علت شارژ نشدن هدفون، هدست و ایرپاد

علت شارژ نشدن هدفون، هدست و ایرپاد چیست؟ 19

مشکل شارژ نشدن هدفون، هدست و ایرپاد ممکن است برای هر مدل و برندی از این محصولات بوجود بیاید؛ در این مقاله به عیب‌یابی و علت شارژ نشدن هدفون، هدست و ایرپاد می‌پردازیم. اولین قدم چک کردن کابل USB است. تمام مسیر را کامل بررسی کنید و ببینید تمام بخش‌ها درست در پورت مربوطه قرار گرفته‌اند یا خیر؛ اگر فکر می‌کنید مشکل از کابل هست بهتر است با کابل جدیدی آن را امتحان کنید، این کار در اکثر مواقع مشکل شارژ نشدن هدفون را حل می‌کند؛ در صورتی که مشکل برطرف نشد، باید شروع به بررسی موارد دیگری کنید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

علت شارژ نشدن هدفون و هدست چیست؟

اگر بهترین هندزفری و هدست بلوتوثی را هم بخرید باز ممکن است با مشکل شارژ نشدن هدفون و هدست روبرو شوید؛ دلایل متعددی می‌تواند علت شارژ نشدن هدفون و هدست باشد، در ابتدا نگاهی به علل اصلی می‌اندازیم؛ زیرا شناسایی علت اولین قدم برای رفع مشکل است و پس از بررسی که یک قدم به حل مشکل نزدیک‌تر شده‌ایم، برای دلیل شارژ نشدن هدست و هدفون راه حل پیدا می‌کنیم.

در صورت تمایل سری به مقاله تفاوت هدفون هدست و هندزفری بزنید تا با جزئیات این دستگاه‌ها بیشتر آشنا شوید.

۱. کابل شارژ ممکن است خراب باشد

کابل شارژر بسیار آسیب پذیر است و اولین موردی که باید برای مشکل شارژ نشدن هدفون بررسی شود، کابل است؛ پیچش و چرخش مداوم کابل می‌تواند منجر به پارگی سیم شود؛ اگر کابل و سیم‌هایش سالم بود، مطمئن شوید که USB کاملاً در جای مناسب قرار گرفته است و آن را با دستگاه‌های دیگر نیز امتحان کنید تا اطمینان پیدا کنید که به درستی کار می‌کند و علت شارژ نشدن هدفون خود را پیدا کنید.

مسئله دیگری که باید درباره علت شارژ نشدن هدفون مد نظر قرار دهید این است که از کابل اورجینال دستگاه‌تان استفاده می‌کنید یا خیر، اگر از کابل اورجینال دستگاه استفاده نمی‌کنید، می‌تواند دلیلی برای مشکل شارژ نشدن هدفون باشد.

اگر از هاب USB استفاده می‌کنید مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند گاهی اوقات ممکن است یک پورت آسیب دیده باشد یا سوخته باشد. سعی کنید شارژر را با وصل کردن آن به رایانه شخصی خود یا سَری شارژر و اتصال به برق (در صورتی که برای هدفون مشکل ایجاد نکند) بررسی کنید.

شارژ نشدن هندزفری شیائومی

۲. باتری هدفون ممکن است مشکل پیدا کرده باشد

دلیل دیگر مشکل شارژ نشدن هدفون که اتفاق بسیار معمولی است به خصوص اگر هدفون‌تان را در اتومبیل گرم زیر آفتاب مستقیم گذاشته باشید، وقتی که هدفون بیش از حد گرم می‌شود به باتری آن آسیب وارد می‌شود؛ گاهی ممکن است باتری که از خود کارخانه مشکل داشته باشد که در آن صورت باید هدفون را مرجوع کنید.

۳. باتری هدفون‌ها مدت طولانی است که شارژ نشده‌اند

سومین دلیل علت شارژ نشدن هدفون شما این است که باتری آن می‌تواند بر اثر استفاده کم از هدفون‌ها خراب شود! اگر هدفون خود را برای مدت طولانی بلا استفاده رها کنید در حالی که شارژ آنها به طور کامل تخلیه شده باشد و حتی در مواردی اگر کمی شارژ هم داشته باشد، ممکن است کامل از بین برود اگر بعد از مدت طولانی دستگاه را به شارژ زده و چراغ آن روشن نشد، احتمال زیاد باتری از بین رفته و دلیلی برای مشکل شارژ نشدن هدفون شما باشد؛ اما احتمال کوچکی وجود دارد که باتری بعد از مدتی در شارژ بودن دوباره راه بیفتد، پس می‌توانید آن را چند ساعت در شارژ نگه دارید شاید چراغ آن روشن شد.

نکته: اگر شارژ باتری هدفون شما به تازگی تمام شده است نیز ممکن است پس از اتصال به شارژر برای دقایقی چراغ شارژ روشن و شارژ شدن شروع نشود؛ بهتر است چند دقیقه‌ای به آن زمان بدهید تا مشکل شارژ نشدن هدفون برطرف شود.

همچنین بخوانید: بهترین میکروفون برای ضبط صدا

۴. پورت شارژ ممکن است خراب باشد

ساییدگی و خراشیدگی درون پورت می‌تواند علت شارژ نشدن هدفون؛ هندزفری و ایرپاد شما باشد و باعث اختلال در اتصال شارژر به دستگاه شود.
علاوه بر این با توجه به اینکه ما هنگامی که بیرون می‌رویم هدفون‌ها در کیف یا جیب خود نگه می‌داریم ذرات ریز مانند پرز، گرد و غبار، خاک یا حتی مواد غذایی ممکن است به درون پورت شارژ برود و حتماً باید هر چند وقت یک‌بار تمیز شود تا مشکل شارژ نشدن هدفون برایتان رخ ندهد.

USB جک و همه پورت‌ها را به‌خوبی بررسی کنید، وجود خراش یا ساییدگی در نقاط اتصال فلزی نشانه این است که هدفون شما به تعمیر نیاز دارد اگر هر یک از این‌ها کثیف بود باید آن‌ها را کاملاً تمیز کنیم اما در این کار باید احتیاط به خرج داد تا باعث خراشیدگی نشود.

اما موردی که بسیار معمول است باید USB و جک را کمی فشار دهید تا ببینید بیشتر از این پیش می‌رود یا خیر. باید چراغ‌قوه داخل پورت را بررسی کنید تا چیزی مانع آن نشده باشد و احتمال دارد با انجام این کار علت شارژ نشدن هدفون خود را برطرف کنید.

۵. اهمیت دما:

دمای بالا برای لوازم الکتریکی از جمله هدفون‌ها مناسب نیست. سعی کنید از شارژ کردن آنها در هوای خیلی گرم و همچنین مرطوب و هوای خیلی سرد خودداری کنید درجه حرارت مطلوب برای این دستگاه بین پنج درجه تا سی و پنج درجه سانتی‌گراد است، سعی کنید دستگاه را در همین بازه دما نگه‌دارید.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید هندزفری

شارژ نشدن هدفون بلوتوث

علت شارژ نشدن ایرپاد چیست؟

ایرپادهای اپل هدفون‌های با کیفیتی هستند؛ با این حال ممکن است که متوجه شوید مشکل شارژ نشدن هدفون برای این نوع از گجت، رخ داده است.

ممکن است ایرپادهای خود را در کیس شارژ قرار ‌دهید اما شارژ نشوند. همانطور که می‌دانید ایرپادها را برای شارژ شدن در کیس قرار داد که برای نگه داشتن چندین بار شارژ طراحی شده است تا بتوانید ایرپادهای خود را در هر کجا که باشید شارژ کنید. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا ایرپادها شارژ نمی‌شود و چطور می‌توان مشکل را برطرف کرد.

خوشبختانه روش‌های ساده برای عیب‌یابی ایرپادها در صورت شارژ نشدن وجود دارد که در ادامه به بررسی علت شارژ نشدن ایرپاد می‌پردازیم. این موضوع که ایرپادها شارژ نمی‌شوند لزوماً به این معنا نیست که خراب هستند احتمال دارد که کیس شارژ مشکل پیدا کرده باشد.

۱. هرگز با کابل شارژر غیر از کابل‌های اپل کیس را شارژ نکنید

مشکلات شارژ هنگام استفاده از سیم‌هایی که متعلق به برند اپل نیستند، مثل سیم‌های رنگی و فانتزی، ممکن است بروز کند. این سیم‌ها ممکن است ارزان‌تر و یا حتی محکم‌تر به نظر برسند؛ اما به اندازه کابل‌های استاندارد اپل و برندهای مورد تایید آن، کارایی و امنیت ندارند و علت شارژ نشدن هدفون شما باشد.

۲. کابل لایتنینگ را بررسی کنید

اتصال کابل لایتنینگ به کیس ایرپاد را بررسی کنید؛ مطمئن شوید که کابل به درستی به کیس و پریز متصل شده است.

خرابی در کابل لایتنینگ بسیار معمول است؛ اما به راحتی نمی‌توان تشخیص داد که کابل مشکلی دارد یا خیر؛

چند نکته کمک کننده برای تشخیص راحت‌تر مشکل کابل:

  • با استفاده از یک چراغ قوه به دقت دو سر کابل لایتنینگ را بررسی کنید؛ دو سر کابل لایتنینگ بر اثر اتصال می‌تواند فرسوده شده باشد یا شکستگی ریز پیدا کرده باشد
  • اگر هیچ علامت قابل مشاهده‌ای از آسیب دیدگی وجود ندارد سعی کنید کابل لایتنینگ را با رایانه شخصی و آداپتور امتحان کنید اگر با یکی از آنها کار می‌کند یعنی کابل مشکلی ندارد

دستگاه خود را با کابل لایتنینگ یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود شارژ کنید. اگر کابل آنها دستگاه شما را شارژ کرد در حالی که سیم شما کار نمی‌کند، پس مشخص می‌شود که علت شارژ نشدن ایرپاد از کابل لایتنینگ شماست.

۳. ایرپادها و کیس را تمیز کنید

اگر آلودگی گرد و غبار یا سایر ذرات به ایرپادها یا کیس شارژ وارد شده باشد، می‌تواند بر عملکرد آن تاثیر بگذارد و مشکلات سخت‌افزاری برای دستگاه شما ایجاد کند و باعث شود که ایرپادها به درستی شارژ نشوند.
برای محافظت از ایرپادها و کیس شارژ می‌توانید از دستمال پارچه‌ای نرم و بدون پرز استفاده کنید و آن‌ها را به‌آرامی با پارچه پاک کنید یا می‌توانید از یک برس ضد الکتریسیته ساکن یا یک مسواک نو و نرم برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید.

علت شارژ نشدن ایرپاد

4. پورت شارژ دستگاه را بررسی کنید

پورت شارژ باید مرتباً بررسی شود تا از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ ذرات و حتی مواد غذایی ممکن است به درون پورت برود و از اتصال محکم پورت با کابل لایتنینگ جلوگیری کند.

از چراغ قوه برای دیدن پرز، ذرات گرد و غبار یا هر ذره اضافی در پورت استفاده کنید؛ اگر ذرات اضافی در پورت لایتنینگ پیدا کردید آن را به آرامی با یک مسواک نو و نرم تمیز کنید.

۵. ایرپادها را ریست کنید

ممکن است کار ساده‌ای به نظر برسد اما با تنظیم مجدد ایرپاد‌ها احتمالاً اشکالات جزئی نرم افزاری مثل مشکل اتصال یا تخلیه سریع باتری برطرف شود.

دکمه تنظیم را در پشت کیس شارژ خود فشار دهید و نگه دارید.

دکمه راه اندازی را روشن کنید وقتی چراغ وضعیت چند بار چشمک می‌زند و سپس سفید می‌شود

ایرپادهای شما ریست شده است.

ایرپادها را به دستگاه خود متصل کنید، دقیقاً مانند زمانی که برای اولین بار روی دستگاه خود نصب کردید.

سخن آخر

در مجموع این مقاله که توسط فروشگاه اینترنتی جی اس کالا برای شما عزیزان مهیا شده به جهت بررسی علت شارژ نشدن هدفون، هندزفری و ایرپاد بود. اگر تمام کارهایی که گفته شد انجام دادید و کمک نکرد باید ایرپادها را برای تعمیر ببرید.

اکنون شما می‌دانید چگونه هدفون، هدست و ایرپادهایی را که شارژ نمی‌شوند عیب یابی کنید، از راهکارها کمک بگیرید تا در آینده از این مشکل جلوگیری کنید و در صورت بروز چنین مشکلی به دوستان خود نیز کمک کنید!

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما دوست عزیز مفید واقع شده باشد.

یک نظر

  1. سلام، سیم هارو بررسی کردم و هیچ مشکلی نداشت، فقط مشکل هدفون اینه که وقتی ک تو شارژه چراقش روشن نمیشه و اصلا هم شارژ نمیشه، ولی تو شارژ میشه روشنش کرد و استفاده کرد!

    میشه کمک کنید؟

    1. باطری هاشون خراب شده باید عوض بشه

    2. دقیقاً مال من همین تور است نامش نیا
      نمی دونم
      من میگم باتریش ضعیف فقط توی شارجه کار می‌کنه

  2. سلام مشگل هدفون من اینه ک به شارژ ک میزنم روشن میشه چراغش اما شارژ نمیکنه حتی ۲ روز هم زدمش به شارژ و وقتی به گوشی وصلش میکنم میبینم همون ۱۰ درصد اوله و حای یه در صد هم شارژ نشده میشه بگید مشگل از چیه ???

    1. منم همین مشکل و دارم

    2. سلام مشگل هدفون من اینه ک به شارژ ک میزنم روشن میشه چراغش اما شارژ نمیکنه حتی ۲ روز هم زدمش به شارژ و وقتی به گوشی وصلش میکنم میبینم همون ۱۰ درصد اوله و حای یه در صد هم شارژ نشده میشه بگید مشگل از چیه ???

      امیرعلی بروجردی
  3. سیم هدفون من سالمه روشن میشه ولی وقتی به شارژ میزنم شارژ نمیشه چیکار کنم لطفاً کمک کنید ????????????? لطفاً

  4. ببخشید هدفون من جای شارژرش لق هس هی تکون میخوره و شارژ نمیشه چیکار کنم؟! تعمیر میشه ایا؟ باید ب کجا ببرم تا درستش کنن

  5. باطری هاشون خراب شده باید عوض بشه

  6. من ایرپادم تسکو هست و شارژ نمیشه چراغش اصلا روشن نمیشه شارژرم خراب بود که رفتم عوض کردم شارژرشو چرا دیگه شارژ نمیشه؟

  7. سلام من تازه خریدم بعد از تموم کردن شارژ اولیه هرچی میزنم شارژ شارژ نمیشه میشه راهنمایی کنید

    مهم نیست
    1. تماس بگیر راهنماییت کنم منم اینطور بود09132381696

      علی بخشی
  8. سلام هدست من کالکسی بادز هست یکی از هدست ها تو شارژ چراغش روشن نمیشه و شارژ نمیشه مشکلش چی میتونه باشه

    علی باقری
  9. سلام ببخشید هندزفری من وقتی به شارژ میزنم اوکی ولی بعد که ایرپادها رو داخل کیس میزارم شارژ نمیشن
    یعنی کیسم شارژ کامل اما ایرپادها رو میزارم شارژ نمیکنه مجبورم از شارژر استفاده کنم
    الان مشکلش چیه دقیقا؟

    ئه‌وین
    1. دقیقا

  10. سلام، هندزفری من از برند baseus، کیس سالم و فول شارژه، گوشی چپ کامل شارژ میشه اما گوشی راست وقتی میذارمش ت بیس هیچ علائم حیاتی نشون نمیده. فلزش رو هم با الکل تمیز کردم. فایده‌ای نداشت. مشکلش چیه؟

    شبنم ربیعی
  11. سلام من داخل هندزفری رو نگاه کردم یک چاقو به برد هنذفری می‌زارم شارژ می‌کنه چطوری باید تعمیر کنم

    امیر حسین
  12. سلام من هنذفریم شارژ نمیکنه باز کردم روی قطعه c7 چاقو میزارم شارژ می‌کنه ولی برد هنذفری داغ می‌کنه و باطری کم کم آب میشه شما میدونید مشکل چیه

    امیر حسین
  13. شلام
    من هدفنم شارژ نمیشه بردمش تعمیر گاه گفتن چرا
    غش سوخته اونجا شارژ میشد یه دستگاه بود که نشون میداد داره شارژ میشه اما الان که آوردم خونه باز شارژ نمیشه بعد چند روز تو شارژ هم بود باز روشن نمیشد چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24