خرابی کابل شارژ

آموزش ساخت محافظ کابل شارژر با نی و کاموا پیام بگذارید

مقدمه
در قرن 21 که ما در آن زندگی می‌کنیم، هرروزه در شغل‌ها و کاربردهای مختلف ، از لوازم الکتریکی گوناگونی همانند تلفن همراه استفاده می‌شود.
این محصولات، با اتصال به کابل شارژر، انرژی مورد نیاز خود را که به آداپتور برق متصل می‌شود به دست می‌آورند.
وقتی‌که ما به‌صورت روزانه از کابل شارژ برای شارژ کردن تلفن همراهمان استفاده می‌کنیم، باعث فرسودگی و خراب شدن این همراه دوست‌داشتنی می‌شویم .ما در این مقاله به شما دو روش ساخت محافظ کابل شارژر با نی و کاموا که بسیار ساده هستند و می‌ توانید در خانه انجام دهید ، را آموزش می‌دهیم.

توضیحاتی درباره کابل شارژر

قبل از آموزش ساخت محافظ کابل شارژر ، توضیحات کوتاهی درباره این کالا و مصارف آن می‌دهیم.
محصولات الکترونیکی متنوعی که توسط ما مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ از طریق کابل به برق مستقیم شهری متصل می‌شوند که برای مثال می‌توان به (جاروبرقی، ریش‌تراش ،لپ‌تاپ، تبلت، گوشی‌های تلفن همراه) اشاره کرد .
تلفن همراه یا موبایل، یکی از مهم‌ترین ابزار الکترونیکی است که ما از آن استفاده می‌کنیم.زیرا در عصر جدید و پیشرفت فنّاوری کمک خوبی برای انجام کارها نسبت به روش سنتی که زمان بسیار بیشتری برای آن صرف می‌شد، کرده است و همین موضوع سبب شده تلفن همراه به یک ابزار همه‌فن‌حریف تبدیل شود.
همه ما می‌دانیم که تلفن همراه، نیاز به شارژ شدن دارد و با استفاده از کابل شارژ به منبع تغذیه که آداپتور نیز نامیده می‌ شود، متصل شده و به فرایند پر کردن باتری، می‌پردازد.
وقتی‌که به‌صورت روزانه از کابل شارژ برای شارژ کردن تلفن همراهمان استفاده می‌کنیم، باعث فرسودگی و خراب شدن این کابل ها که با علائم پارگی پوشش کابل و قطع‌شدگی سیم‌های کابل شارژر همراه است؛ می‌شویم . همچنین ما در مقاله تشخیص کابل شارژ اصلی آیفون به بررسی کابل‌های آیفون و نحوه تشخیص اصالت آن ها پرداخته‌ ایم.

خرابی کابل شارژ

 

فرقی ندارد که کابل ما ساخت شرکت اپل باشد (که می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد این کابل خاص را در مقاله کابل لایتنینگ به دست آورید)، یا سامسونگ و شیائومی؛ هیچ یک از کابل‌ها از کشیده شدن و پارگی در امان نیستند.
اما لازم نیست نگران باشید؛ زیرا ما با استفاده از روش‌های خانگی و بسیار آسان، با استفاده از ابزارهای ساده ، آموزش ساخت محافظ کابل شارژر را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح داده‌ایم و شما عزیزان می‌توانید به‌راحتی این محافظ کابل شارژ را در منزل درست کنید و از اینکه با استفاده از این محصولات ساده، هم یک کاردستی درست کرده‌اید و مهارت خود را بالابرده‌اید و هم از صرف هزینه اضافی خودداری کرده‌ اید، به خود می‌بالید.
در این راهنما، به شما آموزش و ساخت دو مدل از محافظ کابل شارژ که در دو بخش ( ساخت محافظ کابل شارژر با نی و ساخت محافظ کابل شارژر با کاموا) ارائه می‌شود را شرح می‌دهیم.

ساخت محافظ کابل شارژر با نی

1.وسایل مورد نیاز برای ساخت محافظ کابل شارژر با نی ،یک کابل شارژر ، یک نی پلاستیکی همانند نی آبمیوه خوری ،کش پلاستیکی کوچک یا فندک است.
2. حالا لازم است که دو قسمت4 سانتی‌متری را با استفاده از قیچی، از نی برش بزنید.

ساخت کابل شارژ با نی

3. در این مرحله با استفاده از قیچی، از ناحیه شکم، آن ها را برش زده و شکافی ایجاد کنید.
4.سپس شما باید دو سر کابل شارژ را که در معرض خم شدن بیش‌ از حد قرار دارد را با استفاده از نی هایی که آماده کرده‌اید و برش خورده اند ؛ پوشش دهید.

محافظ کابل شارژ با نی

5.در آخرین مرحله از ساخت محافظ کابل شارژر با نی ، می‌توانید برای محکم و ثابت نگه‌داشتن نی که به کابل شارژر متصل کرده‌اید ،با استفاده از کش ،دور هر سر آزاد نی را ، محکم کنید .راه دیگر برای محکم نگه داشتن نی در دور کابل شارژ استفاده از فندک است. لازم است که شما در این روش مراقب باشید؛ شما می ‌توانید با استفاده از فندک به نی اندکی حرارت مستقیم داده و آن را گرم کنید این کار باعث می‌شود نی در اثر حرارت جمع شده و محکم در جای خود قرار گیرد.

ساخت محافظ کابل شارژر با کاموا

این روش جذاب در کنار محافظت کابل شارژ از خم شدن و آسیب ، زیبایی کابل شارژ شما را دوچندان می‌کند .وسیله موردنیاز، استفاده از نخ کاموا است که معمولاً در خانه‌ها وجود دارد.اگر در خانه نخ کاموا نداشتید نگران نباشید؛ زیرا شما می‌توانید این نخ را در انواع مختلف و رنگ‌های جذاب و متنوع از فروشگاه‌های لوازم خیاطی با هزینه اندک تهیه کنید.

محافظ کابل شارژر با کاموا

 

شما برای ساخت محافظ کابل شارژر با کاموا ، نیاز به کابل شارژ ، رشته کاموا و کمی چسب مایع دارید .که مراحل ساخت محافظ کابل شارژر با کاموا توضیح داده‌شده است :
1.در مرحله اول ساخت محافظ کابل شارژر با کاموا نیاز دارید انتهای سیم خود که به قسمت اصلی شارژر متصل است ، با استفاده از کاموا یک گره بزنید؛
2. مقداری چسب را به گره خود بمالید که ثابت و محکم شود. فقط فراموش نکنید که یک قطره کوچک چسب ،کافی است ؛
3.سپس تنها لازم است نخ کاموا را به‌صورت محکم دور سیم تا جای مورد نظرتان بپیچید یا اینکه اگر مقداری بافتنی بلد باشید یا حتی با یک سرچ ساده می‌توانید با استفاده از بافتن کاموا روی کابل شارژ آن را به شکل زیبا و محکمی انجام دهید؛
4.در مرحله آخر ساخت محافظ کابل شارژر با کاموا، تنها کافی است یک قطره چسب دیگر را در انتهای نخ کاموا بزنید تا از هم باز نشوند ؛
5. آفرین؛ حالا شما یک محافظ کابل شارژ زیبا و مقاوم دارید.

سخن آخر
شما با استفاده از این دو روش ساخت محافظ کابل شارژر ،می‌توانید کابل شارژ خود را از کشیده شدن و خم شدن بیش‌ازحد مراقبت کرده و عمر مفید آن را بالا ببرید .امیدواریم که از این آموزش ساخت محافظ کابل شارژر ، بتوانید نتیجه لازم را دریافت کنید .همچنین در صورتی که با مشکل شارژ نشدن موبایل مواجه بودید می‌توانید به مقاله (تعمیر شارژر موبایل) که کارشناسان جی اس کالا برای شما تدارک دیده‌اند، مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24