انواع گلس گوشی + بهترین مارک گلس

انواع گلس گوشی + بهترین مارک گلس 1

نزدیک به 80% هزینه‌ای که بابت خرید گوشی پرداخت می‌کنید، مربوط به صفحه نمایشگر آن است؛ به همین دلیل هم محافظت از صفحه گوشی از هر چیزی مهم‌تر است؛ شکستن صفحه گوشی به معنی از بین رفتن هزینه‌ای است که بابت خرید گوشی پرداخت کردید؛ بنابراین هدف ما از ارائه این مقاله به شما، صرفا معرفی انتخاب بهترین گلس گوشی نیست، بلکه به دنبال پیدا کردن راهکاری هستیم که گوشی شما کمترین آسیب را ببیند.

معمولا اولین قدم پس از خرید گوشی، انتخاب بهترین مارک گلس از بین انواع گلس گوشی است؛ بنابراین در همین ابتدای راه فروشنده تعدادی از گلس‌هایی که در مغازه موجود دارد را به شما معرفی می‌کند، تا شما بهترین گلس گوشی را انتخاب کنید؛ این انتخاب حساس‌ترین قسمت خرید شماست چون به وسیله آن از صفحه گوشی خود محافظت می‌کنید؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله از جی اس کالا شما را با انواع گلس موبایل آشنا کنیم؛ سپس در ادامه بهترین مارک محافظ گلس را نیز به شما معرفی کنم تا خرید خوبی را تجربه کنید.

انواع محافظ صفحه نمایش گوشی را بشناسید

خرید بهترین گلس های گوشی
از یک گلس باکیفیت برای محافظت از صفحه نماشگر موبایلتان استفاده کنید.

امروزه کمپانی‌های مطرح و با کیفیت جهانی ادعا دارند که در تولید صفحه‌های نمایشگر گوشی‌های خود از محافظ صفحه گوشی، یعنی Gorilla Glass استفاده می‌کنند؛ این ادعا تا حد زیادی درست است؛ اما به این معنی نیست که صفحه نمایشگر شما ضد ضربه است و نیازی به گلس گوشی ندارد؛ بلکه این یک ترفندی است برای فروش بیشتر! بنابراین هر چقدر هم که گوشی شما پیشرفته و دارای صفحه نمایشگر با کیفیت و مقاوم باشد، باز هم دچار خط و خش و ضربه می‌شود که در این حالت یا مجبور هستید با این وضعیت کنار بیایید یا هزینه بسیار بالایی را برای تعویض صفحه نمایشگر پرداخت کنید؛ پس چه بهتر که در همان ابتدای خرید، بهترین گلس گوشی را انتخاب کنید تا دیگر نگرانی برای شما ایجاد نشود.

گلس براق

گلس براق یکی از انواع گلس گوشی است که ظاهر بسیار براق و شفافی دارد که اکثر کاربران ظاهر این نوع گلس‌ها را می‌پسندند. ویژگی خوب این نوع گلس‌ها این است که هر نوع گرد و غبار، آلودگی و اثر انگشتی به راحتی با کمک دستمال پاک می‌شود. این نوع گلس‌‌ها ظاهر نمایشگر گوشی شما را بسیار زیبا می‌کنند و ضخامت بسیار کمی نیز دارند.

گلس مات

یکی دیگر از انواع گلس موبایل، گلس مات است. این نوع گلس‌ها درجه سختی بالایی دارند (h) و در مقابل خط و خش بسیار مقاوم هستند؛ همچنین نور چراغ یا خورشید را نیز به چشم کاربر منعکس نمی‌کنند که این قابلیت جزو ویژگی‌های برجسته این نوع گلس است؛ علاوه‌بر آن از دیگر مزیت‌های این گلس می‌توان به تحت تاثیر قرار ندادن تاچ گوشی اشاره کرد.

گلس Fingerprint Proof

این نوع گلس‌ها ضد اثر انگشت هستند و هیچ اثر انگشتی روی آن باقی نمی‌ماند.

گلس smudge Proof

این نوع گلس‌ها ضد آب هستند و اگر قطره‌ای آب روی آن بریزد، با تکان دادن گوشی قطرات آب از بین می‌روند.

گلس Scratch Resistant

یکی دیگر از انواع گلس گوشی Scratch Resistant است که در مقابله هر گونه ضربه‌ای بسیار مقاومت می‌کند؛ معمولا این نوع گلس‌ها دارای یک علامت چکش روی جعبه خود هستند.

گلس‌های پرایویسی (Privacy)

طراحی این گلس‌ها بسیار جالب و منحصر به فرد است. این نوع گلس‌ها طوری طراحی شدند که اگر شخصی از کنار شما به صفحه گوشی نگاه کند، به جز صفحه تاریک چیزی دیگری نمی‌بیند و شما می‌توانید یک حریم شخصی برای خود داشته باشید؛ البته ناگفته نماند که به زوایه گرفتن گوشی و نگاه کردن شخص نیز بستگی دارد.

گلس تی پی یو

میزان استقبال کاربران از این نوع گلس بسیار کم است؛ زیرا برای نصب این نوع گلس روی صفحه نمایشگر گوشی، باید با استفاده از یک اسپری مخصوص، حباب‌هایی که در زیر گلس تشکیل می‌شوند را از بین ببرید؛ علاوه‌بر آن این نوع گلس‌ها مقاومت بالایی در مقابل ضربه ندارند؛ به همین دلیل هم استفاده از آن برای گوشی‌های گران قیمت، به هیچ وجه منطقی نیست.

گلس PET یا پلی‌اتیلن تریفتالات

این نوع گلس‌ها در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم نیستند و احتمال آسیب دیدن صفحه نمایشگر وجود دارد. در حقیقت این نوع گلس‌ها از جنس همان پلاستیکی هستند که در ساخت بطری‌های آب معدنی استفاده می‌شود؛ البته این نوع گلس‌ها ظاهر زیبایی دارند و علاوه‌بر آن از قیمت پایینی هم برخوردار هستند.

گلس حرارت دیده (Tempered Glass)

این نوع گلس‌ها جزو مقاوم‌ترین گلس‌ها هستند که h یا درجه سختی بالایی نیز دارند و در دو مدل دور چسب و فول چسب در بازار به فروش می‌رسند؛ همچنین شایان ذکر است که گلس حرارت دیده برای انواع گوشی‌های خمیده انتخاب بسیار ایده‌آلی به حساب می‌آید.

گلس نانو

درباره این نوع گلس‌ها به طور کامل در مقاله 0 تا 100 گلس نانو به شما توضیح دادیم، ولی اگر به صورت خلاصه بخواهیم بگوییم، این نوع گلس‌ها ضخامت کمی دارند و در مقابل ضربه و خط و خش بسیار مقاوم هستند.

گلس UV

این نوع گلس‌‌ها جزو گلس‌های گران قیمت بازار جهان هستند که برای نصب نیاز به یک مایع مخصوص دارند؛ همچنین گلس‌های UV بیشتر برای گوشی‌هایی که دچار خمیدگی هستند گزینه خوبی به حساب می‌آیند.

صفحه نمایش فول کاور

این نوع گلس‌ها به آسانی روی نمایشگر گوشی نصب می‌شوند؛ همچنین از ویژگی‌های بارز این نوع گلس‌ها می‌توان به ضد گردوغبار، ضد آب و مقاومت بالای آن اشاره کرد.

گلس معمولی

گلس‌های معمولی قیمت پایینی دارند و برای گوشی‌هایی که دچار خمیدگی و انحنا هستند، مناسب نیستند؛ زیرا امنیت کافی را برای این مدل گوشی‌ها ایجاد نمی‌کنند.

گلس ترموپلاستیک پلی یورتان یا TPU

اگر بخواهیم خیلی واضح درباره تکسچر این نوع گلس توضیح دهیم، جنسی شبیه به قاب‌های ژله‌ای دارند این گلس‌ها به Self-Healing نیز معروف هستند. گلس‌های TPU در دو نوع چسب‌دار و بدون چسب در بازار به فروش می‌رسند که به علت انعطاف و خاصیت ژله‌ای مانندی که دارند، در مقابل ضربه و خط و خش مقاوم هستند.

بهترین مارک گلس سامسونگ ( بهترین مارک محافظ گلس ساسونگ )

خرید بهترین محافظ صفحه گوشی
گلس‌های نیلکین انتخاب بسیار خوبی برای گوشی‌های سامسونگ هستند.

گلس نیلکین یکی از بهترین مارک گلس سامسونگ است که پیشنهاد می‌کنیم این مدل را برای خرید انتخاب کنید.

بهترین گلس برای s8

اگر قصد خرید و انتخاب بهترین محافظ صفحه گوشی s8 را دارید، پیشنهاد ما به شما گلس GPEL است؛ این گلس با درجه سختی 9h توانایی کافی برای مراقبت از صفحه نمایشگر گوشی شما را دارد و به علت طراحی منحصر به فرد آن از تمام قسمت‌های نمایشگر گوشی محافظت می‌کند.

نکته: بهترین گلس برای s8 پلاس ، برند GPEL است که با طراحی دقیق خود از صفحه نمایشگر گوشی شما محافظت می‌کند؛ به این ترتیب هیچ‌گونه مشکلی برای صفحه موبایلتان ایجاد نمی‌شود.

بهترین گلس برای نوت 8

گلس سرامیکی جزو بهترین گلس برای نوت 8 است که تمام کناره‌های صفحه نمایشگر گوشی را تحت محافظت خود قرار می‌دهد.

بهترین گلس برای نوت 9

اگر بخواهیم لیستی از بهترین گلس نوت 9 به شما ارائه دهیم، در حقیقت PRTX جزو صدرنشین این لیست است که از نمایشگر منحنی گوشی شما محافظت می‌کند.

بهترین گلس برای s9

محافظ صفحه Zagg InvisibleShield Glass Curve Elite را در واقع می‌توان به عنوان یکی از بهترین گلس s9 به حساب آورد که از تمام ویژگی‌های یک گلس باکیفیت بهره‌مند است.

نکته: بهترین گلس s9 plus گلس‌های نیلکین هستند که با کیفیت بی‌نظیر این نوع گلس‌ها، با خیال راحت می‌توانید از گوشی موبایلتان استفاده کنید.

بهترین گلس s7 edge

Glass Screen Protector یکی از بهترین گلس s7 edge است که تمام قسمت‌های خمیده صفحه نمایشگر را پوشش می‌دهد و امنیت کافی در برابر آسیب‌های احتمالی را برای صفحه نمایشگر تامین می‌کند.

بهترین گلس برای a50

پیشنهاد می‌کنیم برای محافظت از صفحه نمایشگر گوشی a50 از گلس‌های نیلکین استفاده کنید.

بهترین گلس برای آیفون 7 ( بهترین محافظ صفحه آیفون7 )

بهترین مارک گلس آیفون و سامسونگ
از گلس Belkin ScreenForce InvisiGlass برای صفحه نمایشگر گوشی آیفون 7 استفاده کنید.

Belkin ScreenForce InvisiGlass را می‌توان در لیست بهترین انواع گلس گوشی برای آیفون 7 قرار داد؛ این گلس با ضخامت 0.2 میلی‌متری خود جزو گلس‌های بسیار نازکی محسوب می‌شود که حساسیت نور و تاچ گوشی را حفظ می‌کند؛ علاوه‌بر آن از صفحه نمایشگر گوشی در مقابل ضربه و خط و خش نیز محافظت می‌کند.

نکته: بهترین گلس برای آیفون 7 پلاس نیز همان گلس Belkin ScreenForce InvisiGlass است که با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

ترفندهای مهم در انتخاب بهترین گلس گوشی

  1. گلسی که برای گوشی خود انتخاب می‌کنید، نباید بر عملکرد گوشی تاثیر منفی بگذارد؛ بلکه باید بتوانید به راحتی با تاچ گوشی کار کنید؛
  2. گلس‌هایی را انتخاب کنید که شفافیت و کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار ندهند؛
  3. هر گونه اثر انگشت و گرد و غبار از روی آن به راحتی پاک شود؛
  4. رزلوشن (وضوح تصویر)، رنگ و نور نمایشگر را تحت تاثیر قرار ندهد؛
  5. گلس‌هایی را انتخاب کنید که از روکش‌های نانو ضدچربی، ضد گرد و غبار و ضد آلودگی درست شده باشند؛
  6. اندازه گلسی گوشی باید استاندارد باشد و از تمام صفحه نمایشگر گوشی محافظت کند؛
  7. درجه سختی بالایی داشته باشد؛
  8. گلس‌هایی را خریداری کنید که به آسانی روی گوشی نصب می‌شوند. 

محافظ صفحه گوشی پلاستیکی بهتر است یا شیشه‌ای؟

بهترین برند گلس گوشی آیفون و سامسونگ
گلسی که خریداری می‌کنید نباید عملکرد گوشی را تحت تاثیر قرار دهد.

وقتی صحبت از خرید بهترین گلس گوشی و محافظ صفحه پلاستیکی و شیشه‌ای می‌شود، دو تا مسئله بسیار مهم مطرح است که باید آن را در نظر بگیرید:

  1. قیمت؛
  2. درجه سختی گلس گوشی.
  • گلس‌های شیشه‌ای همیشه نسبت به گلس‌های پلاستیکی قیمت بالاتری دارند؛ زیرا گلس‌های شیشه‌ای از قابلیت‌های بیشتری همچون، ضد آلودگی، ضد گرد و غبار و ضد اثر انگشت برخوردار هستند و کاملا بدیهی است که قیمت بالاتری نیز داشته باشند؛
  • گلس‌های شیشه‌ای نسبت به گلس‌های پلاستیکی از مقاومت بیشتری نسبت به خط و خش برخوردار هستند؛ همچنین اینکه وضوح تصویر را نیز تحت تاثیر قرار نمی‌دهند که این ویژگی‌ها یک امتیاز مثبت محسوب می‌شوند.

بهترین مارک گلس را از جی اس کالا بخرید

جی اس کالا یکی از برترین فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم جانبی موبایل است که با سابقه چندین و چند ساله خود در زمینه فروش لوازم جانبی موبایل، به صورت عمده و تکی، بهترین انواع گلس گوشی را از این مرکز فروش معتبر می‌‍‌توانید خریداری کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات تکمیلی از محصولات این فروشگاه، به صفحه محصول جی اس کالا مراجعه کنید.

  1. سلام خشته نباشید.یک گلس پشت و روی خوب برای گوشی پوکو x3 میخوام لطفا راهنماییم کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24