نکات نگهداری از شارژر موبایل

نکات نگهداری از شارژر موبایل پیام بگذارید

این روزها لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه، ایرباد، تبلت، هدفون و… بسیار پر مصرف بوده و به طور روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوازم به دلیل مصرف بالا نیاز به تغذیه و شارژ مداوم دارند تا بتوانند ساعت‌های زیادی در اختیار شما قرار داشته باشند. اگر اهمیت شارژر موبایل از تلفن همراه شما بیشتر باشد، کمتر نیست. بنابراین هنگام خرید باید به فاکتورهای زیادی توجه داشته باشید. ضمن اینکه نگهداری از شارژر موبایل نیز اهمیت بالایی داشته و باید در مورد آن نیز اطلاعاتی کافی داشته باشید تا بتوانید طول عمر شارژر موبایل خود را تا حد امکان بالا ببرید.

راهکارهایی برای افزایش طول عمر شارژر موبایل

هرچند دوام یک شارژر به کیفیت و مدلی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد، اما شما از طرق مختلفی می‌توانید طول عمر شارژر خود را بالا برده و آن را سالم نگه دارید که در اینجا به تعدادی از مهم‌‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

  • نحوه اتصال کابل: اتصال کابل شارژر به تلفن همراه شما در سلامت و طول عمر آن تاثیرگذار است. کابل شارژر را باید با دقت و به آرامی متصل کنید. اگر کابل شارژ شما دچار آسیب‌دیدگی شود، شارژر به کلی با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین باید از کابل شارژر نیز به خوبی مراقبت کرده و عواملی که برای آن خطرناک هستند را از آن دور نگه دارید. ضمن اینکه هنگام اتصال کابل شارژر به آداپتور نیز باید به همان اندازه دقت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد علل خرابی کابل شارژر، می توانید به مقاله جامعی که در این زمینه نوشته شده است، مراجعه کنید.
  • استفاده از محافظ برق: یکی از روش های پیشگیری از خرابی شارژر موبایل استفاده از محافظ‌های برق برای آن‌ها است. نوسانات برق خصوصا در ولتاژهای بالا می‌تواند به شارژر شما آسیب وارد کرده یا آن را به طور کلی از کار بیندازد. بنابراین برای بالاتر بردن طول عمر شارژر خود حتما از محافظ‌های برق استفاده کنید که نوسانات را از بین برده و اتصال را برای شما ایمن می‌کند.
  • قطع اتصال برق در شارژر: یکی از نکات مهمی که در مورد نگهداری از شارژر موبایل باید در نظر داشته باشید، جدا کردن شارژر از برق در زمان‌هایی است که از آن استفاده نمی‌کنید. اگر شارژر در برق باقی بماند ولتاژهای درون آن جریان خواهد داشت که علاوه بر مصرف برق برای سیستم‌های دورنی شارژر نیز می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین هرگز شارژر خود را در پریز برق رها نکنید، بلکه آن را با رعایت نکات از برق جدا کرده، جمع‌آوری کرده و در فضایی امن نگه دارید.
  • نحوه جدا کردن کابل شارژر: به جدا کردن کابل شارژر خود نیز باید دقت داشته باشید. سعی کنید آن را با احتیاط از سوکت در دست بگیرید و جدا کنید. هرگز کابل را از فضای دورتر از سوکت نکشید که این کشیدگی می‌تواند اتصالات داخلی کابل را قطع کرده و انتقال انرژی را با مشکل مواجه کند.
  • دوری از دماهای بالا: دما و گرمای بالای برای کابل و همچنین شارژر شما بسیار خطرناک است. لذا یکی از موارد مهم در نگهداری از شارژر موبایل دور کردن آن از دماهای بالا است. شارژر موبایل خود را هرگز در زیر نور مستقیم آفتاب یا جلوی داشبورد ماشین رها نکنید. با انجام این کارها خیلی زودتر از آنچه که تصور می‌کنید به شارژر دیگری نیاز خواهید داشت.
  • دوری از مایعات و آب: یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی شارژر موبایل تماس این قطعه الکترونیک با آب یا مایعات است. اگر قصد دارید که طول عمر شارژر خود را بالا ببرید و سال‌ها از آن‌ها استفاده کنید، باید بدانید که آب و مایعات برای آن‌ها بسیار خطرناک هستند، بنابراین از تماس این دو با یکدیگر جلوگیری کنید.

خرید شارژر گوشی سامسونگ اصل از فروشگاه جی اس کالا

راهکارهایی برای افزایش طول عمر شارژر موبایل

نکات تکمیلی جهت بالا بردن طول عمر شارژر گوشی

مواردی که به آن‌ها اشاره شد از مهم‌ترین نکاتی است که باید برای نگهداری از شارژر موبایل به آن‌ها دقت داشته باشید. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما در این راه کمک کنند. یکی از این موارد استفاده از روکش‌ها یا محافظ‌های کابل شارژر است. این محافظ‌ها که برخی از آن‌ها شکلی مانند فنر دارند، به دور کابل پیچیده شده و دوام کابل را برای کاربر بسیار بالا می‌برند. نحوه جمع کردن کابل شارژ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید به گونه‌ای آن را جمع کنید که اتصالات داخلی آن دچار تغییر شکل شود. در واقع بهترین حالت برای این کار حلقه کردن کابل شارژر است.

پیشگیری از خرابی شارژر موبایل

هنگامی که شارژر جدید خریداری می‌کنید، یک لیست از چگونگی نگهداری از شارژر موبایل برای خود تهیه کنید و به آن پایبند باشید تا دوام شارژر را بالا برده و بتوانید برای زمان‌های طولانی از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که تا جای امکان تنها تلفن همراه خود را با شارژر تغذیه کنید و از قرض دادن آن به دیگران خودداری کرده یا از آن برای دستگاه‌هایی که ولتاژ و شدت جریان متفاوتی با شارژر دارند، استفاده نکنید که با این کار به دستگاه و همچنین شارژر خود آسیب وارد خواهید کرد. رعایت این نکات مهم چندان کار سختی نبوده و پیچیدگی به همراه ندارد، اما طول عمر و دوام شارژر شما را می‌تواند بسیار بالا ببرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24