باتری موبایل

روش صحیح شارژ باتری موبایل + نکات کاربردی 2

 

موبایل یکی از وسایل ارتباطی است که قسمت اعظمی از زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و در طول روز چندین مرتبه از این وسیله ارتباطی استفاده می‌کنیم. با توجه به استفاده بسیار زیاد ما از این وسیله، بدیهی است که مصرف باتری گوشی هم بالا باشد؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به موبایل، یعنی روش صحیح شارژ باتری موبایل را با شما بررسی کنیم. حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که سراغ گوشی خود بروید و متوجه شوید که شارژ باتری گوشی شما بسیار کم بوده و در حال خاموش شدن است، در آن لحظه چه احساسی دارید؟ حتما نگران این هستید که نتوانید از گوشی خود استفاده کنید و صفحه گوشی خاموش شود. ممکن است تصمیم بگیرید گوشی را برای مدت کمی به شارژر متصل کنید، ولی نه، کمی صبر کنید! ما به شما می‌گوییم که نحوه صحیح شارژ گوشی به چه شکل است.

نکات کلیدی و موثر در نحوه صحیح شارژ باتری موبایل

بهترین زمان برای شارژ باتری موبایل

 

چگونگی روش شارژ باتری گوشی
بهترین زمان برای شارژ کردن باتری موبایل زمانی است که ظرفیت باتری بین 30% الی 40% است.

بهترین زمان شارژ موبایل که برای اتصال به شارژر می‌توانید انتخاب کنید؛ زمانی است که باتری گوشی 30 الی 40% ظرفیت دارد. اجازه ندهید زمانی که گوشی به طور کامل خاموش شد آن را به شارژر وصل کنید؛ این امر طی مرور زمان باعث خرابی باتری موبایل می‌شود.

مدیریت زمان در هنگام اتصال باتری به شارژر

روش درست شارژ گوشی
باتری‌های لیتیومی را نباید 100% شارژ کنید.

همانطوری که در مقاله شارژ اولیه گوشی جدید خدمت شما گفتیم، نسل جدید باتری‌های لیتیومی نیازی ندارند که به طور کامل و 100% شارژ شوند؛ پس برای اینکه فراموش نکنید که باتری را از شارژر جدا کنید، بهتر است شب‌ها گوشی را به شارژر متصل نکنید.

در استفاده از پاوربانک‌ها زیاده‌روی نکنید

شارژ کردن گوشی با پاور بانک
از استفاده بیش از حد پاوربانک خودداری کنید.

پاوربانک‌ها وسیله کاربردی بسیار خوبی هستند که در مواقع اضطراری مشکل خالی بودن باتری گوشی را برطرف می‌کنند. ولی در کنار این مزیت، بهتر است در استفاده از پاوربانک‌ها زیاده‌روی نکنید؛ چون باعث داغ شدن بیش از اندازه گوشی می‌شوند. بنابراین فقط در زمان‌های لازم از این وسیله کاربردی استفاده کنید.

همچنین بخوانید: اطلاعات جامع درباره انتخاب و خرید بهترین پاوربانک

شارژ کردن باتری به مقدار کم

خراب شدن باتری گوشی
باتری گوشی را به صورت کوتاه شارژ کنید.

در سال‌های گذشته تصور می‌شد که شارژ کردن مکرر گوشی به صورت کوتاه، مضر است و عمر باتری را کم می‌کند. این تصور در مورد باتری‌های نسل قدیم تا حدی صحیح بود، اما امروزه بنابر تحقیقات صورت گرفته از منابع معتبری همچون سایت batteryuniversity به این نتیجه رسیدند که پر کردن باتری گوشی به صورت جزئی، یک روش صحیح شارژ کردن گوشی است.

همچنین بخوانید: قوی ترین باتری گوشی ها را بشناسید

آشنایی با طریقه شارژ گوشی سامسونگ و آیفون

 

اپل و سامسونگ جز کمپانی‌ها تولیدکننده گوشی هستند که طرفداران زیادی هم دارند.

گوشی سامسونگ و آیفون جزء برندهای مطرح جهانی هستند که طرفداران زیادی را در سطح جهان به خود اختصاص دادند؛ به همین دلیل هم اغلب سوالاتی که کاربران از ما می‌پرسند، به شرح زیر است.

  • نحوه صحیح شارژ آیفون به چه صورت است؟
  • بهترین روش شارژ سامسونگ چیست؟

نگران نباشید ما در این مقاله پاسخ سوال شما را می‌دهیم.

گوشی موبایل را از پریز جدا کنید

راه های مراقبت از باتری گوشی
قبل از پر شدن باتری، گوشی را از پریز برق جدا کنید.

نحوه شارژ گوشی به این صورت است که از ساعت گوشی یا اپلیکیشن‌هایی که پر شدن باتری گوشی را اطلاع می‌دهند، استفاده کنید تا پس از پر شدن باتری، گوشی را از شارژر جدا کنید. البته نسل جدید باتری‌های گوشی، اتصال شارژر را پس از پر شدن باتری قطع می‌کنند ولی باز هم برای اطمینان بیشتر، بهتر است آن را از برق جدا کنید.

باتری گوشی را به صورت نصفه پر کنید

استفاده صحیح از باتری گوشی
هر زمان که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید به شارژر متصل کنید.

روش صحیح شارژ گوشی به این صورت است که گوشی خود را زمانی که نیازی به استفاده از آن ندارید شارژ کنید. به این صورت باتری گوشی شما سالم می‌ماند و مدت‌های طولانی نیازی به تعویض باتری ندارید.

از شارژر مختص گوشی خود استفاده کنید

عمر مفید باتری گوشی
از شارژر اصلی گوشی خود، برای پر کردن باتری استفاده کنید.

هر گوشی که تولید می‌شود متناسب با نوع باتری و سایر اجزا تشکیل‌دهنده گوشی، یک شارژر هم در کنار آن تولید و طراحی می‌شود؛ پس تا زمانی که از شارژر اورجینال گوشی استفاده می‌کنید جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. ولی اگر تصمیم دارید از شارژرهای قوی یا فست شارژر استفاده کنید که باتری گوشی شما سریع‌تر شارژ شود، این یک تصمیم غیر منطقی است! البته این موضوع در رابطه با شارژرهایی که برای باتری گوشی ضعیف هستند هم صادق است. استفاده از این نوع شارژرها باعث آسیب‌رسانی به باتری گوشی می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم شارژر مناسب گوشی خود را از جی اس کالا خریداری کنید تا این مشکل برای شما ایجاد نشود.

دما محیط

یکی از اصول تاثیرگذار در نحوه صحیح شارژ موبایل، درآوردن قاب گوشی در هنگام شارژ کردن باتری است. گرما از عواملی است که باعث آسیب رسانی به باتری موبایل می‌شود؛ بنابراین بهتر است گوشی را بدون قاب به شارژر متصل کنید. پیشنهاد می‌کنیم گوشی را در محیطی که خنک است به شارژر وصل کنید.

در زمان شارژ کردن از گوشی استفاده نکنید

طریقه صحیح شارژ گوشی به این صورت است که هنگام شارژ کردن گوشی، از آن استفاده نکنید و برنامه‌های خود را ببندید. یکی از روش‌های بسیار مخرب که باتری گوشی شما را از بین می‌برد این است که در هنگام شارژ کردن باتری، از گوشی استفاده کنید.

گوشی‌ را برای مدت طولانی بدون شارژ خاموش نکنید

گوشی‌های سامسونگ و آیفون اگر برای مدت طولانی خاموش باشند، باید هر چند وقت یکبار این گوشی‌ها روشن کرده و به صورت نصفه شارژ کنید. اگر گوشی را بدون شارژ برای مدت طولانی رها کنید، ممکن است زمانی که گوشی را روشن می‌کنید؛ دیگر قابلیت شارژ کردن را نداشته باشد پس بهتر است تا نصفه آن را شارژ کنید.

 

بهترین زمان شارژ باتری کامل موبایل چه زمانی است؟

شارژ شدن صحیح باتری گوشی سامسونگ
باتری گوشی را هر 2 ماه یک‌بار به صورت 100% شارژ کنید.

بهترین زمان شارژ باتری موبایل به صورت کامل (میزان شارژ 100%) زمانی است که باتری موبایل تمام شده و خاموش شود. البته هر دو ماه یکبار بهتر است این اتفاق تکرار شود؛ در غیر این صورت همیشه گوشی را قبل از اینکه به صورت 100% پر شود، باید جدا کنید.

 

وقتی گوشی شارژ دارد مجدد آن را شارژ نکنید

چه کار کنیم تا باتری موبایل خراب نشود
هر زمانی که نیاز داشتید باتری گوشی را به شارژر وصل کنید.

در این بین افرادی وجود دارند که بر حسب عادت، گوشی خود را همیشه به شارژر متصل می‌کنند؛ اگر شما هم جز این افراد هستید، هر چه سریع‌تر این عمل را ترک کنید. روش صحیح شارژ باتری موبایل به صورت اصولی این است که هر زمان که نیاز بود گوشی را به شارژر وصل کنید.

 از کابل و شارژر اصلی استفاده کنید

چگونه عمر باتری گوشی را افزایش دهیم
از شارژر و کابل‌های غیر اورجینال برای شارژ کردن باتری استفاده نکنید.

استفاده کردن از شارژر و کابل‌های فیک و غیر استاندارد باعث می‌شود مدت زمان بیشتری را صرف شارژ کردن باتری کنید و بیش از ظرفیت باتری از آن کار بکشید؛ پس از شارژر و کابل فیک استفاده نکنید.

وسایل جانبی را از گوشی جدا کنید

یک روش صحیح شارژ باتری موبایل این است که کلیه وسایل جانبی مانند هندزفری یا هر نوع کابل و اتصالی را از گوشی همراه خود جدا کنید.

برای شارژ کردن گوشی از لپ تاپ استفاده نکنید

نحوه درست شارژ کردن باتری موبایل
باتری گوشی خود را با لپ‌تاپ شارژ نکنید.

اگر تصمیم دارید گوشی خود را به لپ تاپ وصل کنید تا به وسیله آن کمی شارژ شود، از انجام این کار خودداری کنید. ولتاژی که از طریق لپ تاپ به گوشی شما می‌رسد بسیار ضعیف است؛ بنابراین باتری گوشی شما خراب می‌شود.

باتری گوشی خود را بین 40% تا 75% نگه دارید

بهترین عملکرد گوشی زمانی است که شارژ باتری بین 45 تا 75 درصد است، سعی کنید همیشه باتری گوشی خود را در این بازه نگه دارید.

از شارژر وایرلس استفاده نکنید

نحوه درست شارژ باتری گوشی
اگر گوشی شما متناسب با شارژر وایرلس طراحی نشده، از آن برای شارژ کردن باتری گوشی استفاده نکنید.

اگر گوشی شما جز آن دسته از گوشی‌های لوکسی است که شارژر وایرلس مخصوص به خود را دارد، استفاده از این نوع شارژرها برای شما مانعی ندارد. اما روی سخن ما با آن دسته از عزیزانی است که گوشی آن‌ها متناسب با این نوع وسیله جانبی طراحی نشده و بر اثر استفاده از آن دچار آسیب به باتری دستگاه خود می‌شوند. راه های افزایش طول عمر باتری گوشی را در این مقاله خدمت تان توضیح دادیم.

اگر تمام نکاتی که خدمت شما گفتیم را رعایت کنید، عمر باتری گوشی شما افزایش می‌یابد و مدت زمان زیادی می‌توانید از باتری آن استفاده کنید. اما اگر باتری گوشی سامسونگ، آیفون و هواوی شما کیفیت روزهای سابق را ندارد، نگران نباشید، همین حالا از صفحه محصولات جی اس کالا باتری گوشی خود را خریداری کنید.

یک نظر

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] مقاله قبلی سعی کردیم به شما آموزش دهیم که روش صحیح شارژ باتری موبایل چیست که به کمک آن، باتری گوشی شما سالم بماند و مدت‌های […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24