رفع مشکل تاخیر صدا در هندزفری و هدفون بلوتوث

رفع مشکل تاخیر صدا در هندزفری و هدفون بلوتوث پیام بگذارید

امروزه اکثر مردم در اوقات فراغت خود و یا در حین رانندگی، کار، آشپزی و… از هدفون‌ها و هندزفری‌ها برای شنیدن موسیقی‌ها و پادکست‌های مختلف استفاده می‌کنند. امروزه هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی یکی از پر استفاده‌ترین وسایلی هستند که مردم در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. در برخی موارد ممکن است هندزفری و هدفون دچار تاخیر صدا شوند؛ این مورد یک امر آزاردهنده برای کاربران این وسیله‌ها است.

در این مقاله که توسط تیم متخصص جی اس کالا تهیه شده است، قصد داریم به مواردی همچون تاخیر صدا در هندزفری بلوتوث، تاخیر صدا در هدفون بلوتوث و روش‌های رفع این مشکل بپردازیم. پس اگر شما هم در هنگام استفاده از هندزفری‌ها و هدفون‌های بلوتوثی به مشکل تاخیر صدا برخورده‌اید در ادامه این مقاله همراه جی اس کالا باشید. همچنین در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی، بی‌سیم هدفون و هدست می توانید به مقاله جامعی که درباره این موضوع نوشته شده است، مراجعه کنید.

هندزفری و هدفون بلوتوث چه مزایا و معایبی دارد؟

به علت وجود مشکلاتی که در استفاده از هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی وجود داشت، سازندگان این قطعه‌های الکترونیکی بر آن شدند تا با ساخت و معرفی یک محصول جدید، این مشکلات را برای کاربران رفع کنند؛ ولی همین هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی هم مانند دیگر وسایل الکترونیکی دارای مزایا و معایبی هستند؛ در ادامه قصد داریم به مزایا و معایب هندزفری و هدفون بلوتوث بپردازیم.

مزایا : از مزایای این وسیله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزادی حرکت به دلیل نبود کابل نسبت به هندزفری و هدفون‌های کابلی.
  • افزایش طول برد، به دلیل اتصال بلوتوثی و عدم نیاز به حمل منبع.
  • اگر هدفون یا هندزفری شما بلوتوثی باشد این قابلیت را دارد که به تمامی‌دستگاه‌هایی که قابلیت بلوتوث دارند متصل شود.
  • قابلیت اتصال به چند دستگاه و سوئیچ کردن بین دستگاه‌های متصل.

معایب : از معایب استفاده از این وسیله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افت کیفیت صدا با فاصله گرفتن از منبع.
  • ایجاد نویز توسط دستگاه‌های ارتباطی اطراف.
  • احتیاج به شارژ مکرر.
  • خاموشی و عدم توانایی استفاده در هنگام اتمام شارژ و زمان شارژ.
  • احتمال وجود لگ و کندی اتصال یا عدم اتصال.
  • قیمت بالاتر نسبت به نمونه‌های کابلی.

با وجود مزایا و معایب قید شده بالا، نمی‌توان به صورت کلی بیان کرد که استفاده از هندزفری و هدفون‌های بلوتوث خوب یا بد است و این که آیا هندزفری بلوتوث مضر است؟ یا خیر، استفاده از این دستگاه بسته به نیاز شما ممکن است متغیر باشد؛ برای مثال استفاده از این دستگاه برای افرادی که زمان زیادی را از آن استفاده می‌کنند توصیه نمی‌شود، زیرا که با خالی شدن شارژ شما نمی‌توانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید.

از طرفی استفاده از این دستگاه برای کسانی که تحرک زیادی دارند و آزادی عمل بیشتری می‌خواهند توصیه می‌شود زیرا که استفاده از هدفون‌ها و هندزفری‌های سیمی‌ آزادی عمل شما را برای حرکت خیلی کاهش می‌دهند. همانطور که در مثال‌های قبل مشاهده کردید و پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، استفاده از مدل بلوتوثی این دستگاه‌ها بسته به نیاز و شرایط شما دارد.

همچنین بخوانید: خرید هدفون بی سیم شیائومی از فروشگاه معتبر جی اس کالا

مزایا و معایب هندزفری و هدفون بلوتوث

با چه روش‌هایی می‌توان مشکل تاخیر صدا در هندزفری و هدفون بلوتوث را رفع کرد ؟

همانطور که در قسمت معایب به آن اشاره کردیم، وجود تاخیر صدا یکی از مشکلات هندزفری و هدفون‌های بلوتوثی است. در ادامه این مقاله راه‌حل‌های مختلفی برای رفع مشکل تاخیر صدا در هدفون بلوتوث و رفع مشکل تاخیر صدا در هندزفری بلوتوث را ارائه می‌دهیم که با آنها می‌توانید باگ بوجود آمده را بطور کامل رفع کنید و از شر قطعی صدا تا حد قابل قبولی خلاص شوید.

یکی از مواردی که ممکن است موجب بروز مشکل تاخیر صدا شود، فاصله است. هرچه فاصله بیشتر باشد احتمال تاخیر و قطعی صدا افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین افزایش فاصله ممکن است باعث شود تا بین شما و دستگاهی که به آن متصل هستید مانعی همچون دیوار قرار بگیرد؛ وجود موانعی مانند دیوار، پرده و… در تاخیر صدا تاثیر گذار هستند؛ به همین علت ممکن است با نزدیک شدن به دستگاهی که به آن متصل هستید مشکل تاخیر صدای هدفون یا هندزفری شما حل شود.

از دیگر مواردی که باید آن را بررسی کنید، شارژ هدفون و یا هندزفری است که از آن استفاده می‌کنید. اگر هدفون شما شارژش رو به اتمام باشد ممکن است شما را با مشکل تاخیر و یا قطعی صدا مواجه کند؛ همچنین اگر دستگاهی که به آن متصل هستید گوشی همراه شما است یا انرژی آن از طریق باتری تامین می‌شود، ممکن است کم بودن شارژ آن دستگاهی که به آن متصل شده‌اید نیز شما را با این مشکل مواجه کند.

قطع و وصلی یا تاخیر صدا ممکن است علل مختلفی داشته باشد، در ادامه مهم‌ترین دلایل را بررسی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهید.

  • حالت هواپیما را چک کنید، اگر گوشی، کامپیوتر و یا هر دستگاه دیگری که هدفون بلوتوثی خود را به آن وصل کرده‌اید حالت هواپیما دارد، از غیرفعال بودن آن اطمینان مطمئن شوید.
  • اگر همچنان صدا و تصویر هماهنگ نیست، یکبار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید.
  • بلوتوث دستگاه و هدفون را خاموش کنید. اگر هدفون را به لپ تاپ وصل کرده‌اید، یکبار حتما اتصال هدفون به دستگاه خود را disconnected کنید؛ سپس نسبت به pair کردن و اتصال مجدد اقدام کنید و مطمئن شوید که هدفون یا هندزفری شما حتما شارژ دارد.
  • بررسی کنید که هدفون شما به دستگاه دیگری متصل نباشد. بعضی از هدفون‌های بلوتوثی قابلیت اتصال همزمان به 2 دیوایس مثل لپ‌تاپ و گوشی را دارند و همین امر می‌تواند اختلالاتی را برای دستگاه شما ایجاد کند.

مطمئن شوید که مشکل شما به دلیل مشکلات سخت افزاری نیست. در همین راستا می‌توان گفت وقتی تاخیر صدا زیاد باشد هدفون و هندزفری شما از نظر سخت افزاری ضعیف است؛ در این حالت برای داشتن یک تجربه کاربری خوب، بهتر است دستگاه خود را تعویض کنید و یک وسیله بهتر از برندهای معتبر را تهیه نمایید.

روش حل مشکل تاخیر صدا در وسایل بلوتوثی

همچنین بخوانید: خرید هندزفری هایلو با بهترین قیمت و کیفیت از jskala

کلام آخر

اگر شما هم با مشکل تاخیر صدا در هدفون و تاخیر صدا در هندزفری مواجه هستید، ممکن است بروز این مشکل دلایل متعددی داشته باشد. در این مقاله ما مواردی را برای رفع تاخیر صدا در هدفون و همچنین رفع تاخیر صدا در هندزفری بیان کردیم که شما می‌توانید با مطالعه مقاله بالا، همچنین انجام دستورالعمل‌های قید شده مشکل قطعی صدا را حل کنید و یک تجربه کاربری عالی در استفاده از هندزفری و هدوفون‌های بلوتوثی را داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه جی اس کالا بودید از شما سپاسگزاریم. همچنان شما کاربر عزیز می‌توانید با مراجعه به قسمت بلاگ سایت ما از دیگر مقالاتمان برای افزایش دانش و آگاهی و برای رفع مشکلاتتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24