شارژ نشدن پاوربانک چه علتی دارد؟

شارژ نشدن پاوربانک چه علتی دارد؟ 2

پاور بانک‌ها می‌توانند نجات دهنده واقعی زندگی ما باشند. اما گاهی اوقات می‌توانند ما را با دردسر و چالش‌هایی نیز درگیر کنند. شارژ نشدن پاوربانک‌ یکی از این مشکلات است که البته می‌تواند دلایل مختلفی نیز داشته باشد. یکی از رایج‌ترین ایرادات در این دستگاه‌ها خاموش و روشن شدن چراغ‌های پاور بانک است که ممکن است از الگوهای خاصی پیروی کند و درک آن‌ها چندان کار آسانی نباشد. برای اینکه بتوانید از پاور بانک خود مراقبت کرده و از خرابی‌های احتمالی آن جلوگیری کنید، در ابتدا باید با مشکلات رایج و احتمالی آن‌ها آشنا شده تا بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

چه مواردی موجب خرابی پاوربانک می‌شود؟

خراب شدن پاوربانک می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که تمامی آن‌ها در نهایت علت شارژ نشدن پاور بانک خواهند بود. در ادامه به دلایل خرابی پاور بانک‌ها پرداخته‌ایم.

  • رطوبت: هرگونه تماس رطوبت، آب یا مایعات با پاور بانک می‌تواند به سرعت به این دستگاه آسیب وارد کرده و موجب از کار افتادن آن شود.
  • گرمای بیش از حد: از متداول‌ترین مواردی که خرابی پاور بانک را به دنبال دارد، می‌توان به گرمای بیش از حد اشاره کرد. گرما به دستگاه‌های الکترونیکی آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند، بنابراین گرما را از دستگاه خود دور نگه دارید.
  • سرمای بیش از حد: تنها گرما نیست که می‌تواند پاور بانک شما را خراب کند، بلکه هرگونه تغییر شدید و ناگهانی در دما خطرناک است.
  • ضربه: شاید علت اصلی شارژ نشدن پاوربانک شما ضربه‌ای باشد که به آن وارد شده است. ضربه‌ یا سقوط برای این دستگاه‌ها بسیار اتفاق می‌افتد که نتیجه آن آسیب به دستگاه و حتی در مواقعی از کار افتادن آن است.

خراب شدن پاوربانک

همچنین بخوانید: بهترین برندهای پاوربانک 2021 چیست؟

چرا پاور بانک شارژ نمی ‌شود؟

همیشه شارژ نشدن پاور بانک شما به دلیل خرابی قطعی آن نیست، ممکن است دلایلی دیگر وجود داشته باشد که حتی برخی از آن‌ها به راحتی برطرف می‌شوند.

باد کردن باتری پاور بانک:

علت شارژ نشدن پاوربانک می‌تواند باد کردن باتری آن باشد. اگر متوجه شدید که باتری پاور بانک شما متورم شده است، باید برای تعویض باتری دستگاه خود اقدام کنید.

باد کردن باتری پاوربانک

تقلبی بودن شارژر پاوربانک:

استفاده از شارژرهای تقلبی و غیراستاندارد برای پاور بانک شما مانند سم است و می‌تواند به آن آسیب وارد کند. برای اینکه طول عمر شارژر همراه خود را بالاتر برده و بدون مشکل بتوانید از آن استفاده کنید، حتما آن را با شارژرهای مناسب و استاندارد تغذیه کنید.

موقعیت سوکت شارژر پاور بانک:

شارژ نشدن پاور بانک ممکن است به دلیل نرسیدن درست انرژی به آن باشد. اگر متوجه شدید که دستگاه شما شارژر نمی‌شود، سوکت پاور بانک را بررسی کرده و مطمئن شوید که شارژر در آن لق نمی‌زند. اگر شارژر در پاوربانک محکم قرار نداشته باشد، به احتمال فراوان مشکل از آنجا بوده و باید سوکت را تعویض کنید.

خرابی کابل شارژ پاور بانک:

دلیل شارژ نشدن پاوربانک می‌تواند، خرابی کابل شارژ آن باشد. کابل را بررسی کنید تا بریدگی یا شکستگی نداشته باشد. حتی در صورتی که آسیب قابل رویت در کابل شارژر پاور بانک مشاهده نمی‌کنید، حتما با کابل دیگری دستگاه را تست کنید و از سلامت کابل شارژ مطمئن شوید.

آداپتور شارژر پاوربانک:

در صورتی که آداپتور شارژر پاور بانک دچار اختلال شده باشد، می‌تواند مانع از تغذیه و روشن شدن دستگاه شما شود. شما باید برای تغذیه دستگاه خود به ولتاژ ورودی آن دقت کرده و از آداپتورهایی استفاده کنید که برای این ولتاژها مناسب هستند، در غیر این صورت به پاور بانک خود آسیبب وارد خواهید کرد.

آداپتور شارژر پاوربانک

سخن پایانی:

روشن و خاموش شدن چراغ پاور بانک می‌تواند حرف‌های زیادی برای ما به همراه داشته باشد که ممکن است با علت شارژ نشدن پاور بانک نیز در ارتباط باشد. اکثر پاور بانک‌ها دارای چراغ‌های LED کوچکی هستند که اطلاعاتی در مورد وضعیت شارژ باتری دستگاه به کاربر ارائه می‌دهد. در واقع زمانی که باتری در حال شارژ است یکی از چراغ‌های آن چشمک می‌زند و زمانی که تمامی آن‌ها روشن باشند به منزله شارژ شدن کامل پاوربانک است. در برخی مواقع ممکن است که پاور بانک به منبع تغذیه متصل بوده و چراغ آن چشمک نیز بزند، اما پاور بانک شارژ نشود. ممکن است دلیل این خاموش و روشن شدن و شارژ نشدن از کار افتادن پاوربانک باشد.

واقعیت این است که یک سناریو قطعی در این رابطه وجود ندارد و ممکن است دلایلی مختلفی برای آن وجود داشته باشد. اگر چراغ‌های پاور بانک شما چشمک زده ولی دستگاه تغذیه نمی‌شود، حتما به دنبال پیدا کردن مشکل بوده و مواردی که مطرح شد را مورد بررسی قرار دهید. شارژ نشدن پاوربانک شما دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که البته پیدا کردن این دلایل چندان کار سختی نیست و بسیاری از آن‌ها قابل برطرف کردن هستند. بنابراین با شارژ نشدن دستگاه، قبل از اینکه به فکر خرید یک پاوربانک جدید باشید، مواردی که موجب این اختلال شده است را بررسی کنید. پیشنهاد می شود درمورد نحوه شارژ اولیه پاوربانک نیز اطلاعات کافی را کسب کنید تا بتوانید عملکرد دستگاه خود را در طولانی مدت افزایش دهید.

یک نظر

  1. میگن پاوربانک برای باتری ایفون مضر هست درسته یا ن؟

    1. خیر . همچین چیزی ثابت نشده هیچوقت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24