انتشار اولین اپلیکیشن مستقل Cortana برای ویندوز ۱۰ پیام بگذارید

Cortana دستیار صوتی ویندوز 10 بوده که بعضی از کار ها را برایتان انجام می دهد. هم اکنون نیز Cortana به عنوان یک اپلیکیشن مستقل در بازار ویندوز قابل دانلود است.

گفته شده این نسخه جدید تنها برای کار های عادی قدیم نیست و طراحان مایکروسافت قصد تعامل بیشتر کاربر با گورتانا را از طریق داشتن مکالمه حین درخواست های کاربر دارند.

  • آزمایش ها با Cortana ادامه دارد

هم اکنون ورژن Beta از کورتانا برای استفاده عموم کاربران قرار داده شده است. مایکروسافت نیز آزمون و خطا های بسیاری با درستیار صوتی کورتانا انجام داده است اما کمک گرفتن از جامعه آماری بیشتر یعنی کاربران برای فهمیدن چالش هایی که کورتانا با آن ها رو به رو خواهد بود نتیجه بهتری خواهد داشت.

اپلیکیشن Cortana از دو ماه قبل در نسخه بتا در دسترس کاربران قرار گرفته و قابلیت چت کردن و کنترل های متنی را نیز به Cortana اضافه کرده است.

  • Cortana، فراتر از ویندوز

مایکروسافت بیان کرده که اپلیکیشن Cortana که در بازار ویندوز قرار داده شده است تنها برای کاربران ویندوز نیست و برای کاربران تجاری نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد؛ هدفی که سازندگان Cortana بیشتر بر روی آن تمرکز کرده اند!.

  • قابلیت های Cortana

دستیار صوتی کورتانا قابلیت دریافت فرامین صوتی و  متنی برای باز کردن برنامه های درون ویندوز، تنظیم کردن هشدار یاد آور، کرونومتر، یاد آور کارها، جستجو در سایت ها، کم و زیاد کردن صدا، خاموش کردن سیستم، مکالمات و پرس و جو های نه چندان عمیق، روشن و خاموش کردن قابلیت های سیستم و بسیاری از کار های دیگر را دارد.

  • فعلاً خبری از ویژگی های قدیم Cortana نیست!

رئیس اصلی بخش Windows Insider دونا سارکار در مطلبی بیان کرد:”تمامی ویژگی های موجود در نسخه ویندوزی کورتانا را در اپلیکیشن Cortana قرار نداده ایم. هدف ما بیشتر تمرکز بر روی قابلیت های جدیدی است که در حال اضافه شدن به اپلیکیشن کورتانا هستند و چون در حال حاضر بر روی نسخه Beta قرار داریم، قابلیت ها و ویژگی های قدیمی نسخه ویندوزی کورتانا را در نسخه های به روز رسانی شده اپلیکیشن کورتانا در آینده ای نزدیک ارائه خواهیم کرد.”.

  • زمان ارائه اپلیکیشن Cortana

این دستیار صوتی در نهایت تا نیمه های ابتدایی سال 2020 میلادی در اختیار کاربران قرار می گیرد و از ویژگی ها بهبود یافته آن واکنش بهتر در مقابل صدا زدن Cortana از راه دور با کلمه ی Hey Cortana است. این برنامه با  18945 Build Number در پیش نمایش Fast Ring از ویندوز 10 قابل استفاده است و در این نسخه دارای بهبود بهتر از لحاظ هم خوانی با تم های تیره و روشن ویندوز 10 عمل می کند.

همچنین، قابلیت WSL در Cortana نیز کارآمد تر شده و کاربر با استفاده از Local Host یا همان میزبان محلی به راحتی می تواند به اپلیکیشن هایی همانند WSL 2 Linux متصل شود. به صورت ساده تر این بدین معناست که توسعه دهنده ها قابلیت میزبان بودن به صورت محلی را برای سرور به وجود می آورند و شخص کاربر نیز با تمامی مرورگر های خود می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24