بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدا

بهترین میکروفون‌ها برای ضبط صدا 1

میکروفون وسیله‌ای است که ارتعاشات صوتی که توسط انسان یا دستگاه تولید می‌شود را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند. قبل از اینکه برای خرید میکروفون به وب‌سایت یا مغازه مراجعه کنیم، لازم است تا نوع و رابط کاربری خود را از این محصولات در نظر داشته باشیم و بدانیم به چه منظور قرار است از آن استفاده نماییم؛ زیرا میکروفون‌ها برای انجام کارهای مختلف در مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند تا بتوانید بهترین تجربه را از میکروفون داشته باشیم.

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در وب‌سایت جی اس کالا برای شما عزیزان محیا کرده‌اند به بررسی انواع مختلف و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از هندزفری به عنوان میکروفون در کامپیوتر و لپ تاپ به مقاله جامعی که در مورد آن نوشته شده است، مراجعه کنید.

آشنایی با انواع میکروفون

قبل از اینکه به معرفی ویژگی‌های میکروفون‌ها برای مصارف گوناگون بپردازیم، لازم است شمارا با برخی از معروف‌ترین میکروفون‌ها آشنا کرده و توضیحاتی را در این خصوص خدمت شما کاربران گرامی، ارائه دهیم. هر شخصی که از برای رابط کاربری‌های متفاوت از میکروفون استفاده می‌کند، لازم است تا با چهار مدل اصلی میکروفون آشنایی بیشتری پیدا کند تا بتواند هنگام ضبط صدا، بهترین تجربه را داشته باشد.

میکروفون ضبط صدا و اجرا انواع مختلفی دارد که چهار مدل داینامیک، کاندنسر، ریبون و یقه‌ای از معروف‌ترین انواع ‌آن هستند.

  1. میکروفون‌های داینامیک:

میکروفون‌های داینامیک یا پویا را می‌توان یکی از معروف‌ترین میکروفون‌ها نام برد. میکروفون داینامیک به علت قابلیت شخصی‌سازی و دوام بالا، معمولا برای استفاده برای اجراهای لایو و استیج ها استفاده می‌شود. لازم است بدانید که به این‌گونه از میکروفون‌ها “میکروفون‌های سیم پیچ متحرک” نیز گفته می‌شود. میکروفون‌های داینامیک حاوی یک سیم‌پیچ هستند که هم‌زمان با یک پرده مغناطیسی که وسط آن تعبیه شده‌است، حرکت می‌کنند تا صدا را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. این نوع از میکروفون‌ها نسبت به دیگر انواع، از مقاومت بالاتری برخوردار هستند و در اثر ضربه‌های ضعیف آسیبی نمی‌بینند. چیزی که این نوع از میکروفون را بسیار معروف کرده است، قیمت بسیار مناسب و اقتصادی آن‌ است.

میکروفون داینامیک

  1. میکروفون‌های کاندنسر:

این نوع از میکروفون برخلاف میکروفون‌های داینامیک به دلیل استفاده از کپسول به‌جای سیم پیچ در درون آن‌ها از حساسیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. میکروفون ضبط صدا کاندسنر نقاط ضعفی هم دارد و آن‌هم این است که برخلاف میکروفون‌های داینامیک بسیار حساس به ضربه بوده و از برچسب قیمت بالاتری برخوردار هستند. ازاین‌گونه میکروفون‌ها برای ضبط صدا گیتار و طبل در استودیو‌های موسیقی استفاده می‌شود و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

باید دقت داشته باشید به علت حساس بودن در دریافت فرکانس‌های صوتی، بهتر است از این نوع میکروفون برای ضبط صداهای نرم و ظریف مورد استفاده قرار گیرد و به همین علت استفاده از ضبط برای این میکروفون‌ها بهتر است در محیط‌های آکوستیک انجام شود تاصدای محیط کمتری توسط میکروفون ضبط شود.

میکروفون کاندنسر

  1. میکروفون ریبون:

این نوع از میکروفون‌ها سالیان سال است که تولید می‌شوند و حدود 50 سال پیش از تولید میکروفون‌های داینامیک و کاندنسر از این میکروفون استفاده می‌شد. به دلیل اینکه در درون این میکروفون‌ها از نوار فلزی خاصی استفاده می‌شود، نسبت به دیگر انواع میکروفون از حساسیت بالاتری برخوردار هستند و بیشتر در استودیوهای موسیقی برای انتقال و ضبط هرچه بهتر نت‌ها کاربرد دارد.

میکروفون ریبون

  1. میکروفون یقه‌ای:

همه ما تا حدودی با میکروفون یقه ‌ای برای ضبط صدا آشنا هستیم و می‌دانیم که این محصول دارای میکروفون کوچکی است که با استفاده از گیره به یقه لباس متصل می‌شود. این نوع از میکروفون‌ها برای ضبط صدا به‌صورت غیرحرفه‌ای به‌منظور استفاده در مناظرات و ضبط صدا در رادیو و تلویزیون کاربرد دارد.

میکروفون یقه ای

ویژگی میکروفون مناسب برای ضبط پادکست

در اوایل دهه 2000 تولید پادکست به دلیل دسترسی آسان‌تر به آن‌ها بسیار محبوب شدند و شما حتماً حداقل یک یا چند بار به پادکست گوش داده‌اید. شاید با خود فکر کنید که ضبط صدا به‌منظور تولید پادکست چیزی نیست که نیازمند میکروفون ضبط پادکست باشید؛ اما باید به شما بگوییم که این طرز فکر اشتباه است؛ زیرا بیشتر افراد، پادکست را در خودرو، سیستم صوتی خانگی یا حتی با استفاده از هدفون گوش می‌دهند که این امر نیازمند ضبط صدایی باکیفیت است.

بهترین و ارزان‌ترین راه برای ضبط پادکست، تهیه میکروفون‌های USB است؛ زیرا شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را به کامپیوتر، لپ‌تاپ، آمپلی‌فایر یا حتی تلفن همراه متصل کرده و با استفاده از آن به ضبط پادکست بپردازید. میکروفون ضبط پادکست USB که مناسب برای انجام این کار هستند نیازی به تنظیمات پیش از آغاز ضبط ندارند و تنها با متصل کردن آن‌ها به سیستمتان به‌راحتی می‌توانید پادکست خود را با بالاترین کیفیت صدا تولید نمایید.

ویژگی میکروفون مناسب برای ضبط پادکست

برای خرید هدفون بی سیم شیائومی به صفحه محصولات مرتبط مراجعه کنید و با خواندن مشخصات هر یک، مناسب‌ترین هدفون بی سیم را خریداری کنید.

ویژگی میکروفون مناسب ضبط موسیقی

پیش از آنکه برای خرید میکروفون ضبط موسیقی اقدام نمایید، لازم است ابتدا سبک موسیقی که علاقه به آن دارید را مشخص کنید؛ اما در کل می‌توان گفت که میکروفون‌های کاندنسر بسیار مناسب برای این کار هستند؛ زیرا شما می‌توانید حساسیت آن‌ها را تغییر داده و صدای ورودی را تنظیم نمایید. میکروفون کاندنسر می‌تواند اکثر سبک‌های موسیقی را در برگرفته و به خوبی صدا را به انرژی الکتریکی تبدیل نماید.

 در کل باید به شما بگوییم که پیش از خرید میکروفون ضبط صدا به‌منظور ضبط موسیقی، بهتر است با متخصصین در رابطه با این موضوع مشورت داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین میکروفون را انتخاب نمایید.

ویژگی میکروفون مناسب ضبط موسیقی

ویژگی میکروفون مناسب برای ضبط بازی و استریم زنده

برخلاف میکروفون‌های معمولی موجود در بازار که فرکانس خاصی را ضبط می‌کنند و بعدها باید شما با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص به حد موردنظر خود برسانید، میکروفون‌های گیمینگ این‌گونه نیستند و به‌صورت اتوماتیک نسبت به ویرایش صدا و رفع نویز اقدام می‌کنند.

میکروفون‌های مخصوص بازی و استریم زنده ویژگی دیگری نیز دارند و آن‌هم این است که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها به‌طور لحظه‌ای افکت‌های صوتی را اضافه نمایید و به‌طور کلی صدای خود را تغییر دهید. در کل به‌منظور ضبط بازی و استریم زنده میکروفون‌ گیمینگ طراحی و ساخته شد که از معروف‌ترین برندها می‌توان به ریزر، لاجیتک و بلو اشاره کرد.

ویژگی میکروفون مناسب برای ضبط بازی و استریم زنده

برای خرید هندزفری هایلو به صفحه محصولات آن مراجعه کنید تا با خواندن مشخصات هر یک، بتوانید مناسب‌ترین را خریداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله به چهار مدل اصلی و پرکاربرد میکروفون‌ها در دنیای ضبط و رکورد کردن اشاره کردیم. فهمیدیم که هرکدام از میکروفون‌ها به‌منظور و هدف خاصی طراحی و تولید شده‌اند به همین منظور لازم است پیش از اقدام برای خرید با مشخصات فنی هرکدام اطلاعات لازم را کسب نمایید.

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] همچنین بخوانید: بهترین میکروفون برای ضبط صدا […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24