رفع مشکل عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی

رفع مشکل عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی 1

پس از عرضه هندزفری‌های بلوتوثی به بازار، این وسیله برای بسیاری از مردم تبدیل به یک همراه همیشگی شد. انجام تماس‌های تلفنی با دو دست آزاد برای انجام سایر کارها و امنیت بیشتر هنگام مکالمه در خیابان، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه هنگام ورزش، گوش دادن به کتاب صوتی و پادکست در حین انجام کارهای خانه و نبود سیم‌های آزاردهنده، همه بر ارزش این وسیله کوچک الکترونیکی می‌افزود؛ اما وصل نشدن هندزفری بلوتوث به موبایل، مشکلی بود که خیلی زود کاربران با آن مواجه شدند. البته که این مشکل محبوبیت هندزفری بلوتوثی را کاهش نداده و هرگز نتوانسته ارزش ویژگی‌های مثبت آن را بکاهد.

اگر شما هم مشکل اتصال هندزفری بلوتوث به موبایل را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این مشکل بپردازیم. همچنین در صورتی که می‌خواهید در مورد شارژ اولیه هندزفری بلوتوث شیائومی بدانید، می‌توانید به مقاله جامعی که در این باره نوشته شده است، مراجعه کنید.

طریقه اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی

کار کردن با هندزفری بلوتوث و اتصال آن به گوشی چندان کار سختی نیست، اما برخی در اجرای مراحل آن مشکل دارند و گاهی مشکل اتصال هندزفری بلوتوث به موبایل از همین موضوع نشئت می‌گیرد؛ پس یک بار اتصال هندزفری بلوتوث در اندروید و همچنین اتصال هندزفری بلوتوث در آیفون را به صورت مجزا بررسی می‌کنیم.

اتصال هندزفری بلوتوث در گوشی اندروید:

برای اتصال هندزفری بلوتوث در اندروید، ابتدا بلوتوث گوشی و هندزفری بلوتوثی خود را روشن می‌کنیم (بعضی از هندزفری‌ها دکمه‌ای بر روی آن‌ها است که با کمک آن روشن و خاموش می‌شوند، اما مدل‌های دیگر آن به محض این که آن‌ها را از کیس در می‌آوریم روشن می‌شوند).

در تنظیمات به بخش بلوتوث می‌رویم و در بخش اسکن شده‌ها نام هندزفری بلوتوث خود را که معمولاً با نام برند یا مدل آن مشخص شده است پیدا می‌کنیم و بر روی آن کلیک می‌کنیم تا اتصال صورت بگیرد.

اتصال هندزفری بلوتوث در گوشی آیفون:

اتصال در آیفون چندان تفاوتی با اندروید ندارد و مراحل انجام آن مشابه است. بلوتوث گوشی آیفون خود را فعال کنید (هنگامی که فعال شد، نماد بلوتوث در نوار وضعیت شما نمایان می‌شود). به تنظیمات بروید وارد بخش بلوتوث شوید.

از روشن بودن هندزفری‌ها مطمئن شوید و آن‌ها را نزدیک قرار دهید، سپس گزینه اسکن را بزنید تا دستگاه‌های بلوتوثی اطراف را پیدا کند؛ بعد از آن بلوتوث هندزفری خود را که با نام برند یا مدل آن هندزفری است پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید تا اتصال انجام شود.

مشکلات متداول متصل نشدن هندزفری بلوتوث به موبایل

قبل از اینکه بخواهیم متداول‌ترین دلایل عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی را بررسی کنیم، بهتر است از دو موردی بگوییم که گاهی به آنها توجه نمی‌شود و ما فکر می‌کنیم که مشکل پیچیده‌ای رخ داده است. کافی است که در همان ابتدا و پیش از هر اقدامی از روشن بودن بلوتوث گوشی و شارژ کافی هندزفری مطمئن شویم. این مشکلات خیلی ساده هستند ولی بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند ما را درگیر کند. اگر مشکل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به موبایل بر اثر یکی از دو علت ذکر شده باشد، با چک کردن آن‌ها در همان ابتدا خود را از انجام کارهای سخت و بی‌ثمر نجات خواهیم داد.

متداول‌ترین دلایلی که برای عدم اتصال هندزفری بلوتوث در اندروید و آیفون وجود دارد این است که گوشی ما نمی‌تواند دستگاه هندزفری بلوتوثی را پیدا کند. در مواقعی گوشی به هندزفری متصل شده است اما به صورت ناگهانی اتصال آن‌ها قطع می‌شود، در مواردی هم ممکن است اختلالی در جفت سازی گوشی هوشمند و هندزفری بلوتوثی وجود داشته باشد.

در نهایت از متداول‌ترین مشکلاتی که موجب عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی می‌شود، ناسازگاری بلوتوث و سیستم عامل گوشی است. نسخه بلوتوث به کار رفته در هندزفری‌های بلوتوثی معمولاً با گوشی‌های اندرویدی که نسخه بلوتوث آن‌ها بیشتر از ۳ است و آن دسته از گوشی‌های آیفون که نسخه 7iOS  به بعد است، همخوانی دارد.

روشهای رفع مشکلات متداول متصل نشدن هندزفری بلوتوث به موبایل

در ادامه با ما همراه باشید تا به راهکارهای حل این مشکلات بپردازیم.

روش‌های رفع مشکل عدم اتصال هندزفری بلوتوثی به گوشی

پیش از این سه دلیل عمده برای مشکل عدم اتصال هندزفری بلوتوث در اپل و سایر گوشی‌های هوشمند ذکر شد. در ادامه به روش‌هایی می‌پردازیم که می‌تواند در حل همه این مشکلات به ما کمک کند.

  1. در اولین قدم برای حل مشکل اتصال هندزفری بلوتوث به موبایل، مطمئن شوید که مراحل اتصال هندزفری را درست انجام داده‌اید. برای این کار به دفترچه راهنمای هندزفری خود مراجعه کنید؛ زیرا هندزفری‌های مختلف ممکن است روش‌های اتصال متفاوتی داشته باشند و در صورتی که طبق اصول مشخص شده در دفترچه راهنما پیش نروید، ممکن است که به گوشی شما متصل نشود.
  2. پس از اینکه این موضوع را چک کردید باید اطمینان حاصل کنید گوشی‌های هندزفری و گوشی موبایل شما، هر دو شارژ کافی دارند. در صورتی که شارژ هر کدام از آن‌ها کافی نباشد می‌تواند باعث ایجاد اختلال در اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی شود.
  3. گاهی ممکن است با همان روش قدیمی یعنی یکبار روشن خاموش کردن بلوتوث بتوانیم مشکل را برطرف کنیم.
  4. در صورتی که بلوتوث دستگاه‌های دیگری در اطراف گوشی و هندزفری شما روشن است، حتماً آن‌ها را خاموش کنید به دلیل اینکه ممکن است هندزفری شما اشتباهاً به آن‌ها متصل شده باشد.
  5. در صورتی که نزدیک به روتر و وای‌فای هستید حتماً از آن دور شوید زیرا نزدیک این دستگاه بودن هم می‌تواند باعث به‌روز اختلال در اتصال شود.
  6. در صورتی که بلوتوث گوشی شما هندزفری را در حافظه خود دارد اما به آن متصل نمی‌شود، با کمک تنظیمات بلوتوث آن را حذف کرده (درگوشی‌های اندروید لغو جفت سازی و در گوشی‌های آیفونForget this device) و یکبار دیگر از اول مراحل اتصال را طی کنید.
  7. مطمئن شوید که هنگام اتصال دو دستگاه را نزدیک به یکدیگر نگه داشته‌اید.
  8. اتصال‌ها و وسایل جفت شده متعددی که در لیست بلوتوث گوشی خود دارید را حذف کنید؛ زیرا تعداد بالای این اتصالات می‌تواند موجب شود هنگام روشن بودن، بلوتوث به جای اتصال به هندزفری سعی در اتصال به وسایل دیگر داشته باشد.

در این بخش تمام راه حل‌هایی که می‌توانید برای برطرف کردن مشکل اتصال هندزفری بلوتوث به موبایل را به کار بگیرید، مطرح شد. در صورتی که با استفاده از این راه حل‌ها مشکل شما برطرف نشد، حتماً به یک متخصص در این زمینه و یا نمایندگی‌های شرکت سازنده آن هندزفری مراجعه کنید تا مشکل هندزفری شما را برطرف کنند.

سخن پایانی:

در این مقاله با روش اتصال هندزفری بلوتوثی به گوشی‌های هوشمند آشنا شدیم و دلایل عدم اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی را ذکر کردیم و در نهایت تلاش کردیم تا تمامی مواردی که می‌توانند به شما کمک کنند تا در منزل مشکل وصل نشدن هندزفری بلوتوث به موبایل را حل کنید، بیان کنیم. اگر به دنبال بهترین هندزفری بلوتوث برای مکالمه هستید،این نوشته را از دست ندهید.

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] می کنیم مقاله در رابطه با علت عدم اتصال هندزفری به گوشی را مطالعه […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24