خراب شدن باتری موبایل

آشنایی با نشانه و علائم خرابی باتری موبایل 1

گوشی‌های موبایل یکی از ضروری‌ترین وسایل دیجیتال هستند که سلامت باتری آن بسیار اهمیت دارد؛ وابستگی ما به این وسیله روز به روز در حال افزایش است به حدی که اگر یک روز با نشانه های خرابی باتری موبایل روبه‌رو شویم، دچار استرس و تنش‌های زیادی خواهیم شد؛ برای درک بهتر این موضوع تصور کنید که باید یک مکالمه یا یک کار ضروری را با گوشی خود انجام دهید، اما متوجه می‌شوید که شارژ موبایلتان تمام شده است، در صورتی که به تازگی گوشی خود را به شارژر متصل کردید، در این وضعیت چه حسی دارید؟ بله درست حدس زدید! بسیار مضطرب و ناراحت هستید؛ همچنین برنامه‌های شما نیز به تعویق می‌افتد؛ اما نگران نباشید زیرا ما تصمیم داریم در این مقاله شما را با علائم خرابی باتری گوشی آشنا کنیم تا پس از مشاهده چنین مشکلاتی، سریعا اقدام به خرید باتری گوشی از یک فروشگاه باسابقه هم‌چون جی اس کالا کنید.

بررسی نشانه های خرابی باتری موبایل سامسونگ و آیفون

خرید باتری ایفون
متورم شدن باتری یکی از نشانه ‌های خرابی باتری موبایل به حساب می‌آید.

باتری موبایل یکی از ضروری‌ترین اجزای گوشی موبایل است که خراب شدن آن باعث می‌شود که نتوانید از گوشی خود استفاده کنید؛ همچنین برنامه‌های روزانه شما نیز با اختلال روبه‌رو می‌شود؛ به همین دلیل نیز در این قسمت تصمیم داریم 10 تا از نشانه های خرابی موبایل سامسونگ و آیفون را مورد بررسی قرار دهیم.

متورم شدن باتری موبایل

یکی از علائم خرابی باتری موبایل سامسونگ متورم شدن آن است؛ برای کسب اطمینان از این موضوع، می‌توانید باتری گوشی خود را روی یک سطح صاف مانند میز یا کف سرامیک قرار دهید؛ سپس باتری را بچرخانید؛ اگر باتری موبایلتان به آسانی چرخید، یعنی متورم است و باید تعویض شود؛ البته در نظر داشته باشید که تنها به این نشانه نمی‌توان اکتفا کرد.

همچنین بخوانید: بررسی علت باد کردن باتری گوشی سامسونگ، هوآوی و آیفون

خاموش شدن گوشی موبایل به صورت ناگهانی

اگر به تازگی گوشی خود را به شارژر متصل کردید و قبل از اتمام شارژ، به صورت ناگهانی گوشی به یکباره خاموش و یا ریستارت می‌گردد؛ به طور قطع باتری مویایلتان خراب شده و نیاز به خرید و تعویض یک باتری اورجینال دیگر دارد.

خوردگی باتری گوشی

گاهی اوقات ممکن است که کانکتور یا پایانه‌های باتری دچار خوردگی شده باشند؛ این مشکل سبب می‌شود که باتری به شکل صحیحی با گوشی موبایل اتصال برقرار نکند؛ بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید هر چه سریع‌تر باتری گوشی خود را تعویض کنید.

خرید باتری مویابل

روشن شدن گوشی موبایل در هنگام شارژ

یکی دیگر از علائم خرابی باتری موبایل این است که گوشی موبایلتان فقط در هنگامی که به شارژر متصل می‌کنید، روشن می‌شود؛ یعنی باتری گوشی توانایی ذخیره انرژی ندارد.

داغ شدن گوشی موبایل

باتری‌های موبایل معمولا در زمان شارژ و دشارژ مقدار بسیار کمی از انرژی خود را به صورت گرما تلف می‌کنند؛ بنابراین این میزان گرما بسیار طبیعی است و هیچ‌گونه مشکلی ندارد؛ اما اگر متوجه شدید که این میزان گرما بسیار بالاست به حدی که از حالت نرمال خارج شده، یعنی باتری گوشی موبایل نیاز به تعویض دارد.

همچنین بخوانید: جامع‌ترین مقاله علت داغ شدن گوشی هنگام شارژ کردن آن

هنگ کردن پی در پی گوشی موبایل

 

علائم خرب شدن باتری گوشی
با گوشی موبایلتان تا حد امکان بازی نکنید.

اغلب افراد تصور می‌کنند که هنگ کردن گوشی به دلیل وجود برخی از ایرادات نرم‌افزاری است؛ اما این تصور همیشه صحیح نیست؛ زیرا یکی از نشانه های خرابی باتری موبایل سامسونگ هنگ کردن مکرر گوشی موبایل است.

ایجاد اختلال در شارژ شدن گوشی موبایل

اگر در زمان‌های که گوشی موبایلتان را به شارژر متصل کردید، چندین بار با پیغام عدم اتصال شارژر به گوشی موبایل و یا پیغام‌های از این دست قبیل مواجه شدید، یکی از علائم خرابی باتری گوشی است.

ایجاد لکه یا برآمدگی در صفحه نمایشگر گوشی

معمولا در گوشی‌هایی که باتری آن قابل جداشدن نیست، زمانی که باتری متورم می‌شود، لکه‌هایی روی صفحه نمایشگر ایجاد می‌گردد که به معنای خراب شدن باتری است.

روشن نشدن گوشی موبایل

روشن نشدن گوشی موبایل دلایل مختلفی دارد که اصلی‌ترین علت آن، خرابی باتری موبایل است.

خالی شدن زود هنگام باتری

اگر باتری موبایلتان به سرعت خالی می‌شود، به نحوی که به یکباره از 80 درصد به 50 درصد کاهش پیدا کند، باتری موبایل دچار خرابی شده است.

نکته: مواردی که بررسی کردیم جزو علائم خرابی باتری موبایل آیفون و سامسونگ هستند که باید بدان دقت ویژه‌ای داشته باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای خرید باتری اورجینال گوشی آیفون فقط به فروشگاه‌های معتبری هم‌چون جی اس کالا اعتماد کنید تا با ارائه گارانتی و اصالت کالا با مشکلی مواجه نشوید.

همچنین بخوانید: چگونه طول عمر و سلامت باتری گوشی آیفون را افزایش دهیم؟

روش‌های جلوگیری از خراب شدن باتری موبایل

داغ شدن باتری موبایل

باتری موبایل به دلیل استفاده مداوم دچار فرسودگی می‌شود؛ به همین دلیل نیز خراب شدن باتری یک امر کاملا طبیعی است که نمی‌توان از بروز آن جلوگیری کرد؛ اما با روش‌هایی می‌توان عمر باتری موبایل را تا حد مطلوبی افزایش داد.

استفاده از شارژر اورجینال

شارژرهای بی‌کیفیت و غیراصل، شدت جریان آن‌ها استاندارد نیستند و نمی‌توانند انرژی لازم را برای شارژ کردن باتری موبایل مهیا کنند؛ این امر موجب کاهش عمر باتری می‌گردد؛ به همین دلیل نیز پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه‌های معتبر، شارژر اورجینال را برای گوشی خود تهیه کنید.

گوشی را تا 100% شارژ نکنید

طریقه شارژ کردن گوشی جزو موارد بسیار مهمی ست که در حفظ سلامت باتری نیز تاثیر بسزایی دارد؛ هیچوقت اجازه ندهید که گوشی موبایل تا 100% شارژ شود؛ همچنین قبل از اینکه شارژ باتری موبایل به عدد 15% برسد، حتما گوشی خود را به شارژر متصل کنید.

هنگام شارژ شدن با گوشی خود کار نکنید

بسیاری از افراد هنگامی که گوشی موبایلشان به شارژر متصل است با گوشی خود کار می‌کنند؛ اگر شما نیز جزو این قبیل افراد هستید، باید بدانید که این امر جوب خرابی باتری موبایل می‌شود؛ زیرا هنگامی که گوشی به شارژر متصل است، مدیریت همزمان شارژ و دشارژ کردن در گوشی بسیار سخت‌تر می‌شود و به تدریج کارایی باتری کاهش می‌یابد.

کالیبره کردن باتری موبایل

امروزه با روی کار آمدن نسل جدید گوشی‌های همراه، کالیبره کردن موضوع چندان مهمی نیست و تاثیر آن‌چنانی ندارد؛ اما در برخی مواقع اگر نمایش درصد شارژ گوشی با میزان واقعی آن مغایرت داشته باشد، کالیبره کردن بسیار توصیه می‌شود؛ به طور مثال تصور کنید که شارژر باتری موبایلتان از 40% به 15% کاهش یابد و یا اینکه در هنگام شارژ کردن گوشی موبایل از میزان شارژ 40% به 70% برسد؛ در چنین مواقعی حتما باتری گوشی را کالیبره کنید.

همچنین بخوانید: بررسی و تشخیص باتری اصلی آیفون، سامسونگ و هوآوی

از شارژرهای فندکی استفاده نکنید

باد کردن باتری گوشی سامسونگ
هنگام شارژ کردن باتری از موبایلتان استفاده نکنید.

استفاده از شارژرهای فندکی فقط در مواقع بسیار ضروری پیشنهاد می‌شود؛ زیرا جریانی برقی که توسط سیستم خودرو به باتری گوشی منتقل می‌شود، بسیار نامتناوب و ناپایدار است و باعث خرابی باتری موبایل می‌شود.

ریکاوری باتری گوشی موبایل

باتری گوشی موبایل نیز مانند هر وسیله دیجیتال دیگری نیاز به استراحت یا ریکاوری دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در هفته 8 الی 10 ساعت گوشی موبایل خود را خاموش کنید.

افزایش دما یا گرما

گرما بدترین دشمن باتری موبایل است؛ تا حد امکان سعی کنید در زمان‌هایی که باتری موبایل و یا شارژر، گرم هستند از هیچکدام استفاده نکنید.

با گوشی خود بازی نکنید

بسیاری از افراد عادت دارند که با گوشی خود بازی‌ کنند؛ اغلب بازی‌هایی که برای گوشی‌ها طراحی می‌شوند، گرافیک بسیار سنگینی دارند که موجب افزایش دمای باتری گوشی می‌شود.

چرا باید جی اس کالا را برای خرید انتخاب کنیم؟

قیمت محصول یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در هر خریدی است؛ فروشگاه تخصصی جی اس کالا سال‌های سال است که در حوزه فروش انواع لوازم جانبی اورجینال گوشی فعالیت می‌کند؛ همچنین با تامین عمده لوازم جانبی موبایل بستر مناسبی را فراهم کرده تا محصولاتش را با قیمت‌هایی بسیار مناسب در اختیار شما مشتریان گرامی قرار دهد.

خراب شدن باتری موبایل یکی از آزاردهنده‌ترین اتفاقاتی است که شاید برای هر شخصی رخ دهد؛ در این مقاله همراه با کادر مجرب و باتجربه جی اس کالا سعی کردیم شما را با علائم خرابی باتری آیفون و سامسونگ آشنا کنیم تا در هنگام مواجه شدن با آن، در سریع‌ترین زمان ممکن باتری گوشی خود را تعویض کنید؛ امیدواریم که این مقاله نیز مانند سایر مطالب دیگر مفید بوده باشید و از آن نهایت لذت را ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از قیمت باتری موبایل حتما به صفحه محصول جی اس کالا مراجعه کنید.

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] همچنین بخوانید: آشنایی با نشانه و علائم خرابی باتری موبایل […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24