ساخت شارژر موبایل

آموزش ساده ساخت شارژر موبایل به وسیله باتری و پنل خورشیدی پیام بگذارید

 

معمولا در یک خانه حداقل دو تلفن همراه و به تبع آن دو شارژر وجود دارد؛ این موضوع یعنی اگر یکی از شارژر‌ها خراب شود و شارژر دیگری که در خانه دارید هم دردسترس نباشد در آن زمان برای شارژ تلفن همراه خود با مشکل جدی مواجه می‌شوید؛ اما چاره چیست؟ برای رهایی از این مشکل وجلوگیری از نگرانی‌های احتمالی یا کارهایی که احتمالا لنگ می‌مانند پیشنهاد ما به شما استفاده از شارژر دست ساز است؛ اما چگونه؟ همراه ما باشید تا در 5 دقیقا روش ساخت شارژر موبایل به وسیله باتری و پنل خورشیدی را بررسی کنیم.

نکته مهم

  اگر در خانه خود جعبه ابزار کامل‌تری دارید می‌توانید با مراجعه به مقاله تعمیر شارژر موبایل در خانه با حداقل امکانات و وسایل نه‌چندان تخصصی شارژر تلفن همراه خود را تعمیر کنید.

اگر دقت کرده‌ باشید لحن ما در بالا به‌گونه‌ای بود که گویی ساخت شارژر فقط موضوعی برای فرار از شرایط فعلی است تا در لحظه نیاز از این مشکل عبور کنید، بله کاملا درست است؛ در واقع نه تنها ساخت شارژر بلکه ساخت پاوربانک در خانه با باتری لپ‌تاپ‌هم به همین صورت به عنوان یک وسیله موقتی برای خاموش نشدن یا بهتر است بگوییم روشن شدن تلفن همراه شماست و نباید توقع بالایی از آن داشته باشید.

علی‌رغم آموزش ساخت شارژر موبایل خورشیدی و یا با باتری باید این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل عدم تطابق احتمالی باتری استفاده شده در شارژر و یا پنل خورشیدی با تلفن همراه شما این امکان وجود دارد که باتری تلفن همراه شما در بلند مدت آسیب ببیند و هزینه به نسبت زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

اما برای شروع ابتدا لازم است مقاله  را به دو بخش مجزا تقسیم کنیم؛ ابتدا بخشی که در آن می‌خواهیم ساخت شارژر موبایل به وسیله باتری قلمی یا مکعبی را بررسی کنیم و سپس سراغ ساخت شارژر خورشیدی موبایل خواهیم رفت که نیاز به یک پنل خورشیدی دارد و گزینه ایده‌آلی برای استفاده در شرایط اردو و کمپ است که به دوشاخه برق دسترسی ندارید.

نکته مهم

برای ساخت شارژر می‌توانید علاوه‌بر باتری و پنل خورشیدی از آرمیچر هم استفاده کنید که با وجود عدم شدت جریان و ولتاژ مناسب با دستگاه شما می‌تواند باتری تلفن همراه را دچار مشکلات جبران ناپذیری کند که تنها راه و چاه آن تعویض باتری است.

ساخت شارژر موبایل به وسیله باتری

برای ساخت شارژر موبایل قبل از هر چیزی به حوصله و دقت کافی نیاز دارید تا در هر مرحله که به آن اشاره می‌کنیم و نیاز به دقت در اتصال، لحیم‌ کاری و جای گذاری دارد تا به یک شارژر موقتی برای رفع نیاز خود برسید؛ اما وسایلی که برای ساخت پاوربانک به آن نیاز دارید به شرح زیر است:

  1. یک باتری 9 ولت که قلب شارژر دست ساز است؛
  2. به یک کابل شارژ یا به اصطلاح یک کابل کتابی نیاز دارید؛
  3. اگر از باتری کتابی استفاده می‌کنید از سری باتری کتابی باید استفاده کنید؛ اما اگر از باتری قلمی استفاده می‌کنید از جاباتری قلمی استفاده کنید؛
  4. در آخر برای حفظ سلامتی تلفن همراه خود از نوسان جریان به یک رگلاتور یا تنظیم کننده ولتاژ نیاز دارد.

وسایل لازم برای ساخت شارژر موبایل

مراحل ساخت شارژر تلفن همراه

در این قسمت مراحل ساخت پاوربانک برای اتصال را بررسی می‌کنیم که هر یک باید با دقت انجام شود تا ماه عسل بهتری داشته باشد.

  • ابتدا مطابق تصویر که در آن پورت خروجی و ورودی رگلاتور مشخص شده است باید پورت ورودی و خروجی را به سر ی باتری لحیم کنید.
  • در مرحله دوم سر USB کابل شارژ یا همان OTG را ببرید و کمی از آن را لخت کنید.
  • پایه وسطی رگلاتور که در تصویر با نام Ground مشخص شده است را باید به سیم مثبت کابل OTG متصل کنید.
  • در مرحله بعد لازم است پایه چپ رگلاتور را به بخش منفی سیم متصل کنید.

نکته مهم: پایه سمت چپ رگلاتور همان قطب منفی یا ولتاژ وروردی است.

در مرحله اخر باتری‌ را در جای باتری یا سری باتری قرار دهید و پس از قرار دادن باتری می‌توانید سمت کوچک کابل (Type B) را به تلفن همراه خود متصل کنید؛ در صورت درست بودن و انجام مراتب باید شاهد شارژ شدن تلفن همراه خود باشید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت شارژر خورشیدی موبایل

مواردی که در زیر به آن‌‌ها اشاره می‌کنیم قیمت بالایی ندارد و شاید گران‌ترین قطعه آن همان پنل خورشیدی باشد؛ به هرحال هزینه ساخت شارژر موبایل خورشیدی با توجه به قیمت بالاتر و تعداد بیشتر قطعات کمی از شارژر معمولی بیشتر می‌شود. برای ساخت شارژر موبایل خورشیدی به وسایل زیر نیاز دارید:

  1. یک پنل خورشیدی 18 وات که حکم قلب تپنده شارژر را دارد؛
  2. یک عدد رگلاتور یا تثبیت کننده جریان برای حفظ سلامت تلفن همراه
  3. دو عدد خازن نویز گیر و صافی که یکی بعد از پنل و دیگری بعد از رگلاتور متصل می‌شود؛
  4. یک عدد پورت USB برای اتصال کابل شارژ (اندروید یا IOS)

مراحل شارزر پاوربانک خورشیدی

وسایل و قطعات ذکر شده در بالا مانند تصویر زیر به هم متصل می‌شوند و شما لازم است پس از اتمام مراحل و تابش نور خورشید تلفن همراه خود را به شارژر ساخته شده متصل کنید.

ورای مراحل بالا و این موضوع که بتوانید مراحل را درست و بی‌نقص انجام دهید باید به این موضوع توجه کنید که هر دو مورد یکی ساخت شارژ موبایل به وسیله باتری و دیگری که به وسیله پنل خورشیدی است می‌تواند در دراز مدت به دستگاه شما صدمات جبران ناپذیری وارد کند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که موضوع خرید شارژر اصلی تلفن همراه خود را به هیچ وجه دست کم نگیرید.

شما همراه عزیر فروشگاه اینترنتی جی اس کالا می‌توانید با مراجعه به سایت فروشگاه و بخش شارژرها شارژر اصلی مورد نظر خود را خریداری کنید تا از گزند خرابی باتری تلفن همراه خود دور بمانید؛ البته ناگفته نماند که محصولات جی اس کالا با ضمانت نامه اصالت کالا و قیمت ایده‌آل گزینه مناسبی برای خرید به‌شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24