انواع شارژر گوشی

آشنایی با انواع شارژر گوشی پیام بگذارید

شارژر گوشی جزو لوازم جانبی بسیار مهمی است که کلیه گوشی‌های همراه از این وسیله بهره‌مند هستند؛ یعنی به طور قطع داخل جعبه موبایل یک شارژر اصلی مخصوص شارژ کردن گوشی وجود دارد که به آسانی از طریق آن می‌توانید موبایل خود را شارژ کنید. شارژرهای موبایل به چند مدل مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که هر فردی می‌تواند متناسب با شرایط و نوع گوشی خود از  آن استفاده ‌کند؛ به همین دلیل امروز تصمیم گرفتیم درباره این موضوع، یعنی « انواع شارژر گوشی» صحبت کنیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما و کادر مجرب جی اس کالا باشید.

از بین انواع شارژر گوشی کدامیک را بخریم؟

شارژر گوشی
شارژرهای باکیفیت و اصل را برای موبایلتان خریداری کنید.

زمانی که تصمیم دارید از بین انواع شارژر موبایل یکی را انتخاب و خریداری کنید؛ نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که حتما شارژری را بخرید که با گوشی موبایلتان سازگاری داشته باشد؛ یعنی صرفا مشخصات ظاهری محصول را مدنظر قرار ندهید؛ بلکه به برند، مشخصات درج شده روی جعبه محصول و از همه مهم‌تر فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید نیز دقت داشته باشید؛ برای جلوگیری از بروز مشکلاتی از قبیل فیک بودن شارژر موبایل سامسونگ و بقیه برندها، پیشنهاد می‌کنیم فروشگاه جی اس کالا را برای خرید انتخاب کنید؛ همچنین به مقاله تشخیص شارژر اصلی سامسونگ نیز مراجعه فرمایید تا پس از آشنایی کامل با نکات کاربردی آن، خرید خوبی را تجربه کنید.

خرید شارژر

برای اینکه از سازگار بودن شارژر موبایل اطمینان کسب کنید، بهتر است شارژرهای اصلی که توسط کمپانی سازنده موبایلتان طراحی و تولید می‌شوند را برای خرید انتخاب کنید؛ پس از اینکه شارژر مناسب و سازگار خود را پیدا کردید، حال برحسب وضعیت و نیاز خود یکی از انواع شارژر سامسونگ را خریداری کنید؛ البته نکته‌ای که در هنگام خرید شارژر حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید، این است که شارژری که خریداری می‌کنید، باید مجهز به تراشه IC و تکنولوژی از این قبیل موارد باشد تا در مقابل افزایش دما از خود محافظت نشان دهد.

همچنین بخوانید:آموزش تعمیر شارژر موبایل سامسونگ

شارژرهای دیواری

شارژر دیواری موبایل
شارژرهای دیواری از طریق برق شهری گوشی را شارژ می‌کنند.

شارژهای دیواری یکی از انواع شارژر موبایل است که جزو پرکاربردترین مدل شارژر محسوب می‌شود. این نوع شارژر به دیوار متصل می‌شود و از طریق اتصال به پریز برق و استفاده از برق شهری، گوشی موبایلتان را شارژ می‌کند؛ شارژر دیواری همچنین از سوکت USB برخوردار است که با کمک آن به درگاه شارژ گوشی وصل می‌شود.

شارژرهای رومیزی یا پدهای شارژ (ایستگاه داک تلفن همراه)

شارژر رومیزی گوشی
پدهای شارژ انتخاب بسیار خوبی برای محل کار شما هستند.

اگر جزو افرادی هستید که بیشتر اوقات خود را در اداره و شرکت صرف می‌کنید، پیشنهاد ما به شما ایستگاه داک است؛ این نوع شارژها انتخاب بسیار ایده‌آلی برای شارژ کردن تلفن همراه در مکان‌هایی مانند شرکت و اداره هستند؛ ویژگی منحصر به فرد این نوع شارژها این است که در هنگام استفاده از آن، نیازی به کابل و سیم وجود ندارد؛ بلکه کافی است گوشی خود را از طریق پورت شارژر به گوشی متصل کنید. پدهای شارژر یا ایستگاه داک به‌طور دائم به برق متصل هستند؛ بنابراین برای شارژ کردن گوشی خود نیازی به پیدا کردن پریز برق ندارید؛ همچنین در زمان استفاده از این نوع شارژها به راحتی می‌توانید از گوشی خود نیز استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در هنگام خرید آن، پدهای شارژر چند پورتی را انتخاب کنید تا از طریق آن بتوانید به‌ صورت همزمان چند دستگاه موبایل را شارژ کنید؛ همچنین شایان ذکر است که بدانید اکثر این شارژها مجهز به اسپیکرهای باکیفیت هستند تا از پخش موسیقی لذت ببرید.

همچنین بخوانید: قوی ترین باتری گوشی ها را بشناسید

استفاده از شارژرهای خورشیدی

شارژر خورشیدی
شارژرهای خورشیدی از طریق جذب نور خورشید کار می‌کنند.

شارژرهای خورشیدی از یک سلول خورشیدی کوچک درست شدند که به راحتی می‌توانید آن را حمل کنید؛ این نوع شارژرها به آسانی نور خورشید را جذب می‌کنند و از طریق آن قابلیت شارژ گوشی را فراهم می‌کنند؛ البته در نظر داشته باشید که قابلیت این نوع شارژرها با یکدیگر بسیار متفاوت است؛ بنابراین باید برحسب نیاز خود یکی از مدل‌های این نوع شارژرهای خورشیدی را خریداری کنید.

شارژرهای خورشیدی معمولا از چند درگاه USB برخوردار هستند که با کمک آن چندین دستگاه گوشی یا تبلت را می‌توانید شارژ کنید؛ البته مشکلی که در رابطه با استفاده از این نوع شارژرهای همراه وجود دارد، این است که برای کارایی، نیازمند نور خورشید هستند.

شارژهای فندکی

شارژر فندکی
از شارژرهای فندکی در انواع وسایل نقلیه استفاده می‌شود.

شارژرهای فندکی برای افرادی که بیشتر تایم خود را در حال رفت و آمد و استفاده از وسایل نقلیه هستند، گزینه مناسبی است؛ این نوع شارژرها را باید به فندک سیگار ماشین متصل کنید تا پس از برقراری جریان برق 12 ولتی، گوشی خود را شارژ کنید.

شارژرهای فندکی معمولا در قایق نیز قابل استفاده هستند؛ همچنین می‌توانید آن را به آداپتور نیز متصل کنید و از طریق اتصال به برق، گوشی موبایل خود را شارژ کنید؛ البته ممکن است این نوع شارژرها از قابلیت  usb نیز برخوردار باشند.

شارژرهای باتری خور (پاوربانک ها)

شارژر همراه
پاوربانک‌ها یا شارژرهای باتری خور یکی دیگر از انواع شارژر گوشی هستند.

شارژرهای باتری خور یکی دیگر از انواع شارژر موبایل است که در هر مکان و زمانی می‌توانید از آن استفاده کنید؛ این نوع شارژرها یا باتری خور هستند یا از طریق برق شهری شارژ می‌شوند تا از طریق آن باتری موبایل را شارژ کنید.

شارژرهای سلول سوختی

شارژرهای سلول سوختی
شارژرهای سلول سوختی از طریق سوخت کار می‌کنند.

شارژرهای سلول سوختی یکی دیگر از انواع شارژر گوشی هستند که با تکنولوژی سلول سوختی کار می‌کنند؛ برای استفاده از این نوع شارژها باید از مایع متناسب آن (سوخت) استفاده کنید؛ البته شارژرهای سلول سوختی به آسانی قابل دسترس نیستند؛ همچنین تعویض سلول‌های آن نیز پروسه دشواری است؛ اما مزیت خوب آن این است که چندین بار می‌توانید با آن گوشی خود را شارژ کنید.

نکته: این شارژرها اندازه بسیار کوچکی دارند و از امنیت بسیار زیادی نیز برخوردار هستند؛ بنابراین به راحتی می‌توانید از آن در هر مکانی حتی حمل و نقل‌های هوایی نیز استفاده کنید.

شارژرهای دستی گوشی همراه

شارژر دستی
از شارژرهای دستی در مواقع اضطراری استفاده کنید.

استفاده از شارژرهای دستی را به صورت معمول پیشنهاد نمی‌کنیم؛ اما در مواردی که به پریز برق دسترسی ندارید، استفاده از آن بسیار منطقی است. این شارژرها دارای یک میله هستند که با چرخاندن آن الکتریسته تولید می‌کنند سپس از جریان الکتریسته می‌توانید برای شارژ کردن گوشی استفاده کنید؛ البته این شارژرها توانایی شارژ کامل گوشی شما را ندارند و فقط به اندازه‌ای که بتوانید یک تماس ضروری بگیرید، گوشی شما را شارژ می‌کنند.

ویژگی منحصر به فرد شارژرهای دستی این است که وزن بسیار سبکی دارند به همین دلیل به آسانی قابل حمل هستند؛ همچنین اکثر مدل‌های این نوع شارژر در برابر آب نیز مقاومت می‌کنند.

همچنین بخوانید: روش صحیح شارژ باتری موبایل

انواع شارژر گوشی را از چه فروشگاهی خریداری کنیم؟

شما عزیزان می‌توانید انواع شارژر سامسونگ و بقیه برندهای مختلف را از فروشگاه تخصصی جی اس کالا خریداری کنید؛ ما در مرکز فروش جی اس کالا انواع لوازم جانبی اورجینال سازگار با برندهای مختلف جهانی را در اختیار شما خریداران محترم قرار می‌دهیم؛ همچنین ویژگی که شایان ذکر است، این است که کلیه محصولات ما در جی اس کالا دارای اصالت کالا هستند و با معقول‌ترین قیمت عرضه می‌گردند؛ برای اطلاعات بیشتر از ویژگی‌های دقیق انواع شارژرها توصیه می‌کنیم به صفحه محصولات ما در جی اس کالا مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24