خرید پاوربانک

کامل‌ترین راهنمای خرید پاوربانک پیام بگذارید

گوشی‌های هوشمند و وسایل الکترونیکی جز لوازم بسیار پرکاربرد روزانه ما هستند؛ بنابراین بدیهی است که از یک منبع تامین انرژی با کیفیت برای تامین شارژ این وسایل استفاده کنیم. پاوربانک‌ها باتری‌هایی هستند که در یک مدار الکتریکی فشرده قرار گرفتند و امکان شارژ گوشی و سایر لوازم الکترونیکی را برای شما فراهم می‌کنند؛ اما با توجه به تنوع مدل و برندهای این وسیله تصمیم گرفتیم، شما را با راهنمای خرید پاوربانک آشنا کنیم تا بر اساس آن یک انتخاب خوب برای خرید داشته باشید.

آشنایی با نکات خرید پاور بانک

چگونه پاوربانک با کیفیت بخریم
در هنگام خرید به ظرفیت پاوربانک دقت کنید.

در مقاله قبلی درباره بهترین مارک های پاوربانک اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دادیم، حال می‌خواهیم نکات خرید پاور بانک را با شما بررسی کنیم.

ظرفیت پاوربانک

ظرفیت پاوربانک یکی از موارد بسیار مهم در هنگام خرید است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. همه پاوربانک‌ها از دو ظرفیت برخوردار هستند؛ ظرفیت اسمی و ظرفیت حقیقی. ظرفیت اسمی همان ظرفیتی است که بر حسب میلی‌آمپر بر روی دستگاه پاوربانک و جعبه آن حک می‌شود؛ ظرفیت حقیقی هم میزان ظرفیتی است که پاوربانک توانایی ذخیره انرژی و شارژ گوشی را دارد.

نکته: میزان ظرفیت حقیقی پاوربانک، حدودا 15% از میزان ظرفیت اسمی آن کم‌تر است.

در طراحی و تولید اکثر پاوربانک‌ها، عموما از باتری‌هایی که بین 3.6 یا 3.7 ولت است، استفاده می‌کنند. معمولا این پاوربانک‌ها زمانی که باتری گوشی شما را شارژ می‌کنند، ولتاژ خروجی خود را 5 ولت افزایش می‌دهند. باتری‌های گوشی موبایل یا سایر وسایل الکترونیکی هنگام دریافت این انرژی، میزان ولتاژ ورودی را به میزان استانداردی کاهش می‌دهند؛ بنابراین این امر موجب کاهش میزان ظرفیت پاوربانک می‌شود.

نکته: البته در نظر داشته باشید که پاوربانک‌های برندهای معتبری همچون شیائومی از اختلاف بین ظرفیت اسمی و ظرفیت حقیقی بسیار پایینی برخوردار هستند. برای آشنایی با بهترین پاور بانک های شیائومی به مقاله‌ای که از قبل برای شما تهیه کردیم، مراجعه کنید.

خرید پاوربانک

در موارد بسیار زیادی ظرفیت حقیقی پاوربانک قابل تشخیص نیست؛ بنابراین کمپانی‌های تولیدکننده پاوربانک، فقط ظرفیت اسمی پاوربانک را اعلام می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که از پاوربانک‌های بی‌کیفیت با برندهای نامعتبر استفاده نکنید؛ زیرا اختلاف 60% الی 70% بین ظرفیت اسمی و حقیقی در بسیاری از این پاوربانک‌ها مشاهده شده است.

همان‌طور که خدمت شما گفتیم، بسیاری از کمپانی‌ها ظرفیت حقیقی پاوربانک‌های خود را اعلام نمی‌کنند؛ بنابراین برای تخمین حدودی ظرفیت حقیقی پاوربانک، از فرمولی که برای شما در نظر گرفتیم، استفاده کنید.

ظرفیت حقیقی پاوربانک

فراموش نکنید، عددی که به دست می‌آورید کاملا حدودی است و به مرور زمان پاوربانک بر اثر استفاده مداوم، دچار فرسودگی می‌شود؛ بنابراین در مقاله مدت زمان شارژ پاوربانک سعی کردیم نکاتی که در هنگام استفاده از پاوربانک باید بدانید را به شما آموزش دهیم تا عمر مفید دستگاه بیشتر شود.

شدت جریان ورودی و خروجی پاوربانک

بهترین پاوربانک
هر چه شدت جریان پاوربانک بیشتر باشد، باتری گوشی شما زودتر شارژ می‌شود.

شدت جریان ورودی و خروجی پاوربانک، جز پارامترهای اساسی در لیست راهنمای خرید پاور بانک است که جایگاه بسیار مهمی هم دارد. پاوربانک‌ها اغلب دارای پورت‌های متعددی هستند که هر کدام از این پورت‌ها ممکن است شدت جریان‌های مختلفی داشته باشند؛ برای مثال شدت جریان استاندارد پورت usb برابر عدد 5 است که برای شارژ کردن بسیاری از وسایل الکترونیکی عدد خوبی محسوب می‌شود.

یکی از سوالاتی که اغلب کاربران از ما می‌پرسند، این است که استانداردترین شدت جریان برای خرید پاوربانک چقدر است؟

اکثر پاوربانک‌هایی که برای فروش در بازار موجود هستند، قابلیت شارژ وسایل الکترونیکی با ولتاژ 2 ولت یا 5 ولت را دارند؛ این نکته نیز ناگفته نماند که توصیه می‌شود، قبل از خرید باید به جعبه پاوربانک دقت کنید که این عدد روی آن ثبت شده باشد.

پاوربانک‌هایی که از شدت جریان خروجی کم‌تر از 2 ولت برخوردار هستند، مدت زمان شارژ شدن دستگاه‌های الکترونیکی را بسیار افزایش می‌دهند؛ پس به طور قطع بهتر است که سراغ این‌گونه پاوربانک‌ها نروید.

Fast Charge یا Quick Charge نسل جدیدی از پاوربانک‌های پرطرفدار هستند که برای معرفی و فروش وارد بازار شدند. مزیت بسیار خوب این نوع پاوربانک‌ها این است که از قابلیت تغییر ولتاژ و شدت جریان، متناسب با هر نوع دستگاهی برخوردار هستند؛ به همین دلیل ممکن است، بر روی بسیاری از پاوربانک‌ها اعداد مختلفی برای شدت جریان ورودی و خروجی مشاهده کنید.

همچنین بخوانید: آشنایی با پاوربانک خورشیدی

لوازم جانبی پاوربانک

نکات مهم در هنگام خرید پاوربانک
پاوربانکی که برای خرید انتخاب می‌کنید؛ باید کابل مناسب گوشی شما را داشته باشد.

اکثر پاوربانک‌هایی که به فروش می‌رسند فقط دارای کاتالوگ، کارت گارانتی و کابل شارژ هستند و لوازم جانبی خاص دیگری ندارند؛ اما در این بین هستند برندهایی که در کنار پاوربانک‌های خود، لوازم جانبی دیگری هم‌چون کیف محافظ هم ارائه می‌کنند.

نکته‌ای که در هنگام خرید پاوربانک باید به آن دقت داشته باشید، این است که اکثر پاوربانک‌ها دارای کابل مناسب اندروید هستند؛ بنابراین اگر گوشی شما برند آیفون است یا از درگاه type C استفاده می‌کنید، باید از فروشنده کابل مناسب گوشی خود را درخواست کنید.

همچنین بخوانید: بهترین پاوربانک بازار کدام است؟

اندازه پاوربانک

اندازه پاوربانک
هر چه اندازه پاوربانک بزرگ‌تر باشد یعنی ظرفیت بیشتری دارد.

یکی دیگر از نکات خرید پاور بانک که باید به آن دقت کنید؛ اندازه پاوربانک است. پاوربانک‌ها در سایز‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ از اندازه‌های بسیار کوچک تا اندازه‌های بسیار بزرگ. سایز پاوربانک با میزان ظرفیت آن رابطه مستقیمی دارد، یعنی هر چقدر ظرفیت پاوربانک شما بیشتر باشد، اندازه آن هم بزرگ‌تر است. بنابراین پاوربانکی را برای خرید انتخاب کنید که علاوه‌بر اینکه از ظرفیت مناسبی برخوردار است، اندازه آن هم مناسب و قابل حمل باشد.

ظاهر پاوربانک

سایز پاوربانک
جنس بدنه پاوربانک جز عواملی است که در زیبایی ظاهر پاوربانک تاثیر دارد.

در هنگام خرید پاوربانک علاوه‌بر کیفیت آن، داشتن ظاهری جذاب هم از ویژگی‌هایی است که باید به آن دقت کنید. جنس بدنه و متریال، نوع طراحی، براق یا مات بودن از ویژگی‌هایی هستند که در زیبایی پاوربانک تاثیر زیادی دارند؛ پس پاوربانکی را انتخاب کنید که از لحاظ زیبایی ظاهری جذاب باشد و در مقابل لک هم از خود مقاومت نشان دهد.

تعداد پورت‌های پاوربانک

جنس بدنه پاوربانک
پاوربانک‌هایی که از چندین پورت برخوردار هستند را خریداری کنید.

تعداد پورت پاوربانک جز خصوصیات مهمی است که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. معمولا پاوربانک‌هایی که ظرفیت بالایی دارند، از چند پورت برخوردار هستند و پاوربانک‌های با ظرفیت پایین، فقط یک پورت دارند. هر چه تعداد پورت‌های پاوربانک بیشتر باشد، به صورت همزمان می‌توانید چند دستگاه را شارژ کنید که این یک مزیت بسیار خوب در هنگام سفر محسوب می‌شود.

سیستم حفاظتی پاوربانک

لوازم جانبی پاوربانک
پاوربانک باید مقاومت خوبی در برابر دما و ولتاژهای ورودی و خروجی داشته باشد.

یکی دیگر از نکاتی که در لیست راهنمای خرید پاور بانک اهمیت زیادی دارد، سیستم حفاظتی پاوربانک است. سیستم امنیتی پاوربانک عبارت است از مقاومت در برابر دما، محافظت از باتری در برابر ولتاژهای ورودی و کنترل میزان ولتاژهای ورودی و خروجی.

امنیت و استاندارد پاوربانک

خرید پاوربانک استاندارد
از پاوربانک‌های اورجینال و استاندارد استفاده کنید.

مهم‌ترین ویژگی هر پاوربانکی امنیت آن است. اگر از پاوربانک‌های غیر استاندارد استفاده کنید بی‌شک به وسایل الکترونیکی شما آسیب می‌زند؛ بنابراین در هنگام خرید پاوربانک دقت کنید که عبارات زیر روی جعبه ثبت شده باشد:

  • بیش از حد شارژ شدن (Over Charge Protections)؛
  • شدت جریان بیش از حد (Over Current Protections)؛
  • ولتاژ بیش از حد نرمال (Over Voltage Protection)؛
  • گرما (Over Heat Protections)؛
  • اتصال کوتاه (Short-Circuit).

مقاومت در برابر ضربه و آب

لیست پاوربانک های با کیفیت
بعضی از پاوربانک‌ها در مقابل ضربه و آب مقاوم هستند.

برخی از پاوربانک‌ها از ویژگی مقاومت در برابر ضربه و آب برخوردار هستند که ویژگی بسیار خوبی به حساب می‌آید.

صفحه نمایشگر یا نشان‌گر LED

اطلاعات جامع درباره پاوربانک ها
پاوربانک‌های باکیفیت، معمولا قیمت بالاتری دارند.

اکثر پاوربانک‌ها مجهز به صفحه نمایشگر یا نشان‌گر LED هستند که از طریق آن وضعیت باتری را به شما اعلام می‌کنند.

نوع باتری پاوربانک

باتری‌های به کار رفته در پاوربانک‌ها، شامل لیتیوم‌یون یا لیتیوم‌پلیمر هستند که معمولا عمر مفید آن‌ها بین 300 تا 1000 بار شارژ کردن است.

قیمت پاوربانک

قیمت پاوربانک هم جز پارامترهایی است که در خرید و انتخاب آن موثر است. معمولا پاوربانک‌های باکیفیت و مطرح، از قیمت‌های بالاتری برخوردار هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم فریب پاوربانک‌های قیمت پایین را نخورید! زیرا ممکن است باعث آسیب‌رسانی به باتری وسایل الکترونیکی شما شود.

جی اس کالا را بشناسید

ما در مجموعه جی اس کالا با سابقه کاری درخشان، برترین محصولات الکترونیکی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم و بسیار خرسندیم که در این 16 سال سابقه کاری توانستیم اعتماد و رضایت شما مشتریان را کسب کنیم. لطفا برای اطلاعات بیشتر به صفحه محصولات جی اس کالا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24