علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ پیام بگذارید

اگر شما از گوشی‌های شرکت سامسونگ استفاده می‌کنید، ممکن است با تمام شدن باتری گوشی سامسونگ مواجه شده باشید. این مشکل احتمال دارد به یک‌باره و یا به صورت خالی شدن شارژ گوشی از شب تا صبح برای افراد مختلف پیش بیاید. در این مطلب سعی بر آن بوده است تا با ارائه توضیحاتی به بررسی دلایل تمام شدن ناگهانی شارژ سامسونگ، علت خالی شدن شارژ سامسونگ بدون استفاده و روش‌های جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بپردازیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شود.

دلایل تمام شدن ناگهانی شارژ گوشی‌های سامسونگ

خالی شدن ناگهانی باتری گوشی ازجمله مواردی به شمار می‌رود که برای بسیاری از افراد مشکل‌آفرین می‌شود. برای مقابله با این مشکل ابتدا باید به بررسی دلایل این اتفاق بپردازیم.

خراب شدن باتری یکی از دلایل خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ است. برای این‌که تشخیص دهید باتری گوشی شما خراب شده است می‌توان از طریق توجه کردن به مواردی نظیر شارژ شدن خیلی سریع باتری، پرش درصد باتری در حالت‌های مختلف، افزایش دمای باتری در حالت استفاده و یا شارژ و باد کردن باتری گوشی اشاره کرد.

علاوه بر خراب بودن باتری، استفاده تحت شرایطی خاص از تلفن همراه، می‌تواند منجر به خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ شود. بالطبع زمانی که از تلفن همراه به صورت‌های مختلف زیاد استفاده شود، باتری و انرژی بیشتری نیز مصرف‌شده و باتری سریع‌تر و بعضاً به صورت ناگهانی خالی می‌شود. ازجمله برخی مواردی که باعث بهره‌گیری زیاد تلفن همراه از باتری می‌شوند را می‌توان زیاد بودن نور صفحه، روشن بودن وای‌فای، نوتیفیکیشن‌های مختلف، فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه، روشن گذاشتن اینترنت گوشی، نصب برنامه‌های مخرب، نصب کردن اپلیکیشن‌هایی با میزان مصرف باتری بالا و سینک شدن اپلیکیشن‌ها به صورت اتوماتیک به شمار آورد. برخی از این موارد باعث خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده می‌شوند.

دلایل تمام شدن ناگهانی شارژ گوشی‌های سامسونگ

در ادامه به تفکیک به بررسی دلایل تمام شدن شارژ گوشی سامسونگ پرداخته خواهد شد.

زیاد بودن نور صفحه:

زمانی که شما کاربران عزیز از صفحه تلفن همراه خود با نور زیاد استفاده می‌کنید، تلفن همراه برای تأمین این خواسته شما باید از انرژی باتری بیشتر از حالت عادی بهره ببرد. از طرفی به دلیل سهم بالای صفحه در استفاده از انرژی باتری، این کار می‌تواند باعث شود تا باتری تلفن همراه شما به‌سرعت و بعضاً به‌صورت ناگهانی تخلیه شود.

روشن بودن وای‌فای:

روشن بودن برخی از امکانات به هنگام استفاده از تلفن همراه و یا عدم استفاده از آن می‌توانند باعث شوند که میزان مصرف انرژی دستگاه تلفن همراه بسیار افزایش یابد. همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، استفاده بالا از انرژی باتری باعث می‌شود تا باتری گوشی شما به‌سرعت خالی شود. یکی از این امکانات وای‌فای است. اگر وای‌فای تلفن شما روشن باشد در دو حالت به کار می‌پردازد. حالت اول استفاده از اینترنت و حالت دوم جست‌وجو برای شبکه؛ در هر دو حالت از انرژی باتری به مقدار بالایی استفاده‌شده و موجب خالی شدن باتری به‌صورت ناگهانی می‌شود.

روشن گذاشتن اینترنت گوشی:

استفاده از اینترنت همراه یکی از مواردی است که باعث افزایش مصرف باتری می‌شود. حال فرض کنید اینترنت تلفن همراه خود را روشن کرده و فراموش کردید آن را خاموش کنید. زمانی که به سراغ تلفن همراه خود می‌روید، گمان می‌کنید که مصرف انرژی تلفن همراهتان بسیار افزایشی یافته و باتری تلفنتان به یک‌باره خالی شده است. این امر را نیز می‌توان یکی از دلایل خالی شدن ناگهانی باتری به شمار آورد.

نوتیفیکیشن‌های مختلف:

زمانی که شما نوتیفیکیشن دریافت کنید، صفحه تلفن همراهتان روشن شده و تلفن ویبره می‌خورد. اگر نوتیفیکیشن‌های دریافتی شما بسیار زیاد باشند، این اعمال به‌صورت متداول تکرار شده و باعث افزایش مصرف باتری می‌شوند.

نصب کردن اپلیکیشن‌هایی با میزان مصرف باتری بالا:

برخی از اپلیکیشن‌ها از چندین امکانات تلفن همراه به صورت هم‌زمان استفاده می‌کنند. زمانی که شما این‌گونه اپلیکیشن‌ها را بر روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید، بالطبع مصرف انرژی دستگاه شما افزایش می‌یابد. به همین سبب میزان مصرف باتری نیز افزایش یافته و باتری گوشی همراه بسیار سریع‌تر تخلیه می‌شود.

همچنین بخوانید: قیمت کابل شارژر اصلی سامسونگ چه مقدار است؟

علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده

تا به اینجا به بررسی دلایل تمام شدن شارژ گوشی سامسونگ به هنگام استفاده از آن‌ها پرداختیم. حال نوبت به بررسی علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده می‌باشد. برای تمام شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده می‌توان 2 دلیل فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه و نصب برنامه‌های مخرب را بیان کرد که در ادامه به توضیح آنها پرداخته‌ایم.

فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه:

حتماً از این موضوع مطلع هستید که تمامی اپلیکیشن‌ها پس از خروج از آن‌ها بسته نمی‌شوند. این اپلیکیشن‌ها در پس زمینه به فعالیت خود ادامه داده و حتی از برخی امکانات بهره خواهند برد. زمانی که این اپلیکیشن‌ها نیمه فعالی باقی بمانند، همچنان از رم گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند. استفاده از رم تلفن همراه، استفاده از باتری را نیز در پی خواهد داشت.

حال فرض کنید که چندین اپلیکیشن، به صورت فعال در پس زمینه در حال فعالیت هستند، این امر به منزله آن خواهد بود که استفاده از باتری چندین برابر شده در حالی که شما تصور می‌کنید از باتری گوشی استفاده‌ای نمی‌شود. زمانی که میزان مصرف باتری را مشاهده می‌کنید تصور خواهید کرد که باتری به صورت یک‌باره تخلیه شده است.

نصب برنامه‌های مخرب:

برخی از اپلیکیشن‌های موجود و در دسترس ممکن است برای تخریب دستگاه‌های تلفن همراه از طرق مختلف ساخته و طراحی شده باشند. اگر شما عزیزان به اشتباه یکی از این اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، اثرات مخرب ناشی از نصب آن را مشاهده خواهید کرد. یکی از این اثرات را می‌توان تخلیه سریع باتری گوشی همراه دانست.

علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده

روش‌های جلوگیری از خالی شدن باتری گوشی سامسونگ

دلیل اول بیان شده برای خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ، زیاد بودن نور صفحه بود. در برخی از موقعیت‌ها نیاز است تا برای استفاده از تلفن همراه، نور صفحه را زیاد کنید. اگر شما عزیزان میزان نور صفحه تلفن همراه خود را با توجه به نیاز موجود تنظیم کنید، هم از کار با تلفن همراه خود لذت می‌برید هم از خالی شدن باتری گوشی خود جلوگیری کرده‌اید.

دلیل دوم، روشن بودن وای‌فای و دلیل سوم روشن گذاشتن اینترنت گوشی هستند. همان‌طور که شما عزیزان مستحضر هستید، استفاده از اینترنت در تلفن‌های همراه باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود. حال اگر این استفاده طولانی مدت بوده و یا به صورت اتفاقی طولانی مدت شود در اصطلاح باتری تلفن همراه شما خالی می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق توسط این دو روش خالی شدن شارژ، تنها کافی است کمی حواس خود را جمع کرده و پس از اتمام استفاده اینترنت یا وای‌فای گوشی خود را قطع کنید.

نوتیفیکیشن‌های مختلف نیز می‌توانند باعث خالی شدن باتری گوشی سامسونگ شوند. اگر شما نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید از این طریق می‌توانید از خالی شدن شارژ گوشی سامسونگ خود جلوگیری کنید.

برای مقابله با مصرف بالای باتری توسط اپلیکیشن‌های پر مصرف، استفاده حداقلی از این اپلیکیشن‌ها و یا قطع کردن دسترسی این اپلیکیشن‌ها از امکانات مختلف پس از استفاده از آن‌ها می‌توانند بهترین گزینه‌ها باشند.

فعالیت اپلیکیشن‌ها در پس زمینه یکی از مواردی است که باعث مصرف بالای باتری می‌شود. برای مقابله با این مشکل تنها بستن یا متوقف کردن این اپلیکیشن‌ها بهترین راه است.

برای مقابله با اپلیکیشن‌های مخرب می‌توانید از روش‌های مختلفی نظیر مراجعه به متخصصان نرم‌افزار و یا یافتن و حذف این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی دلایل تمام شدن ناگهانی شارژ گوشی‌های سامسونگ پرداخته شد. در کنار این موارد، به بررسی علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بدون استفاده و روش‌های جلوگیری از خالی شدن آن نیز پرداخته شد. امیدواریم که مطالب ارائه‌ شده به شما عزیزان در یافتن مشکل تلفن همراهتان و برطرف‌کردن آن کمک کرده باشد. برای آن که بتوانید تشخیص اصل بودن شارژر سامسونگ را به راحتی انجام دهید و شارژری با کیفیت خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود به مقاله جامعی که جی اس کالا در این زمینه نوشته است، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24