کد تست باتری گوشی

اطلاعات کامل درباره تست باتری گوشی پیام بگذارید

در مقاله قبلی سعی کردیم به شما آموزش دهیم که روش صحیح شارژ باتری موبایل چیست که به کمک آن، باتری گوشی شما سالم بماند و مدت‌های طولانی بتوانید از گوشی خود استفاده کنید. حال ممکن است که بنابر دلایلی مانند فرسوده شدن باتری، استفاده ناصحیح از باتری و روش‌های اشتباه در هنگام شارژ کردن گوشی، باتری گوشی شما کیفیت سابق خود را از دست داده باشد و نیاز به خرید مجدد باتری داشته باشید؛ به همین دلیل ما تصمیم داریم به شما اطلاعات کاملی درباره تست باتری گوشی  و تست سلامت باتری گوشی بدهیم تا از کیفیت و اورجینال بودن باتری در هنگام خرید، اطمینان پیدا کنید.

کد تست باتری گوشی سامسونگ چگونه انجام می‌شود؟

سامسونگ یکی از کمپانی‌های بسیار معتبر تولید گوشی است که برای جلب رضایتمندی کاربران یک روش بسیار خوب پیشنهاد می‌کند که به شرح زیر است:

  1. وارد صفحه شماره‌گیر گوشی خود شوید؛
  2. کد *#*#4636#*#* در صفحه شماره‌گیر گوشی خود تایپ کنید؛
  3. صفحه‌ای ظاهر می‌شود که درباره هر بخشی اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

نرم افزار تست باتری سامسونگ و اندروید AccuBattery

نکته: ممکن است این کد برای همه گوشی‌های سامسونگ جواب ندهد.

نکته: *#0228# و *#0*#  هم جز دیگر کدهای تست باتری اندروید است.

نرم افزار تست باتری اندروید AccuBattery

اگر می‌خواهید تست سلامت باتری سامسونگ را انجام دهید  ما به شما برنامه تست سلامت باتری اندروید AccuBattery معرفی می‌کنیم؛ شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید نتیجه بهتری از تست سالم بودن باتری گوشی داشته باشید. این اپلیکیشن وضعیت دیوایس (Device) گوشی را بررسی می‌کند تا وضعیت سلامت باتری گوشی را به شما اعلام کند؛ البته نکته بسیار مهمی که حائز اهمیت است، این برنامه تست باتری گوشی، به چند روز زمان نیاز دارد تا نتیجه حاصله را به شما ارائه دهد.

پس از نصب این برنامه صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که توضیحات کاملی درباره حریم خصوصی و نحوه عملکرد گوشی در اختیار شما قرار می‌دهد؛ سپس با صفحه‌ای مواجه می‌شوید که مربوط به تست سلامت باتری سامسونگ است؛ پس به این صفحه دقت کنید؛ پس از گذشت زمان با نموداری مواجه می‌شوید که می‌توانید تست سالم بودن باتری گوشی خود را ببینید.

این برنامه تست سالم بودن باتری گوشی سامسونگ به شما می‌گوید که بهترین وضعیت برای بهبود عملکرد دیوایس این است که باتری گوشی خود را تا 80% پر کنید؛ بنابراین وضعیت صفحه را جوری تنظیم می‌کند که شما باتری خود را تا 80% پر کنید؛ البته این فقط یک پیشنهاد است و شما اجازه دارید گوشی را مثل همیشه شارژ کنید.

ویژگی‌های برنامه تست سلامت باتری گوشی اندروید

  • زمانی که باتری گوشی تا 80% شارژ می‌شود، شما را از طریق آلارم گوشی با خبر می‌کند؛
  • زمانی که شروع به کار با گوشی می‌کنید، میزان باتری را به شما اعلام می‌کند؛
  • میزان شارژی که هر برنامه مصرف می‌کند را به شما اطلاع می‌دهد؛
  • ظرفیت اصلی باتری را اندازه گرفته و به شما اعلام می‌کند؛
  • کابل شارژر مناسب برای گوشی را تشخیص می‌دهد.

برای کسب اطلاعات کافی درمورد قیمت کابل شارژر اصلی سامسونگ، صفحه محصولات جی اس کالا را مشاهده کنید.

برنامه تست سلامت باتری موبایل

نکته: نسخه اصلی این برنامه را می‌توانید خریداری کنید که مزیت آن نسبت به نسخه رایگان این است که هم امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهید و هم اینکه از نشان دادن تبلیغات پی‌ در پی خبری نیست.

برنامه تست باتری گوشی سامسونگ Clean Master

برای کد تست باتری سامسونگ از برنامه Clean Master هم می‌توانید استفاده کنید. این برنامه قابلیت بررسی و ارزیابی تست باتری سامسونگ شما را دارد و با کمک آن از میزان عمر باتری اطلاع پیدا می‌کنید. با کمک این اپلیکیشن از برنامه‌هایی که میزان مصرف باتری بالایی دارند مطلع می‌شوید و میزان مصرف باتری را مدیریت می‌کنید.

نکته: از آن جایی که گوشی هواوی هم از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند، کد تست باتری هواوی و برنامه‌های تست سلامت باتری این گوشی هم در بیشتر موارد مشابه سامسونگ است.

روش تست سلامت باتری آیفون

روش تست سلامت باتری ایفون بسیار ساده است و فقط کافی است طبق روشی که به شما یاد می‌دهیم، عمل کنید.

  1. به قسمت تنظیمات مراجعه کنید؛
  2. به قسمت Battery مراجعه کنید؛
  3. یک صفحه برای شما باز می‌شود، شما باید گزینه Battery Health را انتخاب کنید.

تست سلامت باتری آیفون با Battery Life

 

اگر کد تست باتری ایفون عدد 100% را جلو عبارت Maximum Capacity نشان می‌دهد یعنی باتری گوشی بهترین عملکرد را دارد و تست سلامت باتری گوشی شما موفقیت‌آمیز است؛ اما اگر کد تست باتری ایفون عدد 50% یا 60% را نشان دهد عمر باتری گوشی شما رو به اتمام است و باید به فکر خرید یک باتری اورجینال از یک فروشگاه معتبر همچون جی اس کالا باشید.

نحوه تست سلامت باتری گوشی ایفون با برنامه Battery Life

آن دسته از کابرانی که می‌خواهند تست باتری موبایل خود را انجام دهند ولی قسمت Battery Health در تنظیمات گوشی خود ندارند، می‌توانند از برنامه Battery Health استفاده کنند. کاربران با استفاده از این برنامه از میزان سلامت باتری گوشی خود اطلاع پیدا می‌کنند و می‌توانند از سایر خدمات و امکاناتی که این برنامه در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده کنند.

علائم خرابی باتری گوشی موبایل را بشناسید

1. خاموش شدن گوشی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی موبایلتان به صورت ناگهانی و بدون تمام شدن باتری، خاموش شود؛ اگر خوش شانس باشید مجددا می‌توانید گوشی را روشن کنید در غیر این صورت، گوشی دیگر روشن نمی‌شود و شما نیاز به خرید مجدد باتری برای گوشی خود دارید.

علائم خرابی باتری گوشی موبایل

2. داغ شدن بیش از حد گوشی

کاملا طبیعی است که گوشی در هنگام شارژ شدن کمی داغ شود یا در زمان استفاده از برنامه‌های سنگین و طولانی، دمای آن افزایش پیدا کند؛ اما اگر این اتفاق به صورت مکرر رخ می‌دهد و میزان دمای آن هم بسیار بالاست به احتمال زیاد باتری گوشی شما باید تعویض شود.

3. خاموش شدن گوشی هنگام جدا شدن از شارژر

اگر گوشی خود را به شارژر متصل می‌کنید و پس از جداسازی از شارژر، خاموش می‌شود، متاسفانه زمان تعویض آن فرا رسیده است.

4. متورم شدن باتری گوشی

متورم شدن باتری گوشی یکی دیگر از نشانه‌هایی است که به پایان رسیدن عمر باتری را اثبات می‌کند. اگر باتری گوشی شما قابل مشاهده است آن را با دقت نگاه کنید تا هیچگونه برجستگی در آن وجود نداشته باشد.

تست سلامت باتری گوشی با مولتی متر (باتری تستر)

باتری تستر وسیله‌ای است که با کمک آن می‌‌توان وضعیت سلامت باتری گوشی را اندازه‌گیری کرد؛ فقط کافی است زمانی که باتری گوشی را به شارژر وصل کردید جریان شارژ و زمان اتصال را بررسی کنید؛ سپس اختلاف این عدد همان ظرفیت باتری گوشی شماست.

باتری گوشی خود را از جی اس کالا تهیه کنید

سلامت باتری گوشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کاربران پیوسته باید با تست باتری گوشی از وضعیت باتری موبایل خود اطلاع پیدا کنند تا در صورت کاهش سلامت باتری، به فکر تعویض و خرید مجدد آن باشند. جی اس کالا فروشگاهی است که باتری‌های آیفون، هواوی و سامسونگ اورجینال را می‌توانید در آن پیدا کنید؛ علاوه‌بر آن تمام باتری‌هایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند دارای ضمانت‌نامه و کد اصالت کالا هستند.

برای کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت باتری اصل آیفون  حتما به صفحه محصولات جی اس کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24