خراب شدن باتری ایفون

علت و مشکل زود خالی شدن باتری آیفون 5، 6، 7، 8، 12 ios پیام بگذارید

یکی از متداول‌ترین مشکلات کاربران گوشی‌های آیفون، خالی شدن سریع باتری آیفون 7 ، 6، 6s و … است؛ به همین دلیل امروز می‌خواهیم شما را با نکات و ترفندهای خاصی آشنا کنیم تا با این مشکل روبه‌رو نشوید؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

باتری موبایل را تعویض کنید

در بیشتر مواقع علت زود خالی شدن باتری ایفون 5s خراب شدن باتری است؛ در حقیقت تمامی باتری‌های لیتیومی با توجه به ماهیت آن به مرور زمان ظرفیت اصلی خود را از دست می‌دهند و این امر موجب می‌شود که باتری موبایل به صورت پی در پی در بازه زمانی بسیار کوتاهی، نیاز به شارژ کردن پیدا کند؛ یعنی عمر باتری موبایل روبه اتمام است؛ البته با انجام مراقبت‌های خاصی می‌توان عمر باتری آیفون را افزایش داد؛ اما این روش‌ها نیز نمی‌توانند به صورت کامل از بروز فرسودگی در باتری موبایل جلوگیری کنند.

در نظر داشته باشید که شما مجبور هستید که هر 1 الی 2 سال یکبار باتری موبایل خود را تعویض کنید؛ زیرا پس از روبه‌رو شدن با این مشکل نمی‌توانید شرایطی ایجاد کنید که وضعیت کارکرد باتری موبایل ثابت باقی بماند؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر بیش از 1 الی 2 سال است که باتری موبایلتان را تعویض نکردید؛ همین حالا از فروشگاه جی اس کالا این محصول را خریداری کنید؛ برای تعویض باتری آیفو،ن حتما از مراکز فروش معتبر، باتری اورجینال موبایلتان را تهیه کنید؛ در غیر این صورت مجددا با مشکلات قبلی و حتی بیشتر مواجه می‌شوید.

از برنامه‌های سنگین استفاده نکنید

خرید باتری اورجینال ایفون

اگر می‌خواهید عمر مفید باتری افزایش یابد و همچنین باتری بتواند مدت زمان بیشتری شارژ نگهداری کند، تا حد امکان از برنامه‌های سنگینی هم‌چون بازی‌های آنلاین که گرافیک بالایی دارند استفاده نکنید؛ هنگامی که از بازی‌ و برنامه‌های سنگین استفاده می‌کنید، هسته‌های پردازشگر گوشی تلفن همراه باید بیشتر از حد استاندارد شروع به فعالیت کنند؛ یعنی فشار بالایی به این هسته‌ها منتقل می‌گردد؛ بنابراین این فشار بالا باعث می‌شود که باتری موبایل سریع‌تر از حد معمول، شارژ خالی کند.

غیرفعال کردن لوکیشین

لوکیشین، قابلیتی است که امروزه تمام گوشی‌های هوشمند از آن برخوردار هستند؛ این سرویس موقعیت مکانی شما را ردیابی می‌کند؛ همچنین بعضی از برنامه‌ها برای فعال شدن نیاز دارند که به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند؛ به طور مثال تصور کنید که می‌خواهید از اپلیکیشن‌هایی نظیر اسنپ استفاده کنید، این اپلیکیشن برای ارائه خدمات به مشتریان نیاز به ردیابی موقعیت کنونی شما دارد.

لوکیشین برای اینکه بتواند در گوشی موبایل فعال شود، باید یکسری اطلاعات را بین سرویس gps و دکل‌های مخابراتی منتقل کند؛ این انتقال اطلاعات باعث زود خالی شدن باتری آیفون می‌شود؛ بنابراین بهتر است در مواقعی که به لوکیشن نیازی ندارید، حتما آن را غیرفعال کنید.

خنک بودن بدنه گوشی موبایل

یکی دیگر از روش‌هایی که از خالی شدن شارژ ایفون جلوگیری می‌کند، خنک نگه داشتن بدنه گوشی است؛ در نگاه اول شاید تصور کنید که گرمای بدنه گوشی هیچ ارتباطی با مشکل خالی شدن باتری آیفون 6 و سایر سری‌های این برند ندارد؛ اما این تصور درست نیست! باتری‌های لیتیومی به نوعی طراحی می‌شوند که اگر تحت گرما قرار بگیرند، مقدار زیادی از شارژ خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین گرم شدن بدنه باتری، باعث خالی شدن باتری موبایل و در نتیجه کوتاه‌تر شدن عمر باتری می‌شود.

توصیه می‌کنم که همیشه بدنه گوشی موبایلتان را خنک نگهدارید تا با این قبیل مشکلات مواجه نشوید؛ به طور مثال بازی نکردن با موبایل و استفاده نکردن از شارژر موبایل هنگامی که بدنه باتری گرم است، جزو مواردی هستند که باعث می‌شود بدنه گوشی موبایل خنک بماند.

نکته: پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ حتما به مقاله‌ای که از قبل برایتان درنظر گرفتیم، مراجعه کنید.

گوشی را به صورت طولانی مدت شارژ نکنید

بسیاری از افراد عادت دارند که گوشی‌های خود را به صورت طولانی مدت به شارژر متصل کنند؛ باید بدانید که این امر کاملا اشتباه است و در طولانی مدت سبب خراب شدن باتری موبایل و در برخی مواقع علت زود شارژ خالی کردن ایفون می‌شود؛ هنگامی که شما باتری موبایلتان را برای مدت طولانی به شارژر متصل می‌کنید، باتری موبایل تحت جریان بیش از اندازه برق قرار می‌گیرد و بخش عظیمی از ظرفیت اصلی خود را از دست می‌دهد؛ این امر به مرور موجب افت عملکرد باتری و در نهایت دلیل زود خالی شدن باتری ایفون می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه گوشی خود را به صورت مداوم و طولانی مدت به شارژر وصل نکنید و همیشه در بازه‌های کوتاه مدت آن را شارژ کنید؛ برخی از افراد تصور می‌کنند که باید منتظر بمانند تا باتری موبایل به صورت کامل خالی شود؛ سپس گوشی را به شارژر متصل کنند؛ اما این تصور درست نیست؛ شما باید در بازه‌های زمانی کوتاه، گوشی خود را به شارژر وصل کنید تا باتری موبایل، کم‌تر تحت فشار ولتاژ برق قرار گیرد.

نکته: شارژر آیفون جزو آن دسته از لوازم جانبی موبایل است که متاسفانه تعداد زیادی از فروشگاه‌های سودجو، نمونه تقلبی این محصول را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید شارژر اورجینال آیفون را دارید، حتما به فروشگاه جی اس کالا اعتماد کنید.

زود خاموش شدن صفحه نمایشگر گوشی

روشن بودن طولانی مدت صفحه نمایشگر گوشی، اصلی‌ترین مشکل خالی شدن باتری در ios 12 است؛ در حقیقت نمایشگر صفحه گوشی یکی از قسمت‌های بسیار مهمی محسوب می‌شود که بیشترین میزان باتری را مصرف می‌کند؛ هر چه صفحه گوشی برای مدت طولانی‌تری روشن باشد، شارژ بیشتری نیز مصرف می‌کند؛ بنابراین اگر مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایشگر گوشی را کاهش دهید، قدرت شارژدهی گوشی نیز بهبود پیدا می‌کند.

بسیاری از افراد عادت دارند صفحه نمایشگر گوشی خود را روشن کنند و حتی در زمان‌هایی که به آن احتیاجی ندارند نیز صفحه موبایل را خاموش نمی‌کنند؛ این امر به مرور زمان باعث آسیبب رساندن به باتری موبایل می‌گردد؛ پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از دکمه پاور، صفحه نمایشگر گوشی را در زمان‌هایی که به آن احتیاج ندارید، خاموش کنید؛ همچنین می‌توانید به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کنید و خاموش شدن خودکار صفحه نمایشگر گوشی را فعال کنید؛ برای مثال تصور کنید که مدت زمان روشن ماندن صفحه گوشی را 30 ثانیه انتخاب کردید؛ بدین ترتیب پس از گذشت 30 ثانیه صفحه نمایشگر گوشی خاموش می‌شود و مصرف شارژ باتری نیز کاهش می‌یابد.

استفاده نکردن از قابلیت Always On Display

باتری اصلی ایفون

قابلیت Always On Display باعث می‌شود که تاریخ، نوتیفیکیشن و زمان روی صفحه نمایشگر گوشی به شما اعلام شود؛ حتی در زمان‌هایی که صفحه گوشی خاموش است؛ البته ناگفته نماند که این قابلیت روی همه گوشی‌های تلفن همراه وجود ندارد؛ شاید به طور کلی این قابلیت جذاب به نظر برسد؛ اما علت زود شارژ خالی کردن ایفون مربوط به فعال بودن این قابلیت است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم حتما قابلیت Always   On Display را غیرفعال کنید.

از عکس و تم‌های سیاه استفاده کنید

پنل‌های نمایشگر AMOLED و OLED به گونه‌ای طراحی شدند که برای نمایش دادن قسمت‌های سیاه رنگی هیچ انرژی مصرف نمی‌کنند؛ در واقع زمانی که چراغ LED در این قسمت‌ها خاموش است، انرژی نیز مصرف نمی‌شود؛ به بیان دیگر اگر از عکس و تم‌های تاریک استفاده شود مصرف شارژ باتری نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا می‌کند؛ البته ناگفته نماند که این ویژگی فقط در گوشی‌هایی که از قابلیت AMOLED و OLED برخوردار هستند، تاثیر گذار است.

گفتنی است که امروزه کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، باتوجه به اهمیت عمر باتری‌ها، سعی می‌کنند حالت دارک را در نرم‌افزارهای خود قرار دهند؛ به طور مثال کمپانی اپل در نسل جدید گوشی‌های خود از Dark Mode استفاده می‌کند و کاربران با فعال‌سازی این گزینه، مصرف باتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهند تا با زود خالی شدن باتری آیفون مواجه نشوند.

از وای فای استفاده کنید

چرا باتری ایفون زود خالی میشه ؟ امروزه تمامی گوشی‌های هوشمند از دو روش اتصال به وای فای و اتصال به دیتای موبایل، می‌توانند به اینترنت متصل شوند؛ در روش اول همان‌طور که از نام آن پیداست، گوشی موبایل به یک شبکه وای فای متصل می‌گردد و همچنین در روش دوم نیز گوشی از طریق اینترنت سیم کارت، امکان استفاده از اینترنت را فراهم می‌کند؛ اما طبق تجربه‌های به دست آمده، مصرف باتری موبایل در زمانی که شما از طریق دیتا به اینترنت متصل می‌شوید، نسبت به زمانی که از وای فای استفاده می‌کنید، بیشتر است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا حد امکان از وای فای برای دسترسی به اینترنت استفاده شود.

نکته: توصیه می‌کنیم پس از اتمام این مطلب حتما به مقاله تشخیص باتری اصلی آیفون، سامسونگ و هوآوری مراجعه کنید تا با نکات مهم در هنگام خرید باتری موبایل آشنا شوید.

فعال‌سازی قابلیت Power Saving

امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند از قابلیت Power Saving بهره‌مند هستند؛ عملکرد این قابلیت به گونه‌ای است که با فعال کردن آن، میزان مصرف باتری به حداقل میزان خود کاهش می‌یابد؛ البته در نظر داشته باشید که فعال کردن این ویژگی باعث ایجاد اختلال در برخی از قسمت‌هایی هم‌چون بلوتوث، وای‌فای، سیم کارت و … می‌شود؛ بنابراین اگر باتری موبایلتان بسیار کم است و می‌خواهید دیرتر خاموش شود، از این قابلیت استفاده کنید.

فعالیت برنامه‌های پس‌زمینه را محدود کنید

گاهی اوقات علت شارژ خالی کردن ایفون این است که برخی از برنامه‌های موجودی که در پس‌زمینه موبایلتان نصب هستند، بدون اطلاع شما شروع به فعالیت می‌کنند و بدین ترتیب مصرف باتری موبایل افزایش می‌یابد؛ به طور قطع هر چه تعداد این برنامه‌ها بیشتر باشد، مصرف باتری نیز بیشتر می‌شود.

به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها

در برخی از مواقع علت زود خالی شدن باتری ایفون 5 مربوط به نسخه‌های قدیمی برنامه‌های گوشی است؛ اپلیکیشن‌های گوشی به نوعی طراحی شدند که باعث مصرف بیشتر باتری موبایل می‌شوند؛ اما کمپانی‌های سازنده این برنامه‌ها همواره در تلاش هستند که با ارائه آپدیت‌های جدید، روند مصرف باتری توسط این اپلیکیشن‌ها بهبود یابد؛ بنابراین همیشه دقت داشته باشید که در صورت ارائه آپدیت‌های جدید، حتما اپلیکیشن‌های موبایل را به‌روزرسانی کنید.

به‌روزرسانی سیستم عامل ios

اگر با مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون 7 مواجه هستید، توصیه می‌کنیم سیستم عامل گوشی موبایلتان را به‌روزرسانی کنید؛ به طور کلی همیشه سعی کنید که سیستم عامل موبایلتان را به‌روز کنید؛ زیرا آپدیت‌هایی که در نسخه‌های جدید ios وجود دارد گاهی اوقات باعث بهبود مصرف باتری موبایل می‌گردد.

آپدیت‌های خودکار را متوقف کنید

سیستم عامل ios به گونه‌ای طراحی شده است که برخی از برنامه‌ها به صورت خودکار آپدیت و نصب می‌شوند؛ به طور حتم وجود چنین قابلیتی باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید با مشکل خالی شدن سریع باتری آیفون 6 مواجه نشوید، پیشنهاد می‌کنیم این قابلیت را غیرفعال کنید.

از لایو والپیپر استفاده نکنید

داغ شدن باتری موبایل ایفون

لایو والپیپرها معمولا ظاهر گوشی موبایلتان را بسیار زیبا می‌کنند؛ اما از طرف دیگر منجر به زود خالی شدن باتری آیفون می‌شوند؛ تصاویر متحرک یا لایو والپیپر با به کارگیری قسمت سخت‌افزاری گوشی موبایلتان، باعث مصرف باتری موبایل می‌شود و در ادامه سرعت فعالیت گوشی را نیز کند می‌کنند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم از تصاویر استاتیک برای تصویر زمینه موبایلتان استفاده کنید.

بلوتوث و هات اسپات را غیرفعال کنید

فعال بودن اتصالات مختلف گوشی از قبیل دیتا موبایل، بلوتوث و هات اسپات باعث مصرف بیشتر باتری موبایل می‌شوند؛ بنابراین هر چه تعداد اتصالاتی که فعال هستند، بیشتر شود، سرعت خالی شدن شارژ ایفون نیز بیشتر می‌شود؛ البته در بین تمامی قابلیت‌های ارتباطی که در گوشی موبایل وجود دارد، فعال کردن هات اسپات گوشی جزو آن دسته از قابلیت‌هایی است که مصرف شارژ باتری توسط آن بسیا بالاست؛ بنابراین همیشه سعی کنید فقط در مواقع ضروری از هات اسپات گوشی خود استنفاده کنید.

غیرفعال کردن iCloud Photos

قابلیت iCloud Photos فقط مختص گوشی‌های آیفون است؛ این قابلیت باعث می‌شود که عکس‌هایی که توسط دوربین گوشی می‌اندازید، در فضای ابری آیکلود ذخیره شوند؛ این امر سبب می‌شود که عکس‌های موبایل فضای زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال نکنند؛ اما از طرفی، این مراحل باعث مصرف اینترنت و در نتیجه مصرف بیشتر باتری موبایل می‌شوند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این قابلیت را غیرفعال کنید که از مصرف بی‌رویه باتری موبایل جلوگیری شود؛ برای غیرفعال کردن این قابلیت ابتدا باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید؛ سپس گزینه iCloud Photos را روی حالت غیرفعال قرار دهید.

فکتوری ریست

 

فکتوری ریست یکی از روش‌هایی است که در رفع مشکل زود خالی شدن باتری ایفون موثر به حساب می‌آید؛ انجام این فرآیند باعث می‌شود که تمامی اطلاعات موجود در حافظ گوشی موبایلتان پاک شود؛ سپس گوشی مویایل مانند روز اول با تنظیمات کارخانه‌ای شروع به فعالیت کند؛ پروسه فکتوری ریست باعث بهبود عملکرد گوشی و مصرف بهینه باتری موبایل می‌گردد.

از ویجت استفاده نکنید

ویجت‌هایی که روی صفحه گوشی موبایل قرار دارند، بخشی عظیمی از انرژی باتری را مصرف می‌کنند؛ در نظر داشته باشید که هر چه تعداد این ویجت‌ها بیشتر باشد به تبع مصرف باتری نیز افزایش می‌یابد.

از اینکه زمان ارزشمند خود را در اختیار ما قرار دادید بسیار خرسندیم؛ امیدواریم که از اطلاعات موجود در این مقاله نهایت لذت را برده باشید. اگر تمایل دارید می توانید درباره روش افزایش طول عمر باتری گوشی هم اطلاعات بیشتری کسب کنید. جی اس کالا یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که می‌توانید برای خرید لوازم جانبی موبایل به آن اعتماد کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت هر محصولی از جمله خرید باتری اصل آیفون حتما به صفحه محصولات جی اس کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24