مزایا و معایب گلس مات یا محافظ صفحه نمایش مات

گلس مات چیست + بررسی مزایا و معایب آن 4

امروزه گوشی‌های تلفن همراه جزو وسایلی هستند که در طول روز همیشه از آن استفاده می‌کنیم؛ همان‌طور که می‌دانید به دلیل گران بودن این وسیله، محافظت از آن کاملا ضروری است؛ از جمله مواردی که برای محافظت از گوشی موبایل باید به آن توجه کنید، خرید باتری اصل و مورد دیگر خرید گلس گوشی است که در مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد. برای خرید باتری اصل آیفون پیشنهاد می‌شود صفحه مربوط آن را در سایت جی اس کالا مشاهده کنید. درمورد گلس گوشی باید بگوییم که وسیله بسیار مهمی است به همین دلیل نیز امروز تصمیم داریم درباره موضوع « گلس مات چیست » با شما صحبت کنیم؛ پس این مقاله ارزشمند را از دست ندهید.

گوشی‌های موبایل معمولا جزو کالاهای گران قیمت و لوکسی محسوب می‌شوند که هزینه زیادی را نیز باید بابت تعویض و تعمیر آن بپردازید؛ جالب است بدانید که بیشترین درصد قیمت گوشی مربوط به صفحه نمایشگر آن است؛ به همین دلیل این قسمت از گوشی نیاز به مراقبت بسیار ویژه‌ای دارد.

معمولا نمایشگرهای گوشی از سایر قسمت‌های دیگر، بیشتر در معرض آسیب‌های همچون خط و خش، ضربه و شکستگی قرار دارند و گاهی ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه و فشار به این بخش از گوشی، به طور کامل نمایشگر از کار بیفتد؛ به طور کلی گلس‌های گوشی به 2 نوع تقسیم بندی می‌شوند: گلس مات و گلس براق؛ اما امروز ما در این مقاله قصد داریم درباره موضوع گلس مات چیست و بررسی مزایای این محافظ صفحه نمایش، با شما همراهان همیشگی جی اس کالا صحبت کنیم.

گلس مات چیست؟ (محافظ صفحه نمایش مات)

گلس مات یا محافظ صفحه نمایش مات یک پوشش خاص محافظتی است که از تابیدن نور خورشید و نورهای مصنوعی همچون چراغ اتاق، جلوگیری می‌کند؛ این لایه محافظتی علاوه‌بر کاهش چشمگیر ایجاد لک روی صفحه نمایشگر، از بروز هر گونه آسیب به این منطقه نیز جلوگیری به عمل می‌آورد؛ گلس مات جزو متداول‌ترین انواع گلس‌ها به حساب می‌آید که از یک لایه پلاستیک PET یا TPU درست می‌شود؛ این گلس با روکش ضدانعکاس باعث کاهش تابش‌های آزاردهنده نور به صفحه نمایشگر گوشی می‌گردد.

اگر شما جزو افرادی هستید که زمان زیادی را در خارج از منزل سپری می‌کنید و نور فضای خارج از منزل در هنگام استفاده از گوشی موبایلتان شما را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم از گلس‌های مات استفاده کنید؛ در حقیقت اگر بیشتر زمان خود را در محل‌هایی سپری می‌کنید که در معرض زیاد نور خورشید نیستید، نیازی به خرید و انتخاب گلس مات ندارید؛ زیرا کارایی اصلی این نوع گلس‌ها جلوگیری از بازتاب نور است.

همان‌طور که گفتیم، اصلی‌ترین ویژگی منحصر به فرد گلس مات، جلوگیری از تابیدن نور به صفحه نمایشگر موبایل است؛  به بیانی دیگر اگر مدت زمان زیادی را می‌خواهید تحت تابش مستقیم نور خورشید یا نورهای مصنوعی بگذرانید، استفاده از انواع گلس مات برای شما بهترین گزینه محسوب می‌شود؛ اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که استفاده از گلس‌ مات در فضاهایی مانند منزل که در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار ندارید، باعث می‌شود در هنگام استفاده از گوشی موبایلتان دچار مشکل شوید؛ بنابراین به همان اندازه که گلس مات می‌تواند انتخاب خوبی باشد، ممکن است شما را با مشکل نیز مواجه کند.

خرید محافظ صفحه نمایش مات

گلس مات یا گلس براق؟ کدام بهتر است؟

در حالت کلی گلس‌های موجود در بازار به دو نوع گلس مات یا برق تقسیم‌بندی می‌شوند؛ اما انتخاب اینکه کدامیک بهتر است کاملا به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد تا برحسب نیازتان این محصول را خریداری کنید؛ برای درک بهتر این موضوع بهتر است با یک مثال این موضوع را بررسی کنیم.

تصور کنید که دو گوشی کاملا یکسان را در یک اتاق کنار یکدیگر قرار دهید که یکی از گوشی‌ها از گلس مات و دیگر از گلس براق برخوردار باشد؛ اگر کمی به محافظ صفحه نمایشگر هر دو گوشی موبایل دقت کنید، به طور کامل متوجه می‌شوید که وضوح تصویر در صفحه نمایشگر گلس براق بسیار بیشتر از صفحه نمایشگر گلس مات است؛ حال هر دو گوشی موبایل را در فضای باز زیر نور خورشید بگذارید؛ به صفحه نمایشگر هر دو دقت کنید؛ کاملا پیداست که کیفیت و وضوح تصویر در نمایشگر گلس مات بسیار بالاتر از صفحه نمایشگر گلس برق است؛ بدین دلیل که گلس مات از ویژگی ضد تشعشع برخوردار است و از بازتاب نور خورشید به صفحه نمایشگر جلوگیری به عمل می‌آورد؛ از این روی شما به راحتی در زیر نور خورشید یا هر نور دیگری می‌توانید از گوشی موبایلتان استفاده کنید.

آشنایی با مزایای گلس مات

  • گلس مات از پوشش‌های محافظتی برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید یا نورهای مصنوعی به چشم درست شدند؛
  • در تولید این محصول از فناوری نانو استفاده شده است؛ پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی کامل با این نوع تکنولوژی، مقاله نانو گلس چیست؟ را حتما مورد مطالعه قرار دهید؛
  • این گلس که به عنوان محافظ صفحه نمایش مات نیز شناخته می‌شود، هیچ‌گونه اثر چسبی از خود برجای نمی‌گذارد؛
  • امکان تشکیل حباب هوا در زیر آن بسیار کم است؛
  • به دلیل مات بودن گلس، هیچ انعکاس و جلایی در آن دیده نمی‌شود؛
  • نصب کردن گلس مات بسیار آسان است؛ به نحوی که به راحتی در منزلتان می‌توانید آن را انجام دهید؛ توصیه می‌کنیم برای آشنایی بهتر و دقیق‌تر با آن، به مقاله آموزش نصب محافظ گوشی که از قبل برایتان آماده کردیم، مراجعه کنید؛
  • گلس مات از خاصیت ضدآب بهره‌مند است؛
  • اندازه گلس کاملا متناسب با ابعاد گوشی موبایل است؛ بدین جهت از ورود گرد و غبار به زیر گلس جلوگیری می‌کند؛
  • لبه‌های این گلس بسیار هماهنگ با گوشی تراش خورده است؛
  • طراحی این گلس به نوعی است که استفاده از آن در زیر نور خورشید، باعث خوانا شدن نوشته‌ها و افزایش وضوح تصور می‌شود؛
  • کیفیت نمایش تصویر در این نوع گلس‌ها، HD است؛
  • درجه سختی آن 9H است که مقاومت نسبتا بالایی در برابر خط و خش دارد؛
  • پس از نصب این گلس به آسانی می‌توانید از تاچ گوشی استفاده کنید؛ به بیانی دیگر هیچ نوع اختلالی در روند عملکرد تاچ گوشی ایجاد نمی‌کند؛
  • هیچ نوع لکه و اثر چربی روی گلس مات باقی نمی‌ماند.

گلس مات مناسب چه افرادی است؟

  • گیمرها یا افرادی که مدت زمان زیادی را صرف استفاده از بازی‌های آنلاین می‌کنند؛ چراکه این گلس به دلیل جذب اشعه‌های مضری همچون دژنراسیون ماکولا، گزینه ایده‌آلی برای این دسته از افراد محسوب می‌شود؛
  • افرادی که نمی‌خواهند به صورت مکرر صفحه نمایشگر گوشی خود را تمیز کنند؛
  • گلس مات یا محافظ صفحه نمایش مات برای افرادی که صفحه نمایشگر مات را می‌پسندند، گزینه ایده‌آلی است؛

افرادی که مدت‌های طولانی محبور به خیره ماندن به صفحه نمایشگر گوشی در یک زاویه خاص هستند که این امر موجب آسیب رساندن به ماهیچه چشم‌ها می‌گردد؛ گلس مات با طراحی منحصر به فرد خود کاربر را مجبور می‌کند تا در هنگام نگاه کردن به صفحه نمایشگر گوشی، مدام زوایه خود را تغییر دهد.

گلس مات مناسب چه افرادی است

بررسی معایب گلس مات یا محافظ صفحه نمایش مات

  • یکی از مهم‌ترین معایب گلس مات ، این است که شفافیت تصویر را کم می‌کند؛
  • روشنایی صفحه نمایشگر را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نکته: یکی دیگر از انواع گلس‌های پرطرفدار در بین کاربران، گلس سرامیکی است که پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این نوع محصول، حتما به مقاله گلس سرامیکی چیست؟ سری بزنید.

امیدواریم که از مقاله امروز نیز لذت و بهره کافی برده باشید و نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهبود بیشتر مطالب، با ما در میان بگذارید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای خرید انواع لوازم جانبی موبایل از جمله گلس گوشی، به وبسایت اصلی جی اس کالا مراجعه کنید.

 

یک نظر

  1. مطالب کامل و. خوب، و اینکه من از گلس مات استفاده میکنم خیلی عالیه

    1. خوش به حالت 🥲🥲

      1. من دارم
        امروز انداختم رو گوشیم
        یه شددتتتت اشغاله
        نه از بازتاب جلوگیری میکنه نه تو روز خوبه
        ۶۵ دادم یارو انداخت به محض استفاده دیدم چقدر کیفیت صفحه نمایش کم شده
        چقدر نورش کم شده
        نوشته ها رسما تار شده
        گفتم بهش بردار قبول نکرد
        گفت نمیتونم روی گوشی دیگ بچسبونم
        مدلشم سرامیکی بود 100d
        واقعا ناراضی ام
        تازه به خاطر قاب گوشیم مدام زیرش باد می‌کنه
        گوشیم ردمی نوت ۱۱ هست
        قبلش روش یه تلق بود واقعا عالی بود شفاف
        خود کارخونه انداخته بود
        تنها مشکلش فقط و فقط این بود که محافظت نمیکرد از صفحه

  2. سلام من برای گلکسی نوت ۲۰ گرفتم خب رزولوشن رو واقعا کم میکنه ولی نه در حدی که تار باشه در حد Hd باقی میمونه _ تابش نور رو مسدود میکنه و حالت دودی داره _ رنگ صفحه نمایش کمی عسلی میشه که من این حالت رو دوست داشتم _ گوشه ها و زاویه ها خوب بود و کناره ها خم داره که لب پر نشه _ قیمت خرید هم نجومی نبود و در حد قیمت سایر گلس ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24