استفاده درست از پاوربانک

آشنایی با شارژ اولیه پاوربانک 1

امروزه گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی جزو وسایل پر مصرف و جدانشدنی از زندگی ما هستند که به تبع مصرف باتری این وسایل هم بسیار بالا است. کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی ادعا می‌کنند از باتری‌های قوی در طراحی و تولید محصولات خود استفاده می‌کنند؛ این ادعا تا حدی درست است اما باز هم نیاز به داشتن یک پاوربانک با کیفیت و مناسب برای بیشتر افراد لازم است. در این مقاله تصمیم داریم با کمک کارشناسان مجموعه جی اس کالا، به یکی از سوالات اساسی کاربران تحت عنوان شارژ اولیه پاوربانک چند ساعت است پاسخ دهیم، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا پاوربانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟

شارژ کردن گوشی با پاوربانک
همه پاوربانک‌ها نیاز به شارژ اولیه دارند.

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران در هنگام خرید پاوربانک از ما می‌پرسند، این است که آیا پاور بانک نیاز به شارژ اولیه دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بله. پاوربانک‌ها برای راه‌اندازی نیاز به شارژ اولیه دارند و اصلا اهمیتی ندارد که باتری پاور بانک از نوع لیتیومی است یا یونی! بنابراین پس از خرید آن باید طبق دفترچه راهنمایی که در جعبه دستگاه وجود دارد، نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار را طبق اصول گفته شده، انجام دهید.

اگر درباره کاربرد پاور بانک بخواهیم به صورت مختصر به شما بگوییم؛ پاوربانک یکی از محصولات الکترونیکی است که کاربرد بسیار زیادی در زندگی روزمره همه افراد دارد؛ بنابراین هنگامی که قرار است برای اولین بار از این وسیله پرکاربرد استفاده کنید، باید نحوه استفاده از پاور بانک را برای اولین بار بلد باشید تا دستگاه آسیب نبیند.

نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار چگونه است؟

طریقه استفاده از پاوربانک
پاوربانک جز لوازم جانبی بسیار ضروری است.

پاوربانک وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان، ذخیره انرژی انجام داد که در مواقع مورد نیاز برای شارژ وسایل الکترونیکی از آن استفاده کرد. هر چه میزان ظرفیت پاوربانک‌ها بیشتر باشد، میزان انرژی بیشتری را می‌توانید ذخیره‌سازی کنید؛ اما این وسیله پر کاربرد برای اینکه عمر و دوام بیشتری داشته باشد، باید نحوه شارژ اولیه و طریقه استفاده از پاور بانک را به صورت اصولی بدانید تا سالیان طولانی برای شما کار کند.

ابتدا جعبه پاوربانک را باز کرده و دفترچه راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کنید؛ تمامی اطلاعات مربوط به پاوربانک از جمله ظرفیت، زمان تخلیه شارژ و مدت زمان شارژ شدن دستگاه و …  داخل دفترچه نوشته شده است.

نکته: مدت زمانی که طول می‌کشد تا پاوربانک شارژ شود را با مدت زمانی که داخل دفترچه ثبت شده است مقایسه کنید؛ زیرا این یک معیار دقیق برای سنجش اصالت کالاست.

پاوربانک را از داخل جعبه خارج کنید. روی پاوربانک معمولا یک درگاه MicroUSB و چند پورت  USB وجود دارد؛ از MicroUSB برای شارژ شدن دستگاه پاوربانک استفاده کنید و بقیه پورت‌ها هم برای شارژ شدن دستگاه‌های الکترونیکی کاربرد دارند؛ کابل شارژ را به دستگاه متصل کنید، معمولا بالای درگاه ورودی سیم کابل علامت IN درج شده است، اما اگر این علامت وجود نداشت، نگران نشوید.

همچنین بخوانید: بررسی مدت زمان شارژ پاور بانک 10000 و 20000

نکته: از کابل مخصوص پاوربانک استفاده کنید؛ زیرا کابل نامناسب و بی‌کیفیت باعث خرابی پاوربانک می‌شود.

آداپتور پاوربانک را به پریز برق متصل کنید؛ زمانی که چراغ LED شروع به چشمک زدن کرد، یعنی باتری پاوربانک در حال شارژ شدن است؛ همچنین از آداپتور اصلی پاوربانک استفاده کنید؛ زیرا میزان شدت جریان ورودی آداپتور با شدت جریان پاوربانک برابر است.

نکته: پاوربانک را با استفاده از پریز برق شارژ کنید و از  شارژ کردن آن از طریق لپ‌تاپ، کامپیوتر و سایر وسایل الکترونیکی جدا خودداری کنید.

بیشتر پاوربانک‌هایی که در بازار برای فروش وجود دارند، دارای 4 عدد چراغ LED در صفحه نمایشگر خود هستند تا از این طریق میزان وضعیت باتری پاوربانک را به فرد اعلام کنند؛ اگر این 4 عدد چراغ به طور همزمان روشن باشند، یعنی پاوربانک نیازی به شارژ شدن ندارد و شارژ آن به طور کامل پر است؛ همچنین اگر متوجه شدید که چراغ‌ها در حالت چشمک زدن هستند، یعنی شارژ پاوربانک کامل نیست و نیاز به شارژ شدن دارد.

نکته: دقت کنید که دستگاه بیش از حد استاندارد شارژ نشود؛ زیرا باعث داغ شدن و آسیب رسیدن به باتری پاوربانک می‌شود.

  • 1 چراغ روشن در پاوربانک: 25% شارژ؛
  • 2 چراغ روشن در پاوربانک: 50% شارژ؛
  • 3 چراغ روشن در پاوربانک: 75% شارژ؛
  • 4 چراغ روشن در پاوربانک: 100% شارژ.

پاوربانک را زمانی از پریز برق جدا کنید که هر 4 چراغ آن به حالت ثابت روشن مانده باشد. فراموش نکنید که هر چه میزان ظرفیت پاوربانک شما بیشتر باشد، زمان بیشتری را برای پر شدن باتری، باید صرف کنید؛ همچنین به صورت معمول 50 درصد اولیه شارژ پاوربانک بسیار سریع‌تر از 50 درصد نیمه دوم شارژ است؛ پس صبور باشید.

چه زمانی پاوربانک را شارژ کنیم؟

کاربرد پاوربانک
پاوربانک را برای مدت طولانی به پاوربانک متصل نکنید.

باتری پاوربانک‌ها معمولا به دو نوع Li-Po و Li-ion تقسیم‌بندی می‌شوند. پاوربانک‌های Li-Po معمولا باید، پس از اتمام شارژ باتری، شارژ شوند. باتری‌های Li-ion نسل جدید باتری‌های پاوربانک محسوب می‌شوند و هر زمان که مایل بودید، می‌توانید آن را شارژ کنید.

نکته: بهتر است از شارژ بی‌رویه باتری پاوربانک جدا خودداری کنید و فقط زمانی که نشانگر روی پاوربانک به رنگ قرمز درآمد اقدام به شارژ آن کنید.

در ادامه شما را با شارژ اولیه برخی از برندهای پر طرفدار پاوربانک آشنا می‌کنیم.

شارژ اولیه پاوربانک شیائومی 20000

  • ظرفیت اسمی پاوربانک: 20000 میلی‌آمپر؛
  • وزن: حدودا 200 الی 400 گرم.

نحوه استفاده از پاوربانک شیائومی برای بار اول به این صورت است که اگر چراغ‌های LED شروع به چشمک زدن کردن، می‌توانید پاوربانک را شارژ کنید.

همچنین بدانید: خرید پاوربانک شیائومی از فروشگاه جی اس کالا

شارژ اولیه پاور بانک انرجایزر

  • ظرفیت اسمی پاوربانک: 20000 میلی‌آمپر؛
  • وزن: حدودا 400 گرم.

شارژ اولیه پاور بانک انرجایزر به این صورت است که باید پاوربانک را به پریز برق متصل کنید؛ سپس منتظر بمانید تا همه چراغ‌های پاوربانک روشن شوند.

شارژ اولیه پاور بانک انکر

  • ظرفیت اسمی پاوربانک: ظرفیت 10400 میلی‌آمپر ساعت؛
  • وزن پاوربانک: حدودا 400 گرم.

برای شارژ اولیه پاور بانک انکر باید طبق اصولی که در ابتدای مقاله گفتیم عمل کنید؛ یعنی پاوربانک را با استفاده از کابل و آداپتور به پریز برق متصل کنید؛ سپس منتظر بمانید تا پر شود.

 

چرا جی اس کالا را برای خرید پاوربانک باید انتخاب کنیم؟

ما در مرکز فروش جی اس کالا با دارا بودن کادری مجرب و ماهر، آماده خدمت‌رسانی به شما هستیم؛ تمامی محصولات الکترونیکی که در فروشگاه ما به فروش می‌رسد، از ضمانت و اصالت کالا برخوردار هستند؛ همچنین مناسب‌ترین قیمت‌های مربوط به فروش عمده و تکی را در فروشگاه ما می‌توانید تجربه کنید.

  1. ننوشتین مثلا پاوربانک انکر چند ساعت باید برای شارژ اولیه در شارژ بماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24