راهکارهایی برای افزایش عمر باتری گوشی

راهکارهایی برای افزایش عمر باتری گوشی پیام بگذارید

با پیشرفت علم و فناوری و با اضافه شدن قابلیت‌های جدید به تلفن‌های همراه، از قبیل دوربین‌های قوی‌تر، پردازنده سریع‌تر به‌منظور اجرای روان‌تر بازی‌ها و همچنین صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت باعث شده است تا باتری گوشی در مدت‌زمان کوتاهی تخلیه شود. علیرغم اینکه شرکت‌های سازنده با تولید پردازنده و صفحه‌نمایش کم‌مصرف و اضافه کردن باتری‌های قدرتمند و بزرگ سعی در رفع این نقطه‌ضعف دارند،اما هنوز هم ناکام مانده‌اند.

در این مقاله که توسط وب سایت جی اس کالا برای شما عزیزان تهیه شده به بررسی افزایش عمر باتری گوشی پرداخته‌ شده‌است.

عوامل تاثیر گذار در دوام باتری گوشی

باتری‌های لیتیوم یونی که در اکثر تلفن‌های هوشمند استفاده می‌شود، یک باتری بسیار حساس بوده که در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شود. در این میان عواملی وجود دارد که بر دوام باتری گوشی تأثیر می‌گذارند و عمر آن را کاهش می‌دهد.

در ادامه عواملی را خدمت شما شرح خواهیم داد تا با رعایت آن‌ها می‌توانید شاهد افزایش عمر باتری گوشی خود باشید.

همچنین بخوانید: تست باتری گوشی چگونه انجام می‌شود؟

دما:

از گرما می‌توان به‌عنوان قاتل باتری‌ها یاد کرد. هنگامی‌که تلفن همراه در معرض گرما قرار گیرد، جنبش مولکولی مواد سازنده باتری افزایش یافته و منجر به داغ شدن آن خواهد شد؛ این اتفاق سبب می‌شود تا ناگهان متوجه شویم که درصد باتری گوشی ما به طرز غیرطبیعی در حال کاهش است، در نتیجه بهتر است تا تلفن همراه را همیشه در دمای مناسب قرار دهیم و از قرارگیری آن در معرض تابش نور خورشید به‌ویژه در تابستان جلوگیری کنیم.

رطوبت:

یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش‌دهنده عمر باتری تلفن‌های همراه رطوبت است؛ زیرا رطوبت از طریق منافذ ریز باتری وارد آن شده و باعث اکسیده شدن سلول‌های باتری می‌شود و درنتیجه عمر باتری گوشی‌های هوشمند به‌طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد. رطوبت منجر می‌شود تا باتری نشت کرده یا دچار باد کردگی شود؛ بنابراین با این تفاسیر به‌منظور افزایش عمر باتری گوشی اندروید و همچنین افزایش عمر باتری گوشی آیفون بهتر است تا همواره آن‌ها را در محیط‌های خشک نگه‌داری نماییم.

ضربه:

همان‌گونه که می‌دانید باتری‌ها بسیار حساس هستند و باید به‌خوبی از آن‌ها مراقبت شود؛ اما گاهی اوقات ورود ضربه مستقیم به باتری باعث می‌شود تا تغییر شکل پیدا کند و نظم سلولی خود را از دست بدهد. ضربه منجر می‌شود تا باتری بادکرده و دیگر قابل‌استفاده نباشد.

درصورتی‌که به تلفن همراه شما ضربه وارد شد و متوجه شدید که باتری آن دچار تغییر شکل شده است، باید دقت داشته باشید که به‌منظور جلوگیری از انفجار و آسیب لازم است تا در اسرع وقت نسبت به تعویض باتری تلفن همراه خود اقدام نمایید.

شوک:

هنگامی‌که از شوک حرف می‌زنیم، یعنی به طور ناگهانی جریان برق قوی وارد گوشی ما شود. این اتفاق هنگامی رخ می‌دهد که از شارژرهای غیراستاندارد استفاده کنیم، یا اینکه شارژری را به تلفن همراه خود متصل کنیم که بیش‌ازحد قدرتمند باشد که این دلایل منجر به آسیب شدید و درنتیجه کاهش طول عمر باتری تلفن همراه خواهد شد.

لازم به ذکر است که جریان ضعیف نیز منجر به آسیب رسیدن با باتری شما خواهد شد پس بهتر است تا هر گوشی هوشمند را با شارژر مخصوص به خود شارژ نمایید تا دوام و افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون یا اندروید را شاهد باشیم.

راه‌های افزایش عمر باتری گوشی‌های موبایل

در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان ما در وب‌سایت جی اس کالا برای شما عزیزان محیا شده است به بررسی راهکارهایی برای افزایش طول عمر گوشی‌های آیفون و اندروید خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون

در ادامه راهکارهایی جهت تقویت باتری گوشی آیفون ارائه می‌شود.

افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون

مشاهده برنامه‌های در حال پردازش:

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا مصرف باتری گوشی‌های آیفون افزایش یابد، برنامه‌هایی است که در پس‌زمینه در حال اجرا هستند یا وجود برنامه‌هایی که در مدت‌زمان مصرف باعث مصرف شدید باتری تلفن همراه شما خواهد شد؛ به همین منظور شرکت اپل در قسمت تنظیمات-باتری فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که در 24 ساعت گذشته بیشترین مصرف باتری را داشته‌اند را برای شما محیا کرده است.

شما به‌راحتی می‌توانید از این قسمت برنامه‌هایی که به نظر شما مصرف بالایی دارند و شما نیازی به آن‌ها ندارید را متوقف نمایید. این کار در ادامه سبب می‌شود تا باتری شما دیرتر تمام‌شده و در اصطلاح تقویت باتری آیفون رخ دهد.

کاهش نور صفحه:

به دلیل اینکه گوشی‌های امروزی از صفحه‌نمایش بزرگ و باکیفیت برخوردار هستند، مصرف باتری در آن‌ها بسیار بیشتر از گوشی‌های قدیمی است. با افزایش نور گوشی در آیفون سبب می‌شود تا رنگ‌ها شفاف‌تر و واضح‌تر و با نور بیشتری به چشم ما برسد. این عمل منجر به کاهش طول عمر باتری خواهد شد و در کمترین زمان ممکن باتری شما تخلیه می‌شود؛ پس بهتر است نور صفحه‌نمایش را در حالت خودکار قرار دهیم تا بر اساس شرایط روشنایی محیط، تنظیم نور صفحه را انجام دهد.

استفاده از حالت LOW POWER MODE:

در آیفون قابلیتی اضافه شده است که شما با استفاده از آن می‌توانید تنظیمات گوشی خود را در حالت اضطراری قرار داده تا مصرف باتری آن به‌طور قابل توجه‌ای کاهش یابد. فعال‌سازی این حالت منجر می‌شود تا همگام سازی‌ها که به‌صورت خودکار انجام می‌شدند، متوقف شوند یا اینکه برخی از جلوه‌های تصویری خاموش شوند که این کار سبب تقویت باتری آیفون خواهد شد. برای فعال‌سازی این قابلیت مسیر Settings > Battery را دنبال نمایید.

افزایش طول عمر باتری گوشی اندروید

در قسمت بالا، موضوعاتی در رابطه با افزایش طول عمر باتری گوشی آیفون ذکر شد که برای گوشی‌های اندروید هم صادق است؛ اما در ادامه توضیحات جامعی را در رابطه با گوشی‌های اندروید نیز خواهیم گفت.

افزایش طول عمر باتری گوشی اندروید

خاموش کردن صدا و ویبره صفحه کلید:

برخی از افراد علاقه دارند تا صفحه‌کلید یا کیبورد تلفن همراهشان هنگام ضربه زدن و تایپ کردن، همراه با صدا و ویبره باشد. لازم است خدمتتان عرض کنیم که این قابلیت باتری زیادی را مصرف می‌کند، به همین منظور بهتر است تا حداقل ویبره را خاموش کنید تا طول عمر باتری گوشی هوشمند شما افزایش یابد.

پاک کردن اکانت‌های غیر قابل استفاده:

در برخی از موارد فروشندگان و تعمیرکاران تلفن همراه گزارش داده‌اند که افرادی برای مشکلات باتری و افزایش طول عمر باتری گوشی اندروید به آن‌ها مراجعه کرده‌اند که دارای دو یا چند اکانت گوگل یا همان جی میل بوده‌اند. داشتن چند اکانت منجر می‌شود تا تلفن همراه برای همگام‌سازی اطلاعات با آن‌ها تلاش کند که این امر منجر به کاهش طول عمر باتری گوشی خواهد شد. به همین منظور بهتر است که اکانت‌هایی را که استفاده نمی‌کنیم را پاک نماییم. انجام این کار منجر به تقویت باتری اندروید خواهد شد.

کاهش مدت زمان خواب رفتن صفحه نمایش:

هر بار که صفحه تلفن همراه را روشن می‌کنید، حتی پس از اتمام کارتان با گوشی ممکن است فراموش کنید که دکمه پاور را فشار دهید تا صفحه خاموش شود، بنابراین بهتر است که مدت زمان خواب رفتن صفحه نمایش را از قسمت Settings > Display > Advanced > Sleep کاهش دهید.

همچنین بخوانید: علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ چیست؟

سخن آخر

در این مقاله در توسط کارشناسان مجرب جی اس کالا برای شما عزیزان علاقه‌مند به حوزه تکنولوژی و فناوری محیا شده بود، به بررسی عوامل تأثیرگذار در باتری تلفن همراه پرداختیم و شما را با راه‌های افزایش عمر باتری گوشی و تقویت باتری گوشی پرداختیم. شما با این چند روش ساده می‌توانید به طرز چشمگیری افزایش طول عمر باتری تلفن همراه خود را شاهد باشید و از کار با گوشی هوشمند نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24