هوآوی مطمئن نیست که در آینده از سیستم عامل اندروید استفاده کند پیام بگذارید

همانطور که میدانید پس از تحریم های دولت وقت یعنی دونالد ترامپ، مشکلات بسیار زیادی برای تمام جوامع به وجود آمد. نکته دیگری که در این تحریم ها وجود دارد ایجاد شکوفایی در برخی زمینه ها و رسیدن به خودکفایی در تولید نمونه های بهتر توسط تولید کنندگان داخلی است.

حال در چند ماه میلادی اخیر و پس از تحریم شرکت هوآوی توسط دونالد ترامپ، این کمپانی دیگر  حق استفاده از سیستم عامل اندروید و حتی تولید و فروش گوشی های هوشمند خود در خاک آمریکا را ندارد.

  • شکوفایی هوآوی

پس از تحریم های آمریکا، متخصصان و برنامه نویسان هوآوی که از قبل در حال توسعه یک پروژه مبنی بر ساخت سیستم عاملی جدید بودند به کار خود با سرعت بیشتری ادامه دادند و موفق به ساخت یک سیستم عامل جدید با نام HongMeng شدند!.

  • صلح در آمریکا

حال در چند روز اخیر ترامپ دستور به آتش بسی 90 روزه داد و هوآوی را از تحریم ها معاف کرد. قبل از این تحریم، گوگل اولین ارائه کننده سیستم عامل اندروید به هوآوی بود و پس از تحریم ها از دادن آن به هوآوی سرباز زد. اما حالا که هوآوی از این آزادی مشروط بهره مند شده، آیا هنوز هم مایل به دریافت سیستم عامل اندرویدی است؟. جواب هوآوی چنین بود:”ما هنوز شک داریم که از این سیستم عامل در گوشی ها آینده خود استفاده کنیم یا خیر!.”

  • هوآوی جاسوس است!

با این که تمامی گمانه زنی ها مربوط به این شرکت توسط رئیس اصلی هوآوی رد شده است، دیگر کشور ها اعلام کرده اند که به دلیل ارتباط هوآوی با دولت چین و احتمال سوء ظن و استفاده از تجهیزات دزدگیر جهت جاسوسی در مکان های دیگر، مسائل امنیت ملی بسیار مطرح است و به همین دلیل نباید اجازه دهیم تحریم های هوآوی برداشته شود!.

  • عفو عمومی نداریم

بنابر بیانیه ارسالی به CNET، هوآوی ضمن تأیید تصمیم ترامپ در باره ی معافیت گفت “اظهار نظری نداریم”.

همچنین Larry Kudlow رئیس شورای اقتصاد ملی اعلام کرد هوآوی از عفو عمومی برخوردار نشده است و تنها کشور های آمریکایی میتوانند محصوات گسترده خود را به این شرکت بفروشند.

البته رویترز اعلام کرده که شرکت هوآوی منتظر راهنمایی وزارت بازرگانی است؛ چیزی که مربوط به سیستم عامل اندروید است و وزارت بازرگانی نیز مسئولیت اجرای میزان محدودیت های مربوط به آن را توسط دولت ترامپ دارد.

  • اگر تحریم ها ادامه یابد چه میشود!

هوآوی در صورت ادامه ی تحریم ها و موفقیت آمیز نبودن گفتمان ها بیان کرد که سیستم عامل HongMeng میتواند به خوبی بر روی گوشی های جدید اجرا شود و جایی برای نگرانی نیست.

علاوه بر این، هوآوی از کمپانی گوگل درخواست کرده است که برنامه ی Google Play را در فروشگاه App Gallery مربوط به هوآوی به اشتراک بگذارد.

البته باید گفت وزارت بازرگانی به این درخواست مبین بر اشتراک برنامه ها در App Gallery هنوز پاسخ و نظری نداده است!.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24