باتری اصلی ایفون

بررسی و تشخیص باتری اصلی آیفون، سامسونگ و هوآوی پیام بگذارید

امروزه کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل توجه تعداد زیادی از کاربران را به سوی محصولات خود جلب می‌کنند؛ اما مشکلی که اغلب کاربران پس از مدتی با آن مواجه می‌شوند، این است که باتری موبایلشان کارایی خود را از دست می‌دهد و به انتهای عمرشان نزدیک می‌شوند؛ بنابراین می‌بایست باتری‌های جدید را جایگزین گوشی‌های خود کنید؛ اما متاسفانه امروزه تعداد باتری‌های تقلبی در بازار موبایل بسیار زیاد است.

نکته: تمامی باتریهای موبایل پس از مدتی کیفیت سابق خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند و به هیچ وجه نمی‌توان از بروز این آسیبب‌ها جلوگیری کرد؛ اما با انجام روش‌هایی می‌توان عمر مفید باتری را افزایش داد؛ توصیه می‌کنیم پس از اتمام این مطلب حتما به مقاله افزایش طول عمر باتری آیفون مراجعه کنید.

نحوه تشخیص باتری اصلی آیفون

باتری اصلی ایفون

امروز تصمیم داریم شما را با نحوه تشخیص باتری اصلی آیفون و سایر برندهایی هم‌چون هوآوی و سامسونگ آشنا کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید.

امروزه باتری‌هایی که برای گوشی‌های هوشمند طراحی و تولید می‌شوند از نوع لیتیومی هستند؛ در حقیقت این نوع از باتری‌ها کیفیت بسیار خوبی دارند و بهترین نوع باتری‌های گوشی محسوب می‌شوند؛ زیرا توانایی کافی برای شارژ شدن و نگه داشتن آن را دارند؛ اما متاسفانه این نوع باتری‌ها پس از مدتی با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها متورم شدن باتری و افت قدرت شارژدهی آن است.

به نحوه بسته‌بندی باتری‌ها دقت کنید

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یکی از راه‌های تشخیص باتری اصلی آیفون نحوه بسته‌بندی آن است؛ در نظر داشته باشید که نمی‌توان به این ویژگی به صورت کامل اطمینان کرد؛ زیرا بسیاری از باتری‌های اورجینال هیچ‌گونه بسته‌بندی ندارند؛ اما با این حال هنوز برخی از افراد وجود یک بسته بندی زیبا و استاندارد را دلیل خوبی برای استناد به اصل بودن باتری می‌دانند.

نکته: بعضی از افراد گمان می‌کنند که باتری اصل آیفون از یک بسته‌بندی با کیفیت برخوردار است که لوگوی آن نیز با رنگ بسیار پررنگی روی جعبه حک می‌شود؛ دقت کنید که لوگو و اطلاعات مربوط به برند آیفون نباید با رنگ بسیار پررنگ درج شده باشد؛ زیرا این امر نشانه تقلبی بودن باتری است.

بدنه باتری موبایل آیفون

یکی دیگر از راه‌های تشخیص باتری اصلی آیفون 5s بررسی تمام بدنه آن است؛ باتری‌های اصلی آیفون بسیار دقیق طراحی می‌شوند و هیچ ناهماهنگی میان بخش‌های فیزیکی بدنه باتری مشاهده نمی‌شود؛ اما این موضوع درباره باتری‌های غیراصل آیفون صدق نمی‌کند؛ بلکه بین بخش‌های فیزیکی باتری‌های غیراورجینال آیفون ناهماهنگی‌های بسیار زیادی به چشم می‌خورد؛ بنابراین در هنگام خرید باتری اصل آیفون با دقت به تمام بدنه آن دقت کنید.

بررسی برچسب دور باتری موبایل

باتری‌های لیتیومی از یک برچسب برخوردار هستند که این برچسب اطراف باتری را می‌پوشاند؛ روی این برچسب اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید، ظرفیت، لوگو و هشدارها درج می‌شود؛ اغلب این برچسب‌ها رنگ مشکی و نقره‌ای دارند که با بررسی رنگ آن می‌توانید، اصل و غیراصل بودن آن را تشخیص دهید؛ دقت کنید که این برچسب‌ها باید کاملا صاف، بدون درز و شکاف و همچنین بدون برآمدگی باشند؛ در غیراین صورت باتری غیراورجینال است.

نکته: پیشنهاد می‌کنیم باتری اصل را در کنار باتری غیراصل قرار دهید تا آسان‌تر بتوانید به اصل بودن باتری پی ببرید.

بررسی محل اتصالات باتری موبایل

بررسی محل اتصالات باتری یکی دیگر از راه‌های تشخیص باتری اصلی آیفون است؛ البته نمی‌توان تنها به این روش اکتفا کرد؛ زیرا در بسیاری از مواقع بررسی و تشخیص این روش کمی دشوار است؛ اما باز هم توصیه می‌کنیم در زمان خرید این محصول حتما تمامی اتصالات باتری را با دقت نگاه کنید؛ نحوه اتصالات باتری اورجینال کاملا هماهنگ است و معمولا ظرافت بسیار زیادی نیز دارد؛ در باتری‌های غیراورجینال در محل اتصالات هیچ ظرافتی دیده نمی‌شود و معمولا عمق این اتصالات نیز بسیار زیادتر هستند.

تاریخ تولید باتری موبایل

برای تشخیص باطری اصلی ایفون 6 حتما به تاریخ تولید آن دقت کنید؛ در واقع روی تمامی باتری‌های لیتیومی تاریخ تولید آن درج می‌شود که از روی آن می‌توانید بفهمید که این باتری دقیقا در چه تاریخی طراحی و تولید شده است؛ توجه داشته باشید که از خرید باتری‌هایی که مدت طولانی است از تاریخ آن می‌گذرد و یا تاریخ انقضا آن به اتمام رسیده، حتما خودداری کنید.

قیمت باتری اصل آیفون

معمولا باتری‌های غیراصل قیمت نسبت به باتری‌های اصلی قیمت بالاتری دارند؛ این در حالی است که باتری‌های اورجینال آیفون قیمت گران‌تری دارند؛ اما در برخی از موارد مشاهده شده که برخی از فروشگاه‌های نامعتبر باتری غیراورجینال آیفون را با قیمت‌های بسیار بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان تنها از روی قیمت باتری، اصل یا غیراصل بودن آن را تشخیص داد؛ همچنین باید بسیار دقت کنید که فریب برخی از این فروشگاه‌های سودجو را نخورید و فقط از مراکز فروش معتبری هم‌چون جی اس کالا محصول موردنظرتان را تهیه کنید.

به لبه‌های باتری دقت کنید

یکی دیگر از راه‌های تشخیص باطری اصلی آیفون 6s این است که لبه‌های باتری موبایل را مورد بررسی قرار دهید؛ برای انجام این‌ کار بهتر است که باتری را روی یک سطح صاف مانند میز به صورت افقی بگذارید؛ سپس لبه‌های فوقانی و زیرین باتری را با دقت بررسی کنید؛ لبه‌های باتری اصلی آیفون کاملا صاف و دقیق طراحی شدند به نحوی که برچسب روی آن به صورت کاملا صاف و هماهنگ به آن می‌چسبد؛ بنابراین اگر فاصله زیادی بین برچسب و لبه‌های گوشی مشاهده کردید، نشانه فیک بودن باتری موبایل است.

بدنه باتری موبایل آیفون

بدنه باتری‌های لیتیومی معمولا از پلاستیک PC باکیفیت درست می‌شوند؛ اما در باتری‌های غیراورجینال معمولا از مواد پلاستیکی بازیافتی بی‌کیفیت استفاده می‌شود که این مواد بازیافتی هزینه بسیار کم‌تری نیز دارند؛ استفاده از این مواد بازیافتی باعث می‌شود که بدنه باتری ظاهری نامرتب داشته باشد و از حالت هماهنگ و استاندارد خود خارج گردد؛ به همین دلیل حتما در زمان خرید باتری، به متریال آن دقت کنید و در صورت وجود هرگونه ناهمواری از خرید این محصول صرف نظر کنید؛ زیرا باتری‌های اورجینال بدنه‌ای کاملا یکنواخت دارند.

خرید باتری مویابل

عبارات حک شده روی بدنه باتری

اغلب باتری‌هایی که توسط کمپانی‌های مطرح، تولید می‌شوند، روی بدنه آن نام شرکت تولیدکننده حک می‌شود؛ همچنین روی بدنه باتری آیفون نیز این عبارت وجود دارد؛ اما اگر باتری تقلبی باشد، هیچ نام و نشانی روی باتری وجود ندارد؛ البته برای دیدن این عبارت باید برچسب روی باتری را بکنید.

تشخیص باتری اصل سامسونگ چگونه است؟

باتری اصلی سامسونگ

در این قسمت فرق باتری اصلی و تقلبی سامسونگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در زمان خرید این محصول، باتری اورجینال را خریداری کنید.

بررسی تگ  NFC

فرق باتری اصلی و تقلبی سامسونگ در وجود تگ NFC روی باتری است؛ در حقیقت باتری اصلی سامسونگ یک تگ NFC دارد که پس از جدا کردن برچسب آن، این تگ را مشاهده می‌کنید؛ اما باتری‌های غیراورجینال این تگ را ندارند.

وجود عبارت SDI روی باتری سامسونگ

اگر برچسب روی بدنه باتری سامسونگ را جدا کنید، حتما با نام شرکت سامسونگ که روی بدنه باتری درج شده است، روبه‌رو می‌شوید؛ عبارت SDI فقط روی باتری‌های اورجینال وجود دارد.

به نوشته‌های باتری دقت کنید

حتما در زمان خهید باتری اصلی سامسونگ به نوشته‌های درج شده روی آن دقت کنید؛ در باتری‌های اورجینال سامسونگ، این نوشته‌ها به زبان انگلیسی درج شدند؛ در صورتی که در باتری‌های غیراصل سامسونگ، نوشته‌ها روی آن به زبان چینی هستند.

نحوه قرارگیری کانکتورها در باتری سامسونگ

خرید و قیمت باتری سامسونگ

نحوه قرارگیری کانکتورها نیز جزو فاکتورهایی است که از طریق آن می‌توان به اصل بودن باتری موبایل پی برد؛ کانکتورها در باتری‌های اورجینال نباید از مکان اصلی خود حالت برآمده‌ای داشته باشند؛ بلکه باید به صورت فرو رفته در جای اصلی خود قرار گیرند؛ این تفاوت جزو مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که تفاوت اصل و غیراصل بودن باتری سامسونگ را مشخص می‌کند؛ البته بهتر است باتری اصلی و غیراصلی را در کنار یکدیگر قرار دهید تا تشخیص این مورد آسان‌تر شود.

توجه به آیکون‌های هشدار

تفاوت باطری اصلی و تقلبی سامسونگ در آیکون‌های هشداری است که روی باتری درج می‌شود؛ اگر باتری اصلی سامسونگ و غیراصلی آن را در کنار یکدیگر قرار دهید، بررسی این مورد بسیار آسان‌تر خواهد بود؛ همچنین یکی دیگر از نکاتی که حتما بدان باید دقت کنید، وجود نوشته near field communication است؛ اگر این نوشته را روی باتری مشاهده کردید، باید فلت NFC نیز برایتان قابل لمس باشد؛ ناگفته نماند که وجود عبارت SAMSUNG روی سل باتری نیز روش تشخیص باطری اصلی موبایل سامسونگ است.

وزن باتری موبایل سامسونگ

تفاوت باتری اصلی و تقلبی سامسونگ در وزن آن‌هاست؛ به یاد داشته باشید که باتری‌های اورجینال به طور معمول وزن سنگین‌تری به نسبت باتری‌های غیراصلی دارند؛ معمولا باتری‌های اورجینال سامسونگ حدودا 43 گرم وزن دارند؛ البته ممکن است این وزن در هر سری از گوشی‌های سامسونگ متفاوت باشد.

نکته: اگر جزو افرادی هستید که از گوشی‌های هوآوی استفاده می‌کنید؛ باید بدانید که این کمپانی جزو بهترین شرکت‌های تولید کننده گوشی موبایل است؛ اما باتری موبایل هوآوی نیز مانند سایر برندهای دیگر دچار خرابی می‌شود و باید آن را تعویض کنید؛ گفتنی است که تشخیص باتری هوآوی اصل نیز کمی مشکل است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این محصول را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید بسیار خرسند هستیم؛ امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار دهیم و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات دقیق درباره خرید باتری موبایل حتما به صفحه محصول ما در جی اس کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24