از نوع غیر قابل تعویض لیتیوم آیونی با ظرفیت 3140 میلی آمپر بر ساعت می باشد و در کنار آن شارژر بسیار سریع از نوع نسخه 2.0 و 18 واتی نیز ارائه خواهد شد.

همچنین بخوانید: شارژ اولیه گوشی را چگونه انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24