بهترین ساعت هوشمند

بررسی تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند پیام بگذارید

ساعت‌های هوشمند و مچ بندهای هوشمند، ابزاری هستند که در سال‌های اخیر استفاده از آن‌ها به سرعت در حال فراگیر شدن است؛ به بیانی دیگر امروزه ساعت‌های عقربه‌ای دیگر مانند گذشته طرفدار ندارد؛ زیرا امکاناتی که این دو محصول در اختیار کاربران قرار می‌دهند، فراتر از ساعت‌های قدیمی است؛ مچ بند و ساعت هوشمند از لحاظ کارایی، ویژگی‌های مشترک زیادی دارند؛ اما برای اینکه بدانید کدامیک از آن دو محصول را خریداری کنید، باید ابتدا با کارایی آن‌ها آشنا شوید؛ بنابراین تا انتهای مقاله امروز یعنی، بررسی تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند در کنار ما باشید تا در نهایت خرید خوبی را تجربه کنید.

آشنایی با انواع مچ بند هوشمند

بهترین مچبند بازار

دستبند یا مچ بندهای هوشمند، وسیله‌ای هستند که قابلیت اتصال به گوشی موبایل را برایتان فراهم می‌کنند و شکل ظاهری بسیار ساده‌ای دارند؛ این دستبندها برای حفظ تناسب اندام، تعداد ضربان قلب و میزان کالری مصرف شده، مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه‌بر آن برای برنامه‌ریزی اهداف کوتاه مدت و بلندمدت نیز بسیار مناسب هستند؛ به بیانی دیگر به نحوی طراحی شدند که کاربر را تشویق به برنامه‌ریزی و فعالیت بدنی می‌کنند.

انواع مچ بند هوشمند برحسب کارایی و ویژگی‌های آن به چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. مچ بند هوشمند برای تنظیم خواب: طراحی این مچ بند به گونه‌ای است که در زمان خواب، تمامی فعالیت‌های بدن شامل: ضربان قلب، زمان خواب، ساعت بیداری، حرکات بدن و … را تحت نظر می‌گیرد؛
  2. مچ بند هوشمند کامل: این مدل مچ بند تمام قابلیت‌های یک دستبند هوشمند را دارد و می‌تواند تمامی اطلاعاتی از قبیل: تعداد ضربان قلب، کنترل کیفیت خواب، میزان کالری مصرفی و … را در اختیارتان قرار دهد؛ علاوه‌بر آن این مچ بند هوشمند قابلیت اعلان نوتیفیکیشن‌ها، پخش موسیقی، اتصال به دوربین گوشی و مواردی از این قبیل را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد؛
  3. مچ بند با قابلیت‌های هوشمند: این مدل مچ بندها ضربان قلب، کیفیت خواب، میزان فعالیت بدن و اعلان‌های مربوط به گوشی موبایلتان را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ علاوه‌بر آن از قابلیت ویبره و چراغ هشدار نیز برخوردار است که به راحتی بتوانید اعلان‌های مربوط به هر نوع اپلیکیشنی را از یکدیگر تفکیک کنید؛
  4. مچ بند هوشمند کودکان: دستبند هوشمند کودکان گزینه بسیار خوبی برای نظارت بر فعالیت بدنی کودکان از راه دور است؛ این مچ بند به راحتی به گوشی متصل می‌شود و والدین می‌توانند فعالیت بدنی و وضعیت سلامت کودک خود را تحت نظر داشته باشند؛ این مچ بندها ضدآب و از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند؛
  5. دستبند هوشمند با قابلیت نظارت بر وضعیت قلب: این نوع دستبندها به صورت مکرر وضعیت قلبتان را آنالیز می‌کنند و بدین ترتیب می‌توانید با اطمینان کامل به فعالیت ورزشی خود ادامه دهید؛ به طور مثال مچ بند هوشمند Xiaomi Mi Band 4 یکی از مچ بندهایی است که برای بررسی وضعیت عملکرد قلب، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود؛ توصیه می‌کنیم برای خرید بهترین مچ بند هوشمند شیائومی به فروشگاه جی اس کالا اعتماد کنید؛
  6. مچ بند هوشمند مجهز به GPS: GPS یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که در هنگام دوچرخه سواری، دوندگی و رانندگی باید از آن استفاده کنید؛ علی‌الخصوص افرادی که به صورت تخصصی در این رشته‌ها فعالیت می‌کنند، باید با مسیرهای جدید آشنایی داشته باشند تا مسیر درست را انتخاب کنند؛ اغلب این نوع دستبندها دارای صفحه نمایشی هستند که موقعیت کنونی شما را نشان دهند.

طریقه کار کردن مچ بندهای هوشمند

امروزه مچ بندهای هوشمند جایگاه ویژه‌ای را در زندگی ما به خود اختصاص دادند و به آسانی از طریق بلوتوث به گوشی‌های موبایل متصل می‌شوند؛ سپس پارامترهای متعددی را در گوشی موبایلتان نمایش می‌دهند؛ این مچ‌ بندها از طریق شتاب سنج‌های سه محوره که در حقیقت همان سنسور اصلی هستند، شتاب حرکت کاربر را در زمان شروع و پایان اندازه‌گیری می‌کنند؛ برای مثال دستبندهایی که کیفیت خواب کاربر را زیرنظر دارند، با استفاده از سنسورهای پیشرفته حرکات مچ دست فرد را در زمان خوابیدن مورد بررسی قرار می‌دهد؛ همچنین مچ بندهای مجهز به سنسور سنج ارتفاع، می‌توانند میزان پرش کاربر یا تعدادپله‌های پیموده شده توسط وی را به دست آورند؛ به طور کلی کاربرد مچ بند هوشمند بسیار زیاد است؛ به همین دلیل نیز محصول پرطرفداری به حساب می‌آید.

همان‌طور که گفتیم، کارایی مچ بند هوشمند بسیار گسترده است و برای استفاده از آن باید از تکنولوژی وای فای یا بلوتوث استفاده کنید؛ بنابراین برای استفاده و راه‌اندازی مچ بند هوشمند، مراحل زیر را پیروی کنید:

  • ابتدا مچ بند هوشمند را در کنار گوشی موبایلتان قرار دهید؛
  • بلوتوث یا وای فای موبایلتان را فعال کنید؛
  • اپلیکیشن مرتبط با مچ بند هوشمند را در گوشی موبایلتان انتخاب کنید؛
  • به قسمت تنظیمات اپپلیکیشن مراجعه کنید؛
  • در بخش تنظیمات برنامه گزینه «مچ بند را پیدا کن» یا «رویت دستبند هوشمند» را انتخاب کنید؛
  • بلوتوث مچ بند هوشمندتان را روشن کنید؛ در برخی از مدل‌ها، بلوتوث به صورت خودکار فعال است؛ اما در برخی دیگر از مچ بندها باید به صورت دستی این قابلیت را فعال کنید؛
  • زمانی که گوشی شما به مچ بند هوشمند، متصل شود، نام دستبند هوشمند را روی گوشی موبایلتان مشاهده می‌کنید؛ سپس باید نام مچ بند را انتخاب کنید؛
  • در این قسمت با پیغام Pair مواجه می‌شوید که باید آن را انتخاب کنید؛
  • با انتخاب گزینه Pair، گوشی موبایل و مچ بند، مراحل تطبیق اطلاعات و شناسایی را آغاز می‌کنند؛ این مراحل بین چند ثانیه تا چند دقیقه ممکن است طول بکشد؛

پس از اتصال هر دو دستگاه، کد مشترکی را روی صفحه نمایشگر گوشی و مچ بند مشاهده می‌کنید که به معنای تطبیق اطلاعات است.

کاربرد مچبند هوشمند و مزایای استفاده از آن

بهترین مچ بند هوشمند

مسئولیت‌پذیری بیشتر

بسیاری از افراد دوست دارند که مطابق یک برنامه رژیمی خاص یا برنامه ورزشی، تناسب اندامشان حفظ کنند؛ اما به دلیل نداشتن انگیزه کافی، این برنامه‌ها به تعویق می‌افتد؛ مچ بندهای هوشمند با قابلیت اتصال به گوشی موبایل می‌توانند کلیه برنامه‌های ورزشی و رژیمی را در اختیارتان قرار دهند تا حس مسئولیت‌پذیری کاربر برای انجام این برنامه‌ها افزایش یابد.

حفظ سلامت بدن

داشتن یک رژیم غذایی سالم جزو موارد مهمی است که در حفظ سلامت روح و جسم شما تاثیر دارد؛ کاربرد اسمارت واچ ها در اغلب مواقع، بررسی و ثبت میزان کالری مصرفی در طول شبانه‌روز است که این امر موجب می‌شود از خوردن غذاهای ناسالم و پرکالری پرهیز کنید.

میزان فعالیت بدن

کاربرد مچبند هوشمند تنها به مقدار کالری مصرفی محدود نیست؛ بلکه بررسی میزان فعالیت بدن نیز جزو کاربردهای دیگر این دستبند هوشمند است که از طریق آن می‌توانید میزان فعالیت بدن خود را تحت نظر داشته باشید.

بررسی و کنترل ضربان قلب

مچبندهای هوشمند به طور معمول از سنسورهای نوری بهره‌مند هستند که قابلیت بررسی نبض کاربر را دارند؛ این سنسورها از طریق تابش نور بر رگ‌های خونی، جریان خون و سلامت قلب را بررسی می‌کنند.

اعلان پیام‌ها

مچ بندهای هوشمند وسیله‌ بسیار خوبی برای اطلاع از نوتیفیکیشن برنامه‌های گوشی هستند؛ بدین صورت دیگر نیازی نیست به صورت مکرر گوشی خود را چک کنید و تمام نوتیفیکیشن‌ها را روی صفحه نمایشگر دستبند هوشمند مشاهده می‌کنید.

کنترل وضعیت خواب

خواب جزو فاکتورهای مهمی است که در سلامت روح و جسم شما بسیار تاثیر دارد؛ مچ بندهای هوشمند مسئولیت کنترل وضعیت خواب کاربر را برعهده دارند و کمک می‌کنند تا فرد وضعیت خواب خود را بهبود ببخشد.

نکته: توصیه می‌کنیم پس از خواندن کامل این مطلب، حتما به مقاله راهنمای خرید مچ بند هوشمند مراجعه کنید تا در هنگام خرید این محصول اطلاعات کاملی داشته باشید.

بررسی و آشنایی با کاربرد ساعت هوشمند

ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند یکی دیگر از لوازم دیجیتال محسوب می‌شوند که برخی از افراد تصور می‌کنند این محصول جزو کالاهای بسیار لوکس و گران قیمت است؛ اما این تصور به طور کامل صحیح نیست؛ زیرا بازه قیمتی این محصول بسیار متنوع است؛ همچنین باتوجه به امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در رنج قیمتی بسیار معقولی قرار دارد و هر شخصی متناسب با میزان بودجه خود می‌تواند آن را خریداری کند؛ در ادامه شما را با کاربرد ساعت هوشمند آشنا می‌کنیم.

نمایش زمان در اقصی نقاط کشور

ساعت‌های هوشمند قابلیت نشان دادن زمان محلی و زمان شهرهای دیگر را دارند؛ سیستم این ساعت‌ها به گونه‌ای است که از طریق اتصال داده‌ها و لوکیشین می‌توانند زمان ساعت را تنظیم کنند و شما احتیاجی به تنطیم کردن ساعت به صورت دستی ندارید.

نمایش نوتیفیکیشن‌ها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای ساعت هوشمند ، نمایش اعلان اپلیکیشن‌های مختلفی همچون ایمیل‌ها، اینستاگرام، تلگرام و … است؛ به بیانی دیگر هنگام دریافت هرگونه پیام متنی یا تلفنی، ساعت هوشمند شروع به لرزش کرده و به شما هشدار می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از ساعت هوشمند استفاده کنید، با خیالی آسوده می‌توانید گوشی موبایلتان را در حالت سایلنت قرار دهید و مطمئن باشبید که به محض دریافت هرگونه پیامی، نوتیفیکیشن آن روی صفحه نمایشگر ساعت هوشمند، ظاهر می‌شود.

بهترین گجت گام شمار

برخی از ساعت‌های هوشمند درست مانند مچ بندهای هوشمند کنترل سلامت بدن و تناسب اندام کاربر را برعهده دارند و از این طریق می‌توانید از سلامت بدن خود مطلع شوید.

تفاوت مچ بند و ساعت هوشمند در چیست؟

مچ بند هوشمند: مچ بند هوشمند در حقیقت یک گجتی است که از طریق آن می‌توان فعالیت بدن را به واسطه حسگرهای پیشرفته‌ای نظیر گام شمار، تعداد ضربان قلب، کالری مصرف شده، وضعیت خواب و … کنترل کرد؛ البته در کنار این قابلیت‌ها برخی از دستبندهای هوشمند، زمان و اعلان اپلیکیشن‌ها را نیز دراختیار شما قرار می‌دهند.

ساعت هوشمند: ساعت‌های هوشمند علاوه‌بر نشان دادن زمان، اعلان‌های مربوط به اپلیکشن‌های مختلف را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند؛ همچنین می‌توانید به عکس‌ها و آهنگ‌های گوشی موبایلتان دسترسی داشته باشید؛ ناگفته نماند که برخی از مدل‌های بسیار پیشرفته ساعت‌های هوشمند سیم کارت‌خور نیز هستند.

از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراه کردید بسیار خرسند هستیم؛ امیدواریم که از مقاله امروز نهایت لذت را برده باشید و بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید؛ در حالت کلی هر دو محصول ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند جزو لوازم دیجیتال بسیار کاربردی هستند که شما برحسب نیاز و بودجه خود باید یکی از این دو محصول را انتخاب کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق درباره خرید مچ بند و ساعت هوشمند حتما به صفحه محصول جی اس کالا مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24