طراحی گوشی هوشمند و تاشونده ی Huawei Mate X پیام بگذارید

Huawei Mate X جدید ترین و اولین گوشی تاشونده تولید شده توسط کمپانی هوآوی است. این گوی تنها یک رقیب دارد و آن هم Samsung Galaxy Fold بوده که در دست ساخت است و چالش ها را بین این دو شرکت حول ارائه ی سریع تر افزایش داده است.

اما باید گفت به احتمال زیاد برنده ی این چالش هوآوی خواهد بود چرا که هوآوی توانست در نمایشگاه موبایل MWC 2019 انقلاب عظیمی به پا کند و در نقش یک گوشی کاملاً آماده برای ارائه و بدون نیاز به هرگونه تست و آزمایش سخت افزاری و نرم افزاری دیگر ظاهر شود.

حال نیز به ویژگی های ظاهری در طراحی و همچنین به مشخصات اصلی Huawei Mate X می پردازیم تا شما را با نقاط قوت و ضعف آن آشنا سازیم.

  • طراحی

Huawei Mate X دارای طراحی کاملاً جدید و زیباتری نسبت به گوشی تاشونده ی سامسونگ می باشد. گوشی Samsung Galaxy Fold در هنگام تا شدن و تبدیل به یک صفحه دچار افزایش درازای صفحه و کاهش عرض می شود که باعث شده صفحه نمایش کوچک به نظر برسد و در حالت باز بیشتر مورد پسند قرار گیرد؛ از این نظر انتخاب مناسبی برای کسانی که نمی توانند گوشی را در اکثر اوقات به حالت باز نگه دارند نیست.

بر خلاف سامسونگ، Huawei Mate X کاملاً قضیه ای متفاوت دارد و حتی در حین تا شدن اش یک گوشی با صفحه نمایش کاملاً مناسب در ابعاد خواید داشت.

اگر به بدنه پشتی توجه کنید در بخش راست Huawei Mate X قسمتی برآمده وجود دارد تا هم برای در دست گرفتن مناسب باشد و هم بخش تاشونده در کنار آن قرار گیرد. علاوه بر این 4 لنز دوربین که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم در این قسمت برآمده جای گرفته اند.

اگر از نظر تا شدن صفحه و این که ممکن است در جیب تان جا نشود نگران هستید باید بگوییم این گوشی با دیگر گوشی های تاشونده ی تولید شده بسیار متفاوت است و وزن و ضخامت آن آنقدر پایین است که هیچ مشکلی برایتان به وجود نمی آورد.

همچنین یک کلید در سایز مناسب جهت باز و بسته کردن Huawei Mate X در دو حالت تاشده و باز وجود دارد که در به روز رسانی های انجام شده سایز آن افزایش یافته است. در هنگام باز و بسته کردن صفحه نیز به هیچ مشکلی بر نخوردیم و هوآوی توانسته تا صفحه را به وسیله ی یک لولا که در عین نرمی و راحتی مقاوت بالایی دارد، به حالت تا شونده در بیاورد!.

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش Huawei Mate X دارای ابعاد 8.0 اینچی از نوع AMOLED با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ بوده و دارای نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه ی 86.9 درصدی می باشد؛  رزولوشن به کار رفته نیز 2480*2200 پیکسل بوده و چیزی در حدود 414 پیکسل به ازای هر اینچ دارد.

  • سخت افزار و نرم افزار

Huawei Mate X فاقد جک 3.5 میلی متری صدا و رادیو FM بوده و در مدل دو سیم کارت با داشتن اسلات کارت حافظه تا 256 گیگابایت به همراه 8 گیگابایت RAM و 512 گیگابایت فضای داخلی می باشد.

چیپ اصلی موجود در این گوشی HiSilicon Kirin 980 با لیتوگرافی 7 نانومتری بوده و هشت هسته پردازشی از نوع Cortex A76 و Cortex A55 از آن حمایت می کنند.

ویژگی های دیگر آن حسگر اثر انگشت در بخش کناری بدنه، ژیروسکوپ، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب نما، فشار سنج، باتری غیر قابل تعویض 4500 میلی آمپری، USB Type-C 3.1، NFC، مادون قرمز، بلوتوث نسخه 5.0 و غیره می باشد.

  • دوربین

Huawei Mate X دارای چهار لنز با کیفیت های 40+16+8+ToF است که قابلیت هایی همچون Leica Optics، LED دوگانه، پانوراما، تصویر برداری HDR، فیلم برداری  2160 پیکسلی با سرعت 30 فریم بر ثانیه از ویژگی های جذاب دوربین است. دوربین سلفی نیز کیفیت نامعلومی دارد ولی از طراحی گوشی طوری معلوم می شود که دوربین های اصلی در حالت تا شونده به عنوان دوربین سلفی عمل خواهند کرد!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24