افزایش عمر باتری ایفون

چگونه طول عمر و سلامت باتری گوشی آیفون را افزایش دهیم؟ 1

یکی از مشکلات اصلی کاربرانی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، خالی شدن باتری‌های گوشی است؛ متاسفانه باتری‌های لیتیومی باتوجه به نوع ماهیتی که دارند، توان نگهداری شارژ آن‌ها به تدریج کاهش می‌یابد و دیگر مانند سابق توانایی کار کردن ندارند؛ لازم است بدانید که این مسئله در تمامی باتری‌های موبایل غیرقابل اجتناب است و حتما با آن روبه‌رو می‌شوید؛ اما می‌توان با روش‌های عمر باتری آیفون را افزایش داد؛ به همین دلیل امروز تصمیم داریم شما را با موضوع « چگونه سلامت باتری ایفون را افزایش دهیم » آشنا کنیم.

اپلیکیشن‌های پرمصرف را غیر فعال کنید

خراب شدن باتری ایفون
از اپلیکیشن‌های پرمصرف باتری استفاده نکنید.

یکی از موثرترین روش‌هایی که سبب افزایش سلامت باتری ایفون می‌شود، غیرفعال کردن اپلیکیشن‌هایی است که مصرف باتری توسط آن بسیار بالاست؛ برخی از اپلیکیشن‌هایی که در گوشی‌‍‌های موبایل وجود دارند، به نحوی طراحی می‌شوند که مصرف باتری بسیار بالایی دارند؛ کاملا بدیهی است که هر چه مدت زمان بیشتری از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید، عمر باتری کاهش می‌یابد؛ اما چگونه می‌توان این اپلیکیشن‌ها را شناسایی کرد؟ یعنی از کجا بدانیم که اپلیکیشن موجود در گوشی موبایلمان مصرف بالایی دارد؟ برای شناسایی آن باید ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید؛ سپس گزینه «باتری» را فعال کنید؛ پس از فعال‌سازی این گزینه، با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که لیست اپلیکیشن‌هایی که در 7 روز اخیر از آن استفاده کردید را به همراه میزان مصرف شارژ به شما نشان می‌دهد؛ پیشنهاد می‌کنیم پس از مشاهده این لیست حتما اپلیکیشن‌هایی که مصرف باتری در آن زیاد است را ببندید.

فعال کردن حالت  Low Power Mode

فعال کردن حالت  Low Power Mode سبب کاهش مصرف باتری ایفون 7 و سایر سری‌های دیگر این برند می‌گردد؛ این گزینه بیشتر در زمانی کاربرد دارد که اندازه شارژ موبایلتان به 20% کاهش پیدا کند؛ با فعال کردن این گزینه تمامی دانلودها و رفرش‌ها متوقف می‌شود؛ همچنین تنظیماتی در گوشی موبایلتان رخ می‌دهد که منجر به کاهش مصرف باتری آیفون می‌شود؛ بنابراین بهتر است در زمان‌هایی که می‌خواهید میزان مصرف باتری خود را کاهش دهید حتما این گزینه را فعال کنید.

خرید باتری مویابل

کم کردن تایم خاموش شدن صفحه نمایشگر گوشی موبایل

یکی از مهم‌ترین قطعات گوشی، صفحه نمایشگر آن است که مصرف باتری زیادی نیز دارد؛ در نظر داشته باشید که هر چه اندازه صفحه گوشی بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر باشد، مصرف شارژ آن نیز بیشتر می‌شود؛ یکی از روش‌هایی که عمر مفید باتری آیفون را افزایش می‌دهد، کم کردن تایم روشن ماندن صفحه گوشی است؛ پیشنهاد می‌کنیم تایم روشن ماندن صفحه گوشی را روی 30 ثانیه تنظیم کنید تا در مواقعی که به آن احتیاجی ندارید، بلافاصله پس از گذشت 30 ثانیه، صفحه گوشی خاموش شود.

برای تنظیم مدت زمان روشن ماندن صفحه گوشی، ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید؛ سپس گزینه  Display & Brightness را فعال کنید؛ گزینه  Auto-Lock را انتخاب کنید؛ سپس مدت زمان روشن ماندن گوشی را روی 30 ثانیه تنظیم کنید.

نکته: یک روش دیگر نیز که از طریق آن می‌توان عمر باتری آیفون را افزایش داد، این است که دکمه پاور گوشی را فشار دهید؛ این امر سبب می‌شود که بهترین بازده را از گوشی موبایل خود دریافت کنید.

همچنین بخوانید: آشنایی با نشانه و علائم خرابی باتری موبایل

خاموش کردن موقعیت‌یاب

یکی از ویژگی‌های مهمی که سبب افزایش عمر باتری آیفون می‌شود این است که موقعیت‌یاب یا لوکیشن گوشی خود را خاموش کنید؛ روشن ماندن لوکیشن باعث می‌شود که گوشی آیفون با استفاده از GPS موقعیت مکانی شما را ردیابی کند و برای این کار شارژ زیادی مصرف شود؛ توجه داشته باشید که بسیاری که برنامه‌های گوشی نیازی به استفاده از لوکیشن شما ندارند؛ بنابراین غیرفعال‌سازی این گزینه باعث می‌شود که  عمر باتری ایفون افزایش یابد.

برای غیرفعال کردن این گزینه لازم است که وارد Settings گوشی خود شوید؛ Privacy را فعال کنید؛ سپس Location Services را انتخاب کنید؛ دقت داشته باشید که غیر فعال کردن این گزینه باعث می‌شود که موقعیت مکانی شما قابل ردیابی نباشد.

نکته مهم: می‌توانید لوکیشن گوشی را غیرفعال کنید، اما از قسمت پایین صفحه به برخی از برنامه‌ها اجازه استفاده از لوکیشن گوشی را بدهید.

از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید بسیار خرسند هستیم؛ امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید و نظرات خود را نیز با ما مطرح کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید و اطلاع از قیمت باتری آیفون به صفحه محصول ما در جی اس کالا مراجعه کنید.

 

برای کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت هر محصولی از جمله خرید باتری اصل آیفون حتما به صفحه محصولات جی اس کالا مراجعه کنید.

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] همچنین بخوانید: چگونه طول عمر و سلامت باتری گوشی آیفون را افزایش دهیم؟ […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24