تعمیر شارژر موبایل سامسونگ و آبفون

آموزش تعمیر شارژر موبایل سامسونگ و آیفون پیام بگذارید

شارژر موبایل جزو لوازم جانبی بسیار کاربردی است که بدون داشتن آن، امکان استفاده از گوشی وجود ندارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در حفظ و نگهداری شارژر موبایلتان کوشا باشید تا دچار خرابی و آسیب نشود؛ اما با وجود مراقبت‌هایی که از این وسیله پرکاربرد صورت می‌گیرد، با گذشت زمان و استفاده نادرست باز هم ممکن است این وسیله، کیفیت سابق خود را از دست بدهد و به علت مستهلک شدن، نتوانید از آن استفاده کنید؛ پس در چنین شرایطی تعمیر شارژر موبایل یا خرید مجدد آن، راه‌حلی بسیار منطقی به حساب می‌آید. در ادامه نحوه تعمیر شارژر موبایل سامسونگ و طریقه تعمیر شارژر موبایل آیفون را توضیح خواهیم داد.

عیب‌یابی و روش تعمیر شارژر موبایل

تعمیر یا خرید شارژر موبایل
اگر شارژ گوشی مانند سابق کار نمی‌کند، ممکن است خرابی شارژر مربوط به کابل آن باشد.

اگر به تازگی با مشکل شارژ نشدن باتری موبایل و یا دیر شارژ شدن آن روبه‌رو شدید، به شما روش تعمیر شارژر موبایل سامسونگ را آموزش می‌دهیم؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در قدم اول بهتر است با یک شارژر دیگر، شارژ شدن دستگاه خود را امتحان کنید؛ به طور مثال پیشنهاد می‌کنیم از پاوربانک یا انواع شارژرهای بی‌سیم استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکل از باتری گوشی نیست و دستگاه با شارژرهای دیگر، شارژ می‌شود؛ زیرا در برخی مواقع ممکن است مشکل از پریز برق باشد یا سیم شارژر موبایل و یا حتی باتری گوشی موبایل! پس این مرحله را نادیده نگیرید.

نکته: شارژ نشدن یا دیر شارژ شدن دستگاه دلایل مختلفی دارد؛ از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم از نرم‌افزار  Ampere استفاده کنید تا از طریق آن بتوانید به راحتی شارژ شدن گوشی خود را مدیریت کنید.

تعمیر سیم شارژر موبایل

تعمیر سیم شارژر پاره شده
با استفاده از خمیر سوگرو می‌توانید سیم شارژر را تعمیر کنید.

در برخی از موارد مشکل خرابی شارژر مربوط به کابل آن است که به طور مثال امکان دارد روکش سیم دچار خرابی و آسیب شده باشد؛ در مواجه با این مشکل برای تعمیر کابل شارژر موبایل پاره شده و تعمیر سیم شارژر قطع شده، طبق روش زیر عمل کنید:

  • کابل‌های سیستم را از برق جدا کنید؛ سپس تمام اتصالات کابل را مورد بررسی قرار دهید؛
  • از مقداری خمیر سوگرو استفاده کنید؛
  • با کمک آن یک روکش جدید برای سیم شارژر بسازید؛
  • خمیر سوگرو را در یک سطح صاف پهن کنید؛ سپس قسمت آسیب دیده کابل را روی خمیر بگذارید؛
  • خمیر را به کابل فشار دهید؛
  • خمیر را دور کابل بپیچانید؛
  • با دست خمیر را صاف کنید؛
  • کابل را به مدت 24 ساعت کنار بگذارید تا خمیر خشک شود؛
  • پس از اینکه از خشک شدن خمیر مطمئن شدید، ابتدا و انتهای سیم را با محافظ کابل محکم کنید تا در معرض آسیب قرار نگیرد.

خرید کابل شارژ اصل سامسونگ

نکته: برای تعمیر کابل شارژر ایفون هم طبق روشی که به شما آموزش دادیم، عمل کنید.

در صورتی که‌ با قطع شدن (بریدن) کابل مواجه شدید، باید پس از باز کردن روکش‌ سیم، سیم‌های مسی داخل روکش را به یکدیگر متصل کنید؛ سپس با استفاده از چسب برق یا خمیر سوگرو، سیم شارژر را بپوشانید.

اگر روکش کابل شارژر دچار پوسیدگی یا فرسودگی شود، به صورتی که سیم‌های مسی درون آن در معرض آسیب قرار بگیرند، از شیلد حرارتی برای برطرف کردن پوسیدگی یا فرسودگی آن استفاده کنید. نحوه استفاده از شیلد حرارتی به این صورت است که باید شیلد حرارتی (متناسب با اندازه کابل) را برش بزنید و دور کابل بپیچانید؛ سپس با استفاده از سشوار یا یک وسیله حرارتی دیگر، درزهای کابل را ببندید.

خرابی سوکت‌ها

تعمیر سیم شارژر قطع شده
سوکت‌های شارژر را می‌توانید با خلال دندان تمیز کنید.

سوکت‌های شارژر از پین‌هایی درست شدند که به وسیله آن با گوشی ارتباط برقرار می‌کنند؛ اگر این پین‌ها دچار کثیفی یا تغییر شکل و یا حتی زنگ زدگی شوند، شارژ شدن باتری گوشی را دچار اختلال می‌کنند؛ بنابراین برای برطرف شدن این مشکل از یک خلال دندان یا چاقو استفاده کنید.

برای تمیز کردن پین‌های سوکت یا برطرف کردن مشکل تغییر شکل آن، با کمک یک چاقو می‌توان این مسئله را برطرف کرد؛ همچنین در صورتی که پین‌ها دچار زنگ زدگی شده باشند نیز می‌توانید لایه‌های زنگ زده را با چاقو تراش دهید؛ سپس با الکل (خلوص 90%) آن‌ها را تمیز کنید و منتظر بمانید تا پین‌ها خشک شوند.

معمولا خرابی این سوکت‌ها براثر استفاده نادرست از شارژر و کشیدن و وصل کردن‌های غیراصولی ایجاد می‌شود؛ به طور مثال بسیاری از افراد هنگامی که می‌خواهند شارژر را از گوشی جدا کنند، سیم شارژر را به صورت ناگهانی می‌کشند تا اتصال قطع شود؛ این امر به مرور زمان باعث آسیب به سوکت‌ها می‌شود.

عیب‌یابی و تعمیر شارژر سوخته موبایل

دلایلی که باعث سوختن شارژر می‌شود:

  • سوختن IC شارژر یا برد آن بر اثر نوسانات برقی؛
  • تحمل نکردن بار داخلی شارژر؛
  • ایجاد جرقه در پریز و انتقال آن به مدار آداپتور؛
  • استفاده از شارژرهای تقلبی و بی‌کیفیت؛
  • وصل بودن شبانه‌روزی شارژر به پریز برق؛
  • کم بودن میزان ضریب اطمینان در شارژ.

نکته: در صورت سوختن شارژر موبایل، بهتر است به فکر خرید یک شارژر نو از یک فروشگاه مطمئن مانند جی اس کالا باشد. همچنین در مورد علت خالی شدن باتری گوشی سامسونگ بیشتر بدانید.

تعمیر اداپتور شارژر موبایل

تعمیر کابل شارژر
تعمیر آداپتور شارژر کار آسانی نیست.

قبل از موضوع تعمیر اداپتور شارژر موبایل، قصد داریم به شما آموزش دهیم تا با استفاده از مولتی متر وضعیت کابل و پریز را بررسی کنید؛ تا از طریق آن مشکلات احتمالی را بشناسید.

  • در هنگام بررسی پریز برق، باید پین‌های میله‌ای آن را به مولتی متر متصل کنید؛ سپس ولتاژ دریافتی را روی AC قرار دهید؛
  • پین سیاه‌رنگ را روی درگاه خنثی بگذارید؛
  • پین قرمز را نیز روی قسمت مثبت درگاه قرار دهید؛
  • اگر پریز برق مشکلی نداشت و به فعالیت خود ادامه داد؛ یعنی سالم است و در این صورت باید کابل شارژر موبایل را بررسی کنید؛
  • در زمان بررسی کابل شارژر، باید مولتی متر را روی مقاومت (اهم Ω) تنظیم کنید؛
  • با استفاده از مولتی متر کابل شارژر را مورد بررسی قرار دهید؛
  • اگر پس از بررسی کابل با عدد صفر مواجه شدید، یعنی سیم شارژر خراب است و نیازمند تعمیر سیم شارژر موبایل و یا خرید مجدد آن هستید؛
  • آداپتور شارژر را به پریز برق متصل کنید؛ سپس با استفاده از مولتی متر ولتاژ آداپتور را اندازه بگیرید؛
  • اگر میزان ولتاژ آداپتور در سطح استاندارد نباشد، لازم است که اقدامات لازم برای تعمیر اداپتور شارژر موبایل را انجام دهید؛ البته اگر تصمیم دارید که به جای تعمیر کله شارژر سامسونگ، یک آداپتور جدید خریداری کنید، توصیه می‌کنیم حتما آداپتوری را بخرید که مشخصات آن با آداپتور اصلی یکسان باشد؛
  • تعمیر اداپتور شارژر موبایل کار آسانی نیست و فقط از عهده افراد متخصص برمی‌آید؛ زیرا کله شارژر شامل قطعات و بردهای بسیار کوچکی است که هر کدام از این بردها باید به صورت جداگانه بررسی شوند.

برای خرید و مشاهده قیمت کابل شارژر اصلی سامسونگ و قیمت شارژر اورجینال آیفون کلیک کنید.

نکته: توصیه می‌کنیم برای تعمیر آداپتور شارژر ایفون نیز از افراد متخصص کمک بگیرید.

نکته‌ای که باید بدان توجه کنید این است که تعمیر شارژر موبایل توسط افراد غیر متخصص امری غیر منطقی است و اگر بخواهیم واقع‌بینانه‌تر به این موضوع نگاه کنیم؛ در اکثر مواقع تعمیر شارژر گوشی امکان‌پذیر نیست و هدف ما از انتشار این مقاله صرفا آشنایی شما علاقه‌مندان به تعمیر لوازم جانبی موبایل است.

این مقاله با همکاری کارشناسان باتجربه جی اس کالا برای شما تهیه شده است؛ امیدواریم که از این مقاله استفاده کنید و نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

توصیه می‌کنیم در صورت بروز هر گونه خرابی در شارژر موبایل، به فکر خرید شارژر نو برای گوشی خود باشید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به صفحه محصولات جی اس کالا مراجعه کنید تا شارژر موردنظرتان را با خیال راحت از یک فروشگاه مطمئن و با سابقه خریداری کنید. همچنین پیشنهاد می‌شود برای خرید شارژر شیائومی و خرید کابل شارژر آیفون نیز صفحه مربوطه به آن را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24